Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaikka "viikset" naisilla ei olekkaan kovin in, niin aika kiva silti kuulla etten ole viiksineni ihan yksin :hilarious:
Ja mulla myös pcos, sekin vaikuttaa mutta pahenee raskausaikana toi karvan kasvu. En oo uskaltanu muuta kun nyppiä kun pelkään et se karvankasvu vaan lisääntyy jos vahailee, kun ne karvat on kuitenki tosi hentosia. En tiiä onko sillä nyt paljoakaan eroa millä ne ottaa pois.
Jännä juttu muuten että jos vauva ei liiku mahassa niin pelottaa ettei kaikki oo hyvin ja sillon kun liikkuu koko ajan niin taas pelottaa että joku on vikana. Täällä illasta aamuun pelkkää möyrintää, vai oisko nyt jostakin saanu energiaa kun tuntus hassulta aatella että muutamassa päivässä ottas sellasen kasvuspurtin et näin hyvin tuntuu.
Te joilla on pahaa oloa, niin ootteko käyny millon verikokeissa? jos sieltä paljastuis syy pahaan oloon. Vaikka voihan sen ihan raskauskin tehä mut ehkä varmuudeks.

Kyl on hirveä olotila tuolla loorassa! Hiivakin puhkes. Eilisiltana sain vasta lääkettä eikä tietenkään heti helpota. Canestenin alakautta laitettavat isot kantikkaat tabletinnäköiset on ihan hirveän tuntuisia kun ei sitä pystyny laittaa kovinkaan syvälle. Aaaargh mikä olo. Ei pitäis eikä kannattais stressata, oireet paukkaa päälle :-(
Onneksi mulla on töistä vapaa viikonloppu. Josko vähän pääsis lepuuttamaan..

Huomenna mammat:) voi marabella meinaako sielläkin dementiaa pukata? Täällä ainakin... Olin eilen lähdössä kauppaan ja etsin ja etsin kukkaroa joka loppujen lopuksi löytyi pakkasesta :D että näin...

Sokereista vielä sen verta että mulle sanottiin että jos uusii radin niin ne ovat aika usein vaikeammin hallitavissa, ja niin totta ainakin mun tapauksessa :(

Hemppa otettu viimeksi kk sitten ja maanantaina nuorimman neuvola niin ajattelin pyytää että mittaa... Ja pikaiseen juttelen tästä muutenkin, kun sama Th mulla ja lapsilla:)

Nannuska voimia sinullekin, toivottavasti olo paranee pian!

Ja mua turvottaa. Tuntuu et jalat on niin isot et mitkään kengät ei sovi ja sormuksia ei voinu kuvitellakaan laittavansa. Voi hemmetti... :/

Dementia on täälläkin. Koko ajan kaikki hukassa :D

Äippä, jos sä söisit vähänhiilarista ruokaa? Jos tekee makea mieli osta tunmasuklaa.. Itse joudun oma-aloitteisesti tarkkailemaan sokerit siis n. suurenpiirtein koska mulla on se pco ja insuliinihäikkä
Eli kaikki missä alle 10g hiilaria/100g voit syödä :) mun lemppari oli alkuraskaudessa rahkaa ja tuoreet marjat/ ananas omassa mehussa
Ja hyvät naiset unohtakaa ne "sokerittomat" tuoreet, niissä on sitä rotanmyrkky (aspartaami)

Noniin neuvolaan soitettu ja lupa "mässätä" saatu :/
En kuulemma pahaa vauvalle tee jos nyt pitää huolta itsestään!
Kun noi mun arvot kuitenkaan ihan kamalat ole...

Marabella kun kävin radi thlla aikanaan niin sain käskyn lisätä hiilareita kun niitä söin liian vähän, vauvan aivojen kehityksen kannalta tärkeää... Ainut että käski miettiä missä muodossa hiilarit on eli ei vaaleita (nopeita) hillareita vaan just tummaa ja hedelmiä:) rasvaakin söin liian vähän:)
Joo makeutus aineita (vaikka sallittuja) niin hirveästi kannata vetää ennemmän sit sokeria mutta vähemmän!

Sano jos syy ei hempassa niin sit lääkärille tutkittavaksi jos tähän joku syy... Ainakin vauva voi hyvin kun sellainen rokki päällä:)

onks kellään tullut sellasta kipua häntäluun kohdalle? oli muutes aika inhaa äske syödä kesäkeittoo kun vauva päätti ettei halua sitä ja kaikki ulos :(

Onnea prinsessasta! Ja kiva, että sait Äippä syömisasiaan apua. Toivottavasti olot helpottaa :)

Oli puhetta emättimen kipuilusta. Täälläkin tänään jomotellut, toivottavasti johtuu vaan aamuisesta peittojen heiluttelusta... Vähän jänskättää, kun ei oo aikaisemmin tullut tällaista jälkeenpäin. Pitää tarkkailla meneekö itsestään ohi.

onks kellään tullut sellasta kipua häntäluun kohdalle? oli muutes aika inhaa äske syödä kesäkeittoo kun vauva päätti ettei halua sitä ja kaikki ulos :(
Mä oon tällä saikulla häntäluu kipujen takia. Tarkemmin taitaa vika olla si-nivelessä. Kävely on välillä mahdotonta samoin asentojen vaihtaminen makuulla

Hui hui täällä jänskätään Jyväskylässä miehen MM-rallia. Äsken ouninpohja 1 ja minä täällä sydän syrjällään jänskään. Hienosti on ajanut kuten aina, toisena sarjassaan tällä hetkellä :) Mua vaan aina vähän hirvittää nää jos tulee ulosajo ettei mitään vaan käy..vaikka aika turvallisiahan noi autot on nykyään! Pieni oppii jo mahassa ralliauton pörinään <3

Catherine onnea pikku prinsessasta :)

Nepsu mahtavaa että voit ottaa rennosti, kannattaa levätä vielä kun voi;)

Äsken viikkailin pyykkejä tossa ja vauvanvaatteita joita on kirppikseltä tarttunu mukaa nii laitoin äp-laatikkoon js äh tätä idioottimammaa.. Mä haluan ne pikkumiehen vaatteet käyttöön!! Vaikka mieli alkaaki sopeutua pikkusiskoon.. No, rakas se on, oli kumpi vaan mut tässä puran omaa turhamaisuutta ja äitiyden tabua :/ Koittakaa kestää, mut en voi muillekkaa puhuu ku ei paljasteta sukupuolta etukäteen..

Vatsan kovettuminen=supistukset, joita kuuluukin jo näillä viikoilla tulla. Kunhan ei oo kipeitä. Jos on muita oireita, jotka vois olla syy jatkuviin suppareihin, kannattaa tilanne tietty selvittää. Turussa yli 22 vko:lla menevät otetaan jo äippäpolilla vastaan, joten sieltäkin voi varmaan kysellä vinkkejä.

En muista kuka kehotti syömään maitohappobakteereja ja karpalomehua HIIVAN ehkäsyyn... Mut autto ainakin mua, jolla hiiva lähes krooninen aina, kun raskaana...

18+5

Takaisin