Taas on huonosti nukuttu yö takana ja joka paikkaan kolottaa. Mua alkaa jo tosissaan pelottaa että mitenkä selviydyn ison mahan kanssa ja enempi miten pärjään synnytyksessä. Maha ei oo vielä mikään hurja ja joka päivä alkaa tuntumaan edellistä vaikeammalta. Tykkään kyllä tästä mahasta ja toivonkin että kasvaa, mutta nää jatkuvat säryt ja vilhlonnat ja lihasten väsymiset vähän vaikeuttaa sitä raskaudesta nauttimista.
Koitan ajatella positiivisesti, mutta jostain syystä musta on tullut hirvee stressaaja ja huolestun ihan tyhmistä asioista kun kuvittelen kaikesta aina pahinta. Autolla ajaessa käy vähän väliä mielessä, että mitä jos nyt sattuukin jotain. Mies tulee vähän myöhemmin töistä, pelkään että on ajanut ojaan. Pelkään jopa meidän kanojen puolesta! Tai no yhden, joka ei pysy tuolla tarhassa. Aiemmin pelännyt että joku ajaa pihaan ja vahingossa sen pikku kanan ylitte, nyt pelkään että se vaeltaa naapurin tontille kun siellä tehdään metsätöitä. Kiva ajatus siitä, että mummo tulee käymään, muuttui peloksi siitä että mitä jos meidän koiralle tulee joku reviiriraivo ja karkaa tarhasta ja käy mummon koiriin kiinni. Kaikista pahin aika mun mielikuvituksen laukkaamiselle on öisin kun ei saa nukuttua, eikä se helpota sitä nukahtamista kyllä yhtään.
Ja voihan synnytys... Puhuin viimeksi jo neuvolassa, että jännittää, mutta nyt alkaa oikeesti pelottaa. Jos vauva on oikeissa mitoissa ja syntyy laskettuna aikana niin se on lähes kolmasosan mun pituudesta. Onneks huomenna on neuvola niin pääsee juttelee. Miehen kanssa kun puhuu näistä peloistaan niin vaan pahennan asiaa, jos se koittaa sanoa jotain rauhottavaa mulla menee hermo kun se ei ymmärrä, jos se alkaa jännittää niin mulle tulee pelko että kohta se ei tuu sinne synnytykseen. Miksi nää hormoonit sekottaa järkevän ajattelun just sillon kun sitä järkevää ja rakentavaa ajattelua tarvitsisi valmistautumiseen.