Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja meinasi omanapailun pyörteissä unohtua onnitella muita ultrassa käyneitä! :)

Onko kellään tietoa esim terveystalolla, että paljon ultraaminen maksaisi, jos haluttais käyä yrittämässä jos saatas tietää se sukupuoli? Tosi harmi ku en saanutkaan tietää ja sitä niin odotin :(

Missäs neppppsu luuraa??

Hei te khks:ssä synnyttävät, ootteko menossa tutustumaan synnärille? Sinnehän pitää varata "paikat", ja en löytäny ainakaan kännykällä sitä varaus juttua..

Ihanaa että mies pääsee mukaan ultraan huomenna! :) pääse hänkin moikkaamaa pikkusta ekaa kertaa! :) ääh miks ei vois olla ultra heti aamusta :D klo: 13.00 tasan.
Hei muuten miten muilla on ollu että ottavatko pissa näytteen ennen ultraa? Ekassa ultrassa ottivat niin aattelin ottavatko tälläkin kerralla? :o siis ite oon menossa phks.

Ninnu meetkö kyssille? Mulla ei ainakaan tarvinnu olla täys rakko, ei se tietääkseni enää vaikuta samalla tavalla kun nt-ultrassa. Kävin ihan pissillä ennenku pääsin huoneeseen eikä ollu yhtään huono ultrata, pikkunen näky jo tosi hyvin. Ja jos ei jotain mittoja saa, niin tekee ultran kyllä alakautta. Turha siitä siis stressata. Ja kyllä meillä kesti se ultra ainakin sen verran aikaa, etten ois pystyny pidättää ja kun painelee rakonki kohalta sillä anturilla. Epämukavaa ois ollu olla siinä rakko täynnä.

Just tulin kyssiltä ultrasta ja ittellä rakko oli aika täynnä mut ei vaikuttanu millään tavalla sekään ultraukseen :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja tyttö ja poikalupauksista niille, jotka ovat niitä saaneet :)

Mä olen kanssa Jemina käyttänyt raskausarpien ehkäisyssä tuota comboa, eli bio-oil ja sitten vielä tuota bebanthenin omaa raskausarpivoidetta. Iltaisin olen laittanut bio-oilin ja aamuisin bebanthen kun se tuntuu iholla miellyttävämmältä ja imeytyy ihan samantien. Ainakaan vielä mulle ei ole tullut arven arpea. Mulla on teini-iästä kasvusta johtuvia arpia muutama lantion kohdalla ja musta tuntuu, että nekin on vaalenneet reilusti käytön myötä. Samaten munuaisen leikkaushaava arpi on vaaleampi. Kannattaa Josa kokeilla vaikka sanovat kyllä myös, että se oma ihotyyppi ja perinnöllisyys vaikuttaa asiaan paljon.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :)

Ruoka asiasta mulla on aivan jäätävä nälkä koko ajan, tekis mieli vaan mussuttaa ja koko ajan... Perskule kun ei voi ton radin takia:( varsinkin pastaa ja kalaa tekis mieli vetää mielin määrin,jo on himpat:)

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Hei te kokeneemmat ja tietäväisemmät mammat, onko tosiaan mahdollista että vauvan liikkeet ei tunnu kokoajan yhtä voimakkaina? Mulla nyt pari päivää tuntunu liikkeitä tosi paljon harvemmin ja heikommin kun aiemmin, välillä kuitenkin pieniä töksäyksiä ja muljuamista minkä tunnistan liikkeeksi, että kai siellä hengissä ollaan. Kummastuttaa vaan kun aiemmin tuntunut niin selkeästi niin nyt tuntuu kuin ois takapakkia ottanu koko raskauden eteneminen..no onneks huomenna neuvola niin pääsee ultraan kurkkaamaan ja sydänääniä kuuntelee, toivottavasti siellä kaikki hyvin

20+4

Äippä, eihän lohi ole mitenkään paha sokerin nostattaja. Ja pastakaan ei diabeteshoitajan mukaan nosta samalla tavalla sokeria, jos sen keittää Al dentteksi. Sokeriketjut purkautuvat sen kypsyessä, jolloin ne ovat sitä pidempiä, mitä aikaisemmin kypsenemisen estää. Sama banaanissa. Vihertävä banaani ei nosta niin paljoa sokeria kuin tummunut.

Mindeli kyllä voi tuntua erilaiselta riippuen päivästä jos kääntynyt toiseen asentoon ja potkii selkään tms täällä ainakin pyörii ja muljuaa joinain päivinä taukoamatta ja sit seuraavana päivänä paljon rauhallisempi:)

Air mun tällä hetkellä hirveän vaikeaa pitää noi sokerit kohdallaan muutenkin koko ajan lähellä rajoja (5.3/7.4:() joten uskalla kamalia pasta hiilareita vetää mutta toi kalaa nykyään vedän leivällä ja salaatissa ja oikeestaan missä tahansa olomuodossa :D eri lajeja vaihdellen, jopa entinen inhokki Kallen mätitahna (entinen inhokki) on löytänyt tiensä meidän jääkaappiin, ja neuvolan mukaan Kallen tahna on ihan turvallista syötävää:) tää mun Radi kyllä tällä kierroksella paljon vaikeampi hallita kuin viimeksi:(

No höh, ikävä kuulla, että niin kovasti verensokerit nousee :( Mulla edelleen vapaa ruokailu, eikä juuri sokereissa näy. Välillä tulee korkeampia lukuja, mutta niihin on silloin selkeä syy ruoassa (esim. eilinen hese...).

Neuvolastakin soitti niin ei tarvii vielä alkaa seurata mutta jos tuloo enterorokon oireita nii sit alkaa seuranta :\ toivottavasti ei tuu miule :) meillä massussa liikutaan kovaa vauhtia ja melkein ympäri vuorokauden tuntuu liikkeitä :)

Mulla oli kanssa viime raskaus ja tämän alku aika huoletonta, mutta varoittelivat neuvolassa tällä kertaa että kun uusii niin saa olla pirun tarkkana ja yritän olla mutta päin v****a menee:(
Jospa alkais helpottaa kun raskaushormonit vähän löysää otetta!
No tällä mennään mutta menköön, ei stressi asiasta myöskään hyväksi vauvalle ole...

Kiitos Äippä, rauhoitit vähän mun mieltä :)

Nyt ruuan jälkeen kävin pötkölleen ja kyllä mahassa ihan selkeitä liikkeitä tuntuu. Jospa vauva sitten vaan vaihtanut asentoa niin ettei tunnu yhtä selkeesti. Jännästi tuntuu nyt kans vähän ylempänä, tossa navan seudulla kun aiemmin tosi alhaalla vasemmalla tuntunu liikkeet. Jospa siellä kaikki ois hyvin :)

Mulla kanssa Mindeli käynyt noin, että jokapäiväiset liikkeet ei enää aina tunnukaan. Mietin kanssa tuota, että kun aiemmin liikkeet on tuntunut alamahalla ja nyt en ole niitä niin tuntenut, että olisko vaavi oleskellut nyt pää alaspäin. Ultrassa ainakin oli pää alaspäin ja mitä liikkeitä oon tuntenut, niin tuntunut just ylempänä navan kohdilla.

Takaisin