Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nepatti minne ajattelit mennä vauvajuttuja katselemaan? Ja onko ne Virossa sen halvempia?
Me mennään ens viikolla Tallinnan ja ajatuksissa jos jotain kivaa löytäisi :) joten kaikki vinkit otetaan vastaan... Mitään varsinaisesti ei tarvita mutta kuitenkin :)

Meillä ei vauvalle vakuutusta oteta, ei otettu esikoisellekaan. Laskettiin hyödyt ja hinnat ja päädyttiin pelkkään tapaturmavakuutukseen.

Täällä on nyt kolme yötä putkeen unet jääny 3-4h väliin ja siitä voi miinustaa sen 4-5 vessakäyntiä. Alkaa pikkuhiljaa olo olla aika heikko. Ja huomenna pitäis jaksaa muuttaa useempi sata kilometriä.

Ei jaksais vaan mitään :(

Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :dummy1::dummy:

Nepatille hauskaa matkaa Tallinnaan, sieltä varmasti löytyykin kaikkea ihanaa pikkuprinsessalle :)

Ninnulle paljon jaksamista ja tsemppiä. Unettomuus tosiaan vie voimia. Jospa sulla muuton jälkeen stressi laukeaisi ja uni maittaisi putkeen paljon pidempään.

Me suunnataan tänään mökille nauttimaan helteistä ja lomasta :cool05

Tänään vaikuttaa olevan kiva päivä! Aurinko paistaa, linnut laulaa ja kukko kiekuu. Mummokin lupasi tulla ekaa kertaa käymään tässä kodissa.

Melkeen 12 tuntia nukuttu, vaikkakin suonenvetojen takia pariin otteeseen heräily yöllä, mutta onneksi tuli silti uni melkein heti kun menivät ohi. Eiköhän viikon aikana kertyneet univelat ole nyt kuitattu.

Pesukone ongelma korjattu, isä kävi eilen kahtomassa nuo yläkerran sähköt ja oli pistorasiassa jonkun vähän kyseenalainen viritys jonka takia alkoi pesukone antamaan tällejä. Pyykkivuoren selätys alkakoon! Saadaan ens viikolla keittiökin järjestykseen kun tullaan laittamaan pari pistorasiaa lisää, sitä onkin jo puoli vuotta odoteltu.

Työstressi väheni kerralla huomattavasti kun esimies soitti ja ilmoitti että saan melkeen puolet pienemmän ja kevyemmän alueen, pääsen tauottamaan työtä omaan tahtiin enkä oo enään kenenkään riesana.

Mulla on tosi kärsimätön olo, haluaisin vauvalle kaiken valmiiksi, mutta ei oo tällä hetkellä enään mitään mitä voisi tehdä. Kaikki vaatteet on pesty ja viikattu, järjestys vaihdettu valmiiksi pinnasänkyä varten. Nimikin on jo alustavasti mietitty.

Laitanpa nyt sit tännekin.

Rakenneultra takana ja kaikki näytti olevan kunnossa. Pikkusen keskikäyrän alapuolella mentiin kasvussa, mutta hoitaja oli kuitenkin oli tyytyväinen, sanoit ettei oo hätää ja hyvin kasvaa. Painoarvio 330g. Alkuun liikuskeli, etsi hyvän asennon ja rupes unille! <3 Istukkahan mulla oli nt-ultrassa etuseinässä, nyt oli siirtyny taakse ja melkein ihan ylös, sano ettei oo enää vaaraa että siirtyis lähellekään kohdunsuuta.. :) Ja kyllähän se siltä näytti, että tyttö olis tulossa ja minun olo sai vahvistuksen! <3 Miehen suku melkoisen poikavoittoinen, joten poikaa pitivät muut varmempana. :)

Nyt taas mahdoton ralli mahassa menossa. Jospa nyt vähän aikaa pötköttelis sohvalla, ihmettelis tätä järkyttävän karvaista mahaa ja nauttis tästä mytinästä masussa. Vieraita odotellessa. :)

Hirni: Kyllä tänne vauvvoja tullee =) Miun yks kaveri synnytti tossa viikko sitten, toinen lokakuussa ja mulla la 24.12. :D Missäpäin savonlinnaa asutte? Me asutaan kellarpellossa miehen jakahden koiran kanssa =)

Terkkuja täältä lapista :) huomenna ois lähtö täältä pois. En millää haluis lähtee :( vaellettiin tänään 9km pallastunturilla. Upeita maisemia! Nyt keilaamaan ja illalla syömään :) on se mukavaa kun miehelläki alko loma.
Masu teki kasvuspurtin yhtäkkiä ja en oo oikee tottunu tähä masuun vielä :D onneks ostin ne äippähousut.
Kävi mulla muuten säkä kun sain torista 20e VIIDET äippähousut! Just mun kokoa ja yhet oli lyhennettykin 160cm sopivaksi. Jeee!

