Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mmmm.. saa syödä taas normaalisti :P Ja virosta olen kuullut hyvää ja nähnyt tulokset livenä kahdelta tutultani. Ruotsistsa en ole kuin kuullut kuulopuheita, mutta mitä itse joskus netissä seikkailin ja kattelin ruotsissa tehtävien toimenpiteiden hintoja, niin puistatattavan korkeat oli, omaan lompsaan ainakin.

Onko täällä muilla aamusin aina masu epämääräsen kipeä ja pinkeä ja kova? oon laittanu merkille että tää on ollu ny itellä melkee joka aamusta :(

Lilith_Mist mulla on ollut, vielä viikko-pari sitten ihan joka aamu :/ Helpottaako se sulla pian kun nouset ja syöt?

Lilith_Mist täällä kans ja muutenkin aamusin on vaikea olo, mutta kun vähän aikaa liikkuu niin vetristyy. Tänään oli erityisen vaikea aamu sen lisäksi että maha oli pinkeä, kova ja kipeä myös selkä, pakara ja jalka vasemmalta puolelta kipeä.

Miula oli viime yönä kipuja kun aivastelin niin vihlo ihan älyttömänkovaa alavatsaan... :( onkohan se vaa lihaksista..

Mulla pinkee ja kova maha iltaisin kun koko päivän lasten kanssa touhunnut:/

Tosta vihlomisesta mulla vihloo kanssa kun aivastaa, niistää tai yskäsee jos jalat suorana mutta jos kippurassa niin sit ei tunnu missään joten oletan että joko lihaksia tai kiinnikkeitä vihloo:)

Kyllä se masukipu sitten lähtee ku saa vähä murkinaa ja pääsee liikkumaan, ei oo vaa kivaa .. Mutta helpollahan tässä pääsee jos vähä masu kipeenä ja pinkeenä aamusin, eikä sitten muuta :D

pppossu.jpg Tällanen ihana possunkieli löyty kaupasta, ja toooosi halvalla, tietääkö kukaan kuinka tollanen valmistetaan? Kyl tuola netissä oli ohjeita, mut jos jollakulla olis joku kultaresepti taskus :)

Tässä hiukan järkytyksestä toipunut....:grumpy: Eilen rakas pieni tyttäreni oli todella lähellä hukkua, kaikki kävi niin nopeasti, äidin katse herpaantui hetkeksi... Onneksi jostain kummasta ilmestyi motoristi-nainen, ilmeisesti meidän Suvin suojelusenkeli :angel7, ja sai vetästyä tytön pinnalle ennenkuin itse ehdin hätiin. Pelkällä säikähdyksellä tyttö selvisi, mutta jos tämä nainen ei olisi ollut paikalla, en edes uskalla ajatella mitä olisi voinut tapahtua... Olin eilis-illan ihan shokissa ja kuvat vettä valuvasta tytöstäni tulivat mieleen yhä uudestaan. Olen todella tarkka kun paljon veden äärellä vietetään aikaa, mutta nyt en osannut aavistaa olemassa olevaa vaaraa... :sad001 Mieheni lohdutti minua ja sanoi, että toisaalta onneksi tuli tällainen varoitus, että osaa olla vielä tarkempi ennenkuin tapahtuu mitään kamalampaa. Alkuun syyllistin itseäni, mutta nyt ajattelen, ettei siinä ole mitään järkeä sillä teen kaikkeni lasteni eteen.

Kaikki on niin pienestä kiinni.... Pitää yrittää olla mahdollisimman onnellinen jokaisesta hetkestä jonka saa viettää noiden ihanien kanssa!!!!

Ihanaa aurinoista päivää teille kaikille!

Lilith meidän mummo teki paistettua kieltä ja piparjuurikastiketta ja oikein mahtavaa pottuvoita nami! Reseptiä en kyllä osaa antaa mutta se viipaloi kielen tosi ohueksi ja paistoi voissa, piparjuurikastikeen ohjeen varmaan löytää netistä:) ja se pottuvoi vaan että perunaa ja paljon voita (ehkä vähän keitinvettä:)) ps ei kyllä hirveen terveellistä:)

Mukkis onneksi oli pelastusenkelit hereillä, kamala tilanne:/ onneksi tytölle ei käynyt kuinkaan! Ja todellakin itseäsi et syytä nyt yhtään! Jos jotain tässä äitiydessä olen oppinut niin vaikka kuinka lapsia tuijottaa niin haavereilta ja läheltä piti tilanteilta ei voi välttyä, lapset on niin nopeita otuksia!!!!

Mukkikselle voimahali! Ihan kamala tilanne, onneksi selvisitte säikähdyksellä! Kyllä tuon jälkeen varmaan tyttö itsekin muistaa paremmin varoa vettä, kunhan ei ala liikaa pelkäämään. Huh huh... Onneksi kaikki kunnossa <3

Täällä oli tarkoitus tänään ahkeroida kovasti, mutta aamu alkoikin kahden tunnin päikkäreillä! Aamiaisen jälkeen tunnin verran sinnittelin ja sitten totesin, että unetus vei tästä mammasta voiton. Väsymys siis tehnyt comebackin puolivälin kunniaksi :rolleyes:

Täällä taas pitäis pakata kun muutto viikon päästä, mut kerpele ku supistaa jos yhtään yrittää mitään nostaa. Huomenna neuvolalääkärille kontrolliin. Toivottavasti ei pikkunen oo pois tulossa vielä.. Vauvvan liikkeet kuitenki tuntuu joka päivä todella voimakkaina, joten vauvalla varmasti kaikki hyvin.
Kunhan ei täydelluseen vuodelepoon määrää ku tosiaan on tää pakkaus tässä pahasti kesken eikä täällä nyt muita oo auttamassa.

Meillä alkaa koti näyttää ihan kodilta kun viime torstaina muutettiin :) menee vaan aina turhan tarkaks tää sisustaminen kun oon sisutusartesaani niin ammattitauti liian tarkka silmä... :D

448e9881fdd4410911dba70e33bd7937

Tulppa tulossa, paikat auki. Yritetään täyslevossa kysillä olla. Jos vauva jaksais olla vielä ainakin 10 viikkoa sisällä.

Voi ei. Jospa nyt pikkunen jaksais! Olet nyt sitten ihan levossa ja passuutat hoitajia ja ukkoo.

Takaisin