Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Masussa on vielä tilaa pyöriä niin vaavi pystyy pyörimään millonmitenkin päin:) täällä sätkintä tuntuu suurimman osan aikaa oikealla ja todella alhaalla, välillä vähän navan alla ja keskellä... Itse en vielä hirveästi vaisuista päivistä olis huolissan:)

Mitenköhän usein noi sukupuoli onkin eri sitten synnyttyä? Kiva jos on ostanu kaikkee poikajuttuja ja tuleekin yllätystyttö :o oli kyllä ultrassa aika selkee poika ihan näin maallikonkin silmin...

Mindeli, just neuvolassa tänään kysyin noista liikkeistä ja sanoi, että tässä vaiheessa just ei välttis vielä ees joka päivä tunne niitä, jos vauva sattuu potkiin selkään päin esim. Mulla istukka myös etupuolella ja sekin vaimentaa. Mut välillä on kyllä semmoinen möyrintä, että taitaa tulla aikamoinen vilperi sieltä <3

Painosta sanoi, että tämmöisille normaalipainoiselle tulee yleensä 12-16 (vai oliko se 18?) kiloa raskauden aikana. Nyt on tullut 5, joten ehkä tää menee mukavasti ilman järkkyjä lisäkiloja :) joku - en muista enää kuka - sanoi, että ei ollut viel yhtään tullut lisää? Oliko sulla ennestään ylimääräistä? Sit se on varmaan ok, mut muuten kyllä vähän miettisin että tuleeko syötyä tarpeeksi vauvaa varten!

Jatkuvalle väsymykselle tuli myös selitys, minkä jo arvasinkin. Eli rautakauppaan tuli käsky. Verenpainekin alhaalla ja lisää väsyä. Onko suosituksia mitkä rautatabletit/tuotteet teille on sopineet? Mun maha on aika herkkä yleensä noille...

23+1 ❤️

Se olin minä kuka sanoi että ei ole tullut mitään, mutta kun syön hyvin ja näin mutta kun toi Radi niin ei oikein enempää voi kun sokrut paukkaa:( keskiviikkona neuvola katsotaan mitä mieltä siellä... Niin ja ei ole ylimäärästä 60kg painan ja olen hurjat 160 cm pitkä... Apuva!

Täällä käyty tänään viisaudenhampaan poistossa. Ei sattunu ollenkaa eikä kestäny 2 minuuttia kauempaa. Mutta nyt kun puudutusaineen vaikutus on loppumaisillaan!!! Äääääää..... Mutta sinnittelen vielä pari tuntia, ja otan vasta sitten särkylääkkeen kun meen untenmaille. Niin harvoin tulee särkylääkkeitä syötyä, että pitäs sitte auttaa kans, ainaki sen aikaa että kerkiää sitte nukahtamaan.
Täällä vauveli on pitäny jo viikon kauheeta Zumbajumppaa. Mietin että missä vaiheessa se oikein kerkiää nukkumaan, kun koko ajan heitellään volttia ja muksitaan ja potkitaan :D
Kauheeta nyt kun kauhee nälkä, eikä oikein mitään sais syödä, kun tuo hammasoperaatio tehtiin.. Mannapuuroa jos tekis ja antais jähtyä, nii sitä sitten ehkä :)
ONNEA ultrassa kävijöille! <3 Ittellä aika ylihuomenna, hiiii <3 Saapi sitten tietää että kumpi siellä tuolla tavalla voimistelee yötä päivää ^_^

Ni mitä kaikkia vitamiineja täällä mammoilla menee? Mulla menee maitohappobakteeri, rauta, magnesium, kalkki ja multivitamiini mama, joka sisältää foolihapot ja normivitamiinit ja hivenaineet

Minäki otan obsidania ja hyvin on sopinu mun massulle. Mies sano, että tuo obsidan on yleensä vähiten mahaan käyvä, mut toki yksilöllisesti täytyy etsiä se oikee rautalääke. Tuota vaan kun ei ota tyhjään mahaan, niin on hyvä. Yhen kerran otin tyhjään mahaan ja yrjö lens eli kannattaa syödä ensin :)

Oon kans huomannu saman, että kun menee tyhjään vattaan ottaan multivitamiinin yms. nii yrjö lentää niinku melkeen takuuvarmasti, tästä sanoinkin poliklinikalla, ja siellä ihmettelivät lujaa että mitenköhän on mahdollista tuollainen.. Olin siinä sitten että niin... Olivat että ehkä vain kuvittelen ja siks lentää yrjö :D MUTTA, en näkyviin olekkaan ainoa kelle näin käynyt, en siis kuvitellut :D

Äippä mä oon samanpituinen ja 57kg, et ei varmaan hätää :) tosin jos sulla on ne monen kilon tissit näihin a/B-kuppeihin verrattuna mitä täällä monella :D