Mä järkytyin eilen, must tuntuu et mun rinnat alkaa erittää maitoa jo nyt! Rv20.... nänneissä sellasta vaalean kellertävää töhnää/eritettä. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Esikkoa odottelen

Mulla on tullu jo pitkään maitoo, just tollasta kuivunutta ja esikoinen mullaki.

Mä en kestä jos mun paita alkaa kostumaan töissä! Yritän vielä salata raskauden ku alotin maanantaina ja ikävä kertoo pian et kohta joudun jäämään mammalomalle :( vatsan peittäminen tuottaa jo haasteita. Alkaa stressaa vaan enemmän enkä pysty nauttimaan tästä raskaudesta

Kettu ei kantsi stressata :) kyllä ne töissä ymmärtää! Mäki vaihdoin just duunii ja stressadin ihan hirveesti, että miten uus pomo ottaa asian, mutta alkujärkytyksen jälkeen se on ollut tosi kiva. Ja kaikki uudet työkaverit onnellisia mun puolesta. Helpotti oloa huimasti, kun sai asian kerrottua!

Paljon onnea kaikille ultrakuulumisista! :)

En oo pariin päivään oikeen päässyt lukemaan täällä juttuja ja nytkin on hoppu. Ollaan lapsukaisen kanssa viikko pohjoisessa mummulassa, eikä täällä pääse niin tiheään netin ääreen :p

Mulla rupesi esikoisesta rinnat erittään maitoa jo rv16, nyt ei oo vielä näkyny. Mutta ei se ollut semmosta imetysajan tapaista paita-märäksi -vuotamista, vaan ihan muutamia tippoja, jotka jää liiveihin :) Tsemppiä Kettukuittaa, toivottavasti voit pian kertoa töissä raskaudesta, ettei tarvi turhaan stressata. Minä oon sitä mieltä, että odottavilla äideilläkin on kaikki oikeudet olla töissä ja vaikka hankkia uusi työpaikkakin, ei sitä pikaista äippälomalle jääntiä tarvi hävetä!

Voimia Ninnulle muuttoon! Me muutettii vuosi sitten toiselle puolen Suomea ja rankkaahan se on, saati sitten raskaana ollessa. Toivottavasti teillä sujuu kaikki mahdollisimman sujuvasti!

Hoitohommista oli täällä kans ollu puhetta. Meillä esikoinen meni hoitoon n. 1v 8kk iässä ja sopeutui kyllä ihan uskomattoman nopsaan. Uskoisin, että meillä sattu sopiva herkkyyskausi siihen kun alko oleen hirmu kiinnostunu muista lapsista just tuolloin. Tyttö on ryhmäperhepäivähoidossa, jossa on kaks hoitajaa ja 8 lasta :) On tykännyt ihan älyttömästi käydä siellä, ja ollaankin aateltu, että jatketaan hoitoa vähintään osa-aikaisena sitten kun vauvakin syntyy. Tähän päätökseen on vaikuttanut sekin, ettei meillä oikeen nykyisellä kotiseudulla ole kunnollista tukiverkkoa, eikä vielä ketään lapsiperhetuttuja (esikoisen ainoat leikkikaverit on hoidossa) ja miehellä on vaihtelevat työajat. Vähän pohdittiin, että jos kaikki menee sujuvasti, niin mies saattaa jäädä sitten vauvan kanssa kotiin vanhempainvapaan jälkeen ja minä menisin töihin. Mutta se on sitte sen ajan asia :)

Mun pomo taas potkas mut ulos.. Olin kerenny muutaman kuukauden olla siellä töissä.. Nyt sitte työttömänä, ei olis pitäny kertoo raskaudesta mut työolosuhteet ei ollu turvalliset niin oli pakko. Olin tekemisissä maalien ja puupölyn kanssa.

Poodle olen samaa mieltä, että odottavilla äideillä on myös oikeuksia eikä töistä saa potkasta ulos raskauden takia. Eihän ne mullakaan suoraan sanonu että lennän ulos raskauden takia vaan syyt oli "tuotannolliset" ja sit kuitenki palkkaavat koko ajan lisää työväkee.. Olin niin äkänen ku jouduin ulos, enkä äippäloman jälkeen ole sieltä töitä enää hakemassa. Tosin en enää asukkaan silloin kuopiossa.
Mun sisko on siellä töissä ja kertoilee kuinka sinne palkataan koko ajan uusia..
Tosin nyt on alkanu sattuukki jo tuonne lantionseudulle, että tuskin olisin pystynykkää töihin enää.

Takaisin