Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninnu kävitkö siellä kyssissä siitä vuodosta sanomassa vai soititko sinne?
Jospa kaikki ois hyvin <3

Nonii hyvä :) kun järjellä miettii niin alistuu sitä pahemmillekin myrkyille arkipäivässä, ja ei sitä hiusväriä kuitenkaan syödä.

Piti noista arvista kommentoida, eli sain 18-vuotiaana ensimmäisen ja noin rv 20 vasta alkoi massu kasvaa ja rytinällä kasvoikin ja koko maha tuli täyteen arpia, pitkiä ja leveitä, jotla eivät siis katoa näkyvistä vuosienkaan kuluessa vaam ovat venyttäneet mahanahkan. Rasvauksen puutteestaksan minua ei voi syyttää vaan allekirjoitan ihotyypin. Tytön sain 20 -vuotiaana ja sisäreisiin tuli pieniä arpia, jotka vaalenivat lähes näkymättömiksi aika nopeasti, nyt taas näkyvät kun jalat kuin pölkyt... Olen siis normaalipainoinen 60kg ja 166cm ja nyt painoa tullut jo melkein 10kg aaaargh eli 70 kohta rikki. Nyt ikää 33, toivon ja rukoilen palautuvani normaaliksi ja vakavissani olen harkinnut käyntiä kirurgilla vatsaa kiristämässä kun aiks siihen kypsä. Niin ja tukkaa värjään se nyt ainut pahe niin enpä ole itseäni siitä ruoskinut. Keskiviikkona neuvola ja ilm saa todistuksen jolla voi hakea äitiyspakkausta ym saapi nähdä onko kaikki arvot ok, mulla on siis viimeksi ollut lääk neuvola viikolla 12, aikas on vähentynyt tämä seuranta rv 21+6

Tytsy en kyllä ole tissejä punninnut mutta kyllähän noiden kantaminen alkaa työstä käydä :) haaveena pienennys leikkaus...

Ninnu voisko olla tulehdus? Kannattaa kyllä huomenna soitella neuvolaankin jos vaikka pääsisit labraan:)

JoSa täälläkin värjäillään päätä kerran/kk alussa en tosin uskaltanut:)

Tinapilli itsekin olen miettinyt maha nahkan kiristystä kun tosiaan näitä raskauksia ollut putkeen niin monta niin ei ole ollut nahkalla aikaa palautua:/ ei se niin jos vaatteet päällä mutta kun alasti niin järkky... Mies kyllä sitä mieltä että mahassa ole mitään vikaa ja kaikkea muuta shittiä, mutta itseä vaivaa! Uskaltaisiko Virossa käydä? Kellään kokemuksia?

Mindis; soitin eka ja käskivät sinne. Pääsin jopa ilmottautumiseen asti kun päivystävä gyne oli sitä mieltä et näillä viikoilla ei ultrailla vaan pitäis olla 22 viikkoa täynnä. Ja sanovat et sitä mahdollista tulehdusta ehtii aamulla kattoa kun siellä oli sellanen jono että ois kuulemma menny pitkälle yöhön.

Doppleroin kotona niin ainakin sydän lyö. Jospa se oli vaan jotain valkovuotolörähdystä joka jostain syystä oli keltasta :(

Joku kyseli noista lääkkeistä,mitä syö.. Miulla on sitä vitamin mama ja sitten on kilpirauhasen vajaatoiminta,niin siihen thyroxin.. Särkylääkkeitä en oo syöny raskauden aikana. Muutaman kerran oisin päänsärkyyn ottanu,mutta menin nukkumaan,niin se auttoi :)

Möh! Huomenna alkaisi taas työt.. No pitää ajatella,että vajaa neljä kuukautta vaan tarttis olla..

Ja huomenna tulee puoli väli <3

Ninnu, voi olla hiiva. Mulla ainakin aiheuttanu jopa kirkkaan oranssia vuotoa raskauden yhteydessä.

Äippä ×3 eipä tuo munkaan massu kaunis ole eikä ole elämäni miehiä tai ketään muutakaan koskaan vaivannut, mutta minua se vaivaa. Viroa en ole ajatellut, mutta ruotsi voisi olla varteenotettava, siellä ollaan pikkaisen aina monessa edellä kuten siinä, että kauneuskirurgia on yleisempää ja hyväksytympää, mikä taasen tiputtaa hintoja verrattuna suomeen.

