Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nepsu hyvä että pikkuisella tytöllä kaikki hyvin:) sanoiko lääkäri mitään avautumisesta? Ensimmäisen kanssa lähdin avautumaan rv 30 mutta loppuun päästiin kun saikulla makoilin...

Marabella mulla ei ennen tällaista ole ollut että puolenvälin jälkeen tällaiset olot:/ prkl!!!! Keittää kiinni:(
Onneksi enää (tuskin;)) 18 viikkoa niin saan mun pikkusen syliin<3

Kiitos. Aiotaan todellakin nauttia kun vielä kahdestaan ollaan ;)

Nepsu hyvä että vauvalla oli kaikki hyvin, kunhan ei tulisi vain liian aikasiin. Pysykööt pieni prinsessa vielä massussa :)

Mä oon kyllä asunut hämeenlinnassa jo kauemmin,mutta jotenkin kans kaipailisin vertaisstukee ja lisää ihmisiä elämään jotka on samassa elämätilanteessa. Etenkin sitten, kun on äitiyslomalla niin ei tulis ihan mökkihöperöks :) Ajattelin osallistua mll odottajien kahvilaan, mutta sekin on vaan kerran kk.

Voinko laittaa annie sulle yksityisviestiä? :) Olis mukava tutustua muihin täällä asuviin äiteihin, kun ei noita verkostoja tosiaan tahdo vielä olla...

Onneksi on olemassa noita MLL:n kahviloita ym vertaistukea kaipaaville. Mullakin on tilanne, että muutin uudelle pienen pienelle paikkakunnalle vajaa vuosi sitten ja "omat ihmiset" on muualla. Työpaikka on eri paikkakunnalla, joten sitäkään kautta ei ole tullut oman kunnan ihmiset tutuksi. Onneksi miehellä on kuitenkin sukua ja kavereita joissa on potentiaalisia kamuja mullekin :)

Vähän kuitenkin jännittää äitiyslomalle ja kotiin jääminen, ettei tulis kovasti mökkihöperöks. Täälläkin kokoontuu kuitenkin MLL:n kahvilat, vissiin kahdestikin vkossa, joissa aion käydä. Toivottavasti löytyis oikein ystäviäkin.

onko kukaan muu veriryhmältään negatiivinen? ite oon b- ja joudun oottelee syyskuuta että testataan , kumpi vauva on.. laittakaa peukut pystyyn että vauvakin on negatiivinen veriryhmältään.. toisaalta mietin että jos vauva olis plussa, niin sehän saattais selittää miksi mulla on ollut niin kauhea olo koko raskauden ajan.. ja toinen juttu minkä oon huomannu, jos on kakka hätä, kannattaa mennä heti:D eilen kun olin menossa nukkumaan tuli hätä, mutta olin niin väsynyt etten vaan yksinkertasesti jaksanu nousta.., heräsin sit kolmelta yöllä hirveeseen mahakipuun ja istuin vessassa varmaan puol tuntia!

Sama täällä A- ei ole ollut aikasemmissa raskauksissa ongelmia. Vähän lisää verikokeissa käymistä :)

Täällä onneks huono olo ruvennut väistymään! Katsotaan sitten,kun palaan loman jäljiltä töihin,kun ei saakaan nukkua niin pitkää kun haluaa,että onko olot sitten mitkä..

Rupesi tuossa tekemään mieli voileipäkakkua.. Nyt on sitten sellainen kaapissa odottamassa.. Mennään käymään tänään miun porukoiden luona,niin viedään kahvipöytään se ;)
Oli kyllä kiva pitkästä aikaa "leipoa" suolaista,kun aina yleensä vain makeita kakkuja..

Rv 18+2 <3

Äippä, mun mielestä sun hyvä olo menee sokerimittailuiden edelle! Jos siis on pahoinvointia ja napostelu auttais, niin anna mennä vaan. En usko, että teet sillä mitään hallaa vauvalle ja neuvolassakin ne kyllä ymmärtää, jos ei verensokerin seuranta ei ole ihan niin tarkka. Ja etkös sä mitannu tunti ruokailun jälkeen? Luulisi mittailuiden väliin hyvin uppoavan muutama ylimääräinen välipala. Ne ei kuitenkaan luultavasti sun sokereita liikaa nosta.

Söin TODELLA pahan välipalan ja pamahti 7.6 ja ennen päivällistä 5.3 just ja just rajaa hipoen:/ masentaa, itkettää, oksettaa, vituttaa... Morkkis :(

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Tinapilli! Ihailen niin tuota teidän kykyä olla ottamatta sukupuolta etukäteen selville! Ei onnistuis multa :grin

Onneksi Nepsu teidän tytöntylleröisellä on siellä kaikki hyvin. Toivottavasti ei lähde enempiä avautumaan. Onneksi ovat tietoisia asiasta nyt ja voivat seurata tilannetta. Onko sulla muuten ollut oireita, mitkä viitannut tohon avautumiseen? Mistäs sen voi tietää? Onko supistelut ainoa oire?

Voi Äippä, toivottavasti sun olot rupeaa helpottamaan ja oon kyllä samaa mieltä kun Airam, kyllä varmasti pitää olla lupa ottaa naposteltavaa jos olo sitä vaatii. Auttaako sulla mikään raikas tuohon pahan oloon? Itselläni raikas ja erittäin kylmä, esim. limujää tai jääpalamehu auttoi.

Itselläni on myös O- veriryhmä. Mies taas on B+ joten mahdollisuus vauvan rhesus + vereen on olemassa. Tutkivat sen vauvan veren mun verestä, oliko nyt 24-26 raskausviikolla.

Taisinpa tuntea tänään vauvan ensimmäisen potkun! Oon aivan onneni kukkuloilla! :happy093

AryA onnea ekoista potkuista :)

Kokeilen tota mehujää ideaa, jos tekis sokerittomasta tiivisteestä... Kun tekis mieli vaan kaikkea herkkua ja huonoa sokereiden kannalta...Ymmärrän että tää pahaolo kuuluu raskauteen mutta näillä viikoilla alkaa uudellen???
Ajattelin soitella huomenna neuvolaan että mikä niiden mielipide asian suhteen on? Se vaan mietityttää/huolestuttaa kun näillä viikoilla mun insuliinit vaikuttaa vauvaan:(

Takaisin