Eikö tuossa obsidanissa just lue et täytyy mieluiten ottaa just tyhjään mahaan? Apteekissa neuvoivat ainakin niin, ei ainakaan maitotuotteiden kans samaan aikaan kun heikentää imeytymistä. Mä otan sen yleensä aina sit aamulla kun herään 1-2h ennen varsinaista herätystä jos käyn vaikka pissillä.. Tai sitten päivällä ruokien välissä lähes tyhjään mahaan.
Lillith alkoiko sulla viisuri vaivaa ja kuinka paljon kun poistettiin? Mulla vähän alkanut kipuilee ylhäällä toinen viisuri ja kovasti jännitän et joutuuko leikkaa pois :( Oliko sulla kokonaan näkyvissä vai kokonaan et saatiinko helposti revittyä vai jouduttiinko leikkaamaan?

Täällä tuikkii mahaa ja vihloo. Jotain keltasta alko vuodella. Eivät kysissä sanoneet muuta kun et katotaan huomenna :/ Ny stressaa!

Hih pakko tännekkin hehkuttaa :D käytiin tänään tutustumassa jäbän (2v 6kk) uuteen tarhaan. Kaikki meni hyvin ja poika oli aika innoissaan kun oli paljon kavereita. Siinä sit juteltiin yhden tarha tädin kanssa ja tää sit kyseli ensin pojan ikää kun ei muistanut ja totes siihen vielä perään että ilmeisesti on pikkusisarus tulossa! Vähän hämmennyin kun oma pää on väittänyt kaikkien muiden näkevän vain kasan läskiä! Tulipa jotenkin kiva olo kun sen jo ulkopuolisetkin alkaa huomaamaan :) tänään siis rv 22+5♡

Joo siis tyhjään mahaan jos ottaa niin toki vaikuttaa nopeemmin, mut jos massu ei kestä niin saa siihen syödä ensin.. Kunhan ei mene ottamaan kalsium tabletin kans yhtäaikaa. Kalsium heikentää tehoa. Eli niinkun maitoki. :)

Pauliina24 mulla alko oireileen toi edesmennyt viisaudenhammas (ylhäällä kans) joku kolmisen nelisen viikkoo sitten. Tuli kipeeks ja sattu avata suuta ja heijasti kipua joka paikkaan sillä puolen suuta. antibiootit sain, mutta heti kuurin jälkeen tulehtu uudestaan, johon sain taas antibiootit ja niittenki jälkeen nyt tulehtu uudestaan, ja nyt se revittiinkin siks pois. Ei se ny kauheen kipee tai mitää ollu, ainoo oli se että sattu avata suuta ja oli vaikee syödä. Ja hampilääkärit ja neuvolatäti oli sitä mieltä että ennemmin poistaa hammas, ku olla tulehdus päällä koko ajan raskaana, TAI syödä koko ajan antibioottikuuria raskaana ollessa.
Mulla ei tarvinnu leikata, mutta sitä piti "kaivaa" vähän esiin enemmän, oli siis osittain näkyvillä. Puudutusainetta iski sen verran etten kyllä tuntenut en yhtään mitään, kerran kuulu kahden minuutin aikana inhottava ruks ruks ja sitte se oliki jo poissa eikä sattunu yhtään. yläviisaudenhammas on helpompi kuulemma ku alaviisaudenhammas, ei oo niin kipee tms. helpommalla pääsee. Särkyvastaanotolle vaan jos oikeesti huomaa että hammas menee kipeemmäks, tulehdus sillä alueella ei oo koskaa hyvä juttu.

Oottekos te muute värjäilly hiuksianne odotusaikana? Kun netistä saa aika ristiriitasta infoo ja neuvolassa mulle sanottiin että kerran ku värjää niin on ihan turvallista kunhan ei ensimmäisellä kolmanneksella ku se voi vaikuttaa soluihin jollain tapaa

Josa mun kaveri on kampaaja ja sillä on kaks tervettä lasta ja on värjäilly omia ja muitten hiuksia raskaana ollessa. Ittekki siis on tullu jo kaks kertaa värjättyä (juurikasvua tosin) tän raskauden aikana ja viikon päästä ois jo kolmas kerta :) en tiiä mitenkä noi kaupan värit, mut kampaajilla on erilaisia värien hapettimia joten varmaan kampaajalla turvallisinta värjätä hiuksia :)

Oon värjänny ainakin minä. parturissa kävin lätkäsees mustaa ja punasta päähän, enkä käskenyt varomaan päänahkaa värin kanssa, ku jotkuha käy parturissa ja pyytää parturia oleen värjäämättä tai varovainen sen tyviosan kans, et mahd. vähän väriä olis kosketuksis päänahan kanssa. No minä ainakin huoletta ihan normaaliin tapaan annoin värjätä. Värjään n. 3 kuukauden välein, eli aijon kyllä värjätä vielä ennen ku pikkusen laskettu aika on.

Takaisin