Okei ehkäpä perehdyn itsekin ruotsin suuntaan kun toi Viro vähän "pelottaa" jotenkin vain ajatellut että Ruotsissakin olis kallista mutta pitääpä katsella kun pääsee kuvusta eroon ja treenaamaan että mikä on parin vuoden päästä lopputulos... Tuskin kyllä enää kaikki takas palaa:/

Mun maha tulee kipeäksi rautatableteista. Ekassa raskaudessa kokeilin Maltoferiä. Sekin vaivasi vähän, muttei niin paljon kuin muut kokeilemani eikä niin etten olisi pystynyt niitä syömään.

On muuten ollut aika väsy olo, joten saa nähdä tuleeko ensi viikon neuvolassa komento rautapurkille.

Muuten syön kalsium+d-vitamiinitabuja (olinpa raskaana tai en), ei muita ravintolisiä.

Sukupuolilupauksista, meillä kaveri kärrää poikaa pinkeissä rattaissa, joten tiedätte varmaan miten heille kävi noiden ultrien kanssa ;)

Jollain oli synnytyspelkoa... Mulle varattiin rakenneultran yhteydessä aika pelkopolille, kun lapsen menettäminen pelottaa ihan hirveesti. Mut on normaalia et kivut ym. mietityttää ja niistä on kätilön kanssa mahdollista jutella. Mutta jos ei suoraan mitään syytä pelolle, ni täytyy vaa määrätietosesti vaatia aikaa sinne.

Itse kuullut taas hyviä kokemuksia virosta, ruotsista myös, mutta ruotsissa hintaluokka on samaa ku suomessa, ja virossa sitte taas halvempaa. Ja viroon jos haluaa nii saa näitä "paketteja", matkat, yöpymiset, kuljetukset, täyshoito + leikkaus kaikki samaan hintaan, ja jos saattajan/tukihenkilön haluu nii saapi ottaa mukaan ku pulittaa parisataa euroa lisää ja hälläkin nämä kaikki edut sitten. Minä oon ehottomasti viroon menossa, jos ja kun on ajankohtasta raskauden ja synnytyksen jälkeen ^_^

Lilith pakko kysyä nyt samoin tein että mistä sulle on kantautunut hyvät arvostelut?
Kaipa pitää perehtyä molempiin että mikä olis itselle hyvä... Mutta eipä tässä vielä mikään kiire:)

Täällä muksulla taas ilta jumppa menossa julmettu muljuaminen ja virtsarakon potkiminen <3

Täällä kun kyseltiin hiusväreistä,niin tiedän ainakin tällasen,joka on hyvä ja luonnonmukainen (ei myrkkyjä).Löytyy eri sävyjä.Oon ite käyttänyt tätä ja ollu tosi tyytyväinen.

http://m.iherb.com/Light-Mountain-Organic-Natural-Hair-Color-Conditioner-Red-4-oz-113-g/15473

Siis iherb.com nettikaupasta saa.Koodilla ZIV601 saat alennusta,jos tilaat ekaa kertaa.Postikulutkin edulliset,jos valitset 'international Mail'.Oon itte ollu tosi tyytyväinen tohon nettikauppaan,sieltä saa monet vitamiinitkin monta kertaa halvemmalla.
Esim.tällanen magnesium on edullinen iHerbissä:
http://m.iherb.com/Now-Foods-Magnesium-Citrate-120-Vcaps/698

Ps.ei kannata tilata isoja eriä,ettei mee tulliin.Siitä tulee lisämaksuja.

Mulla on kans tullut jo muutama raskausarpi alavatsaan, vaikka oon Bepanthcarella melkein päivittäin rasvaillut. Josko tuo kuitenkin vähän vähentäis niiden määrää, mulla kun kans tyyppivikana tuo raskausarpien tulo (saanut ekat arvet jo teini-iässä).

Mä syön Multavita raskaus ja imetys, mutta en muita. Anemiaan on taipumusta, joten rauta voi jossain vaiheessa tulla kuvioon.

Ja hiukset kävin värjäyttämässä muutama viikko sitten ja varmasti vielä syksyn aikana: koulukuvauksessa open pitää edustaa, kun joutuu sitten 21 oppilaan kotialbumeihin :D. Lisäksi on parit häät tulossa, joihin ei kamalalla tukalla viitsisi mennä. Värjäsin kyllä lähemmäs omaa alkuperäistä maantienharmaata, joten ei pitäisi niin näkyä tyvikasvu.

Huomenna töihin, mitenköhän sitä jaksaa? Vähän huolettaa, kun on ollut niin väsynyt nyt kesällä. Ja tietysti myös flunssaa pukkaa, kurkku kipeenä, mutta ekaluokan ope ei ekalla viikolla voi kyllä saikulle jäädä :(

Oon kyllä ihmetellyt kun ennen raskautta oli taipumusta pissatulehduksiin ja yhtäkään alapää ongelmaa ei ole vielä ollut :D

Täälläkin tänään rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin pikkuisella. Pään mitat muihin mittoihin nähden vähän pienemmät, mutta käyrillä hyvästi niin ei tarvitse seurata, on vain kuulemma siro pää :) Ja tyttöä meille lupailtiin ja siltä näyttikin <3

Hiusten värjäyksestä. Itse olin ensimmäisen kolmanneksen värjäämättä, mutta sitten otin raitoja. Nyt sen verran helpon värinen tukka kun oma hiusväri jo osittain kasvanut niin riittää kun välillä ottaa raitoja niin ei tarvitse usein värjätä.

Minä syön multitabsin raskaus ja imetys vitamiineja sekä saman merkin omega3 kapseleita (kalaa tulee nimittäin harmittavan vähän syötyä).

Mie syön multitabsin raskaus imetys lisää ja kalkkilisää, koska en juo maitoa.. :) miulta vaalennettiin tukka punasesta vaaleeks ekalla kolmanneksella ja nyt ei oo tarvinnu värjätä kun oma tukka on vaalea :) mitä mieltä ootte rakennekynsistä ja geeleistä raskausaikana? Kamalasti tekis mieli laittaa geelit kun kynnet on kerranki hyvin kasvaneet :)

Mullekin on painoa tullut lisää alle 2 kiloa, vaikka syön terveellisesti ja mielestäni ihan jatkuvasti. Mitään turvotusta ei tosin ole ollut yhtään. Alun pahoinvoinnin aikana olin vähän huolissani, mutta sitten kuulin rauhoittavan (lääkärin) neuvon: Vauva kyllä ottaa sulta mitä tarvitsee, huolissaan tarvitsee olla lähinnä omasta hyvinvoinnista. Ollaan kaikki niin erilaisia, että kiloja tulee eri määriä ja eri tahtiin ja se on ihan normaalia. Ja kyllähän ne neuvolassa kuitenkin seuraa, ja uskon että varmasti puuttuu asiaan, jos painon kehitys ei ole normaalin rajoissa. :)

Hiuksia en enää värjää muutenkaan ja geelikynnet ottaisin korkeintaan kunnollisen ilmastoinnin alla tehtynä (kaikkein eniten sen työntekijän terveyden vuoksi). Hiusväreistä sen verran, että sisältävät tuhansia kemikaaleja, joista osa tunnetaan aika huonosti ja jotkut tiedetään karsinogeeneiksi. Pahimmat aineet löytyvät yleensä mustista ja punaisista väreistä. Eihän ne yksittäiset värjäykset nyt tietenkään mikään suuri riski ole ja jokainen tietysti altistuu karsinogeeneille, sitä ei voi välttää, mutta koska erilaisten altistusten yhteenlaskettu määrä vaikuttaa lopputulokseen, voi silti miettiä haluaako omaa tai lapsensa riskiä kuinka paljon tietoisesti kasvattaa. Ja sitten on tietysti myös riski allergisoitua. Sehän on tietysti jokaisen oma valinta ja paheita meillä on varmasti kaikilla, mutta en nyt silti sanoisi että raskausaikana kaikkia näitä suomalaisia suosituksia noudattava altistuisi jatkuvasti sitä paljoakaan pahemmille jutuille, kun huomioi myös kemikaalien määrät.

t. Eräs työkseen näitä terveysvaikutuksia usein mietiskelevä :)

Takaisin