Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee vika työvko ennen lomaa ja 7 yötä rakenneultraan! :smiley-bounce015

Mulle eka neuvolassa sanottiin että ei tartte radikokeeseen, toisessa nevolassa sanottiin, että sinne pitää mennä. Mulla ongelma lähinnä, että miten olla puolipvää pois töistä. Se olis melkeen sitte saikkupv... Mutta ei ihan olis oikee syy kyllä. Niinpä jos mulla ei mitään oireita (SIIS OIREILEEKO RADI JOTENKIN, ETTÄ SEN HUOMAA?) oo eikä normipissitikkuihin mitään tuu.. Eikai siitä mitään yhteiskunnan sanktioita, lapsilisät evätään tms :D tuu, jos kieltäydyn testiin menemästä?

Mulla kans nälättää koko ajan. Toisaalta välillä hankala olla ku maha naukuu liitoksistaan. Ja tuo kohtuki jo "eessä" mm mustikoita kyykistellessä. Illalla nukkumaan mennessä ajattelin jo aamukahvia ja piparia... Heh.

Täälläkin loppui miehen lomat ja paluu arkeen herätti tänään iloisesti klo 5.00... Rakenneultra ois tänään klo 12.45, toivottavasti kaikki kunnossa ja ehkä sit uskaltas nauttiakin tästä raskaudesta :)

Meillä ei kumpikaan kuuluta kirkkoon, joten ei lastakaan kasteta. Naimisiin mentiin maistraatissa, todistajat oli sieltä ja juhlittiinkin ihan keskenämme. Lapselle ei anneta uskonnollista kasvatusta, mutta keskustellaan kyllä, että toiset uskovat ja toiset ei, jokaisen oma asia.

Liitoskivut ja etova olo jatkuu täällä, sekä älytön väsymys... Päivisin vässyttää niin, ettei meinaa hereillä pysyä ja yöllä sit heräilen useamman kerran painajaisiin. Kaikkea pitäs tehdä, mut mitään ei vaan jaksas! Täälläkin käyn useamman kerran päivässä lukemassa, mut ei vaan tuu kirjoteltua :(

Tsemppiä muuttajille, meilläkin näemmä muutto edessä! Mehän muutettiin huhtikuun alussa tähän asuntoon ja nyt ollaan kummatkin aivan loppu tähän p**kaan! Viimenen pisara oli kyllä kun meidän poissaollessa huoltoyhtiö oli jälleen käynyt tekemässä korjauksia ja mitään lappua ei oltu jätetty, huomattiin vaan, että taas oli käyty. Korjattua eivät tietenkään mitään saa, ite joutuu tekemään kaiken. Toinen iso ongelma on sähkön kulutus&siirtomaksut. Muutettiin pienempään ja syrjempään oman rauhan ja edullisempien asuinkustannusten takia, niin eipä kumpikaan oo toteutunut! Edellisessä asunnossa sähköstä maksettiin siirtoineen n.90e/3kk ja täällä pelkät kuukauden siirtomaksut melkeen 40e :o Sähköä kuluu saman verran kun edellisesssä asunnossa, vaikka sähkölaitteita vähemmän käytössä... Saunassa kiuas ei lämpiä kunnolla ja saa pitää melkeen tunnin päällä ennen kun edes 60 astetta saunassa... Viemäri haissut alusta asti ihan karmealta, eipä sille huoltoyhtiö mitään tehnyt. Avattiin se ja kappas kun puuttui tulppa sieltä lattiakaivon suojan alta ja kaikki käry viemäristä suoraan huoneistoon! Ostettiin tulppa ja ei haise enää...Huoh! Muutakin tekemistä ois kun jatkuva muuttaminen ja v***tus!

Mulla tuppaa edelleen olemaan ongelmana liian matalat sokerit :( Ennen raskautta tullut liikunnan jälkeen hypo-oireita ja nyt raskausaikana vielä useammin ja ihan ilman liikuntaakin.. Mökkeillessä alkoi pukata kunnolla oireita päälle, niin sokerit tuolloin 3,1... Vähänkin kun jtn hiilaripitoisempaa laittaa kurkustaan alas, niin tunnissa-parissa on sokerit ihan maissa! "Onneks" on tuolla miehellä diabetes niin voi mittaria lainailla tarvittaessa.

Ei tee taas mieli ku valittaa kaikesta ja itkeä, nää raskaushormonit ei kyl sovi mulle ollenkaan! Mieskin sanoi, et tykkää enempi siitä v**tuilevammasta vaimostaan, nyt vähän liian naisellisia piirteitä havaittavissa :D

Mulla on itkuherkkyys ihan huipussaan, toissailtana ajoin töistä kotiin ja itkeä vollotin ku radiosta tuli muka joku hyvä biisi ja sit kotona itkin ku mies olikin tehny ihanat grillisapuskat valmiiksi ja eilen itkin kun rupesin pähkäilemään ettei meidän taloon mahdu ees uutta vauvaa tai tavaroita ja sit itkin vielä siivotessa kun meijän 4vee oli leikelly paperisilppua koko olkkarin täyteen ja näky oli aivan järkyttävä...
Hormoonit?!! :arghh::hilarious:
Ai juu, ja illemmalla liikutuin sitte vielä pelkästä maiseman kattelusta, keittiön ikkunan alla kasvaa kaunis ruispelto ja auringonlasku oli vaan niin nätti... :oops:
Miesparka! :wink

Onnea tämän päivän ultraan meneville!!! Varmasti kaikki hyvin:)

Kamala kun mulla niin huono muisti nykyään, joku kyseli että onko radiossa oireita, ja luulen että ei mutta tässä raskaudessa mulla oli alussa järkky jano ja se korjaantui kun palasin ruotuun syömisen kanssa! Diabetes oirehan on jano, eikös vaan? Ekan kerran kun tän "sain" en olis uskonut että minulla radi mahdollista, mutta näinpä nakki napsahti:/ kyllä suosittelen asian tutkimista koska Radi on riski sinulle ja vauvalle (vauvan omien sokereiden ja kasvun takia) mutta tämäkin jokaisen oma päätös:)

Eikös työn antajan pitäisi mahdollistaa oman terveyden hoitaminen? Olisko mahdollista päästä labraan työterveyteen? Meillä ainakin työnantaja maksaa labrat tms Eirassa! Siis jos palkka töissä olisin:D

Kyllä tuli sitten nukuttua viime yö huonosti kun ei päässyt kainaloon, ukkeli kun töissä:( tossa aamu yöllä vasta nukahdin ja sitten toi koira sekoaa kun ukko tulee 6.30 kotiin niin alkaa perkeleenmoinen haukku... Sekin tottu että isäntä kotona! Normaalisti ei isäntää hauku...
No joka tapauksessa kaikkihan siihen heräsi, prkl!!!

Kohta pihaa laittamaan, nyt vaan ei jaksais! Onneksi äiti tulee avuksi:)

Äippä, meilläkin oli aamusta koko porukka silmät ristissä väsyneinä, tuntuu että tää arki alkaa aina ihan tolkuttomalla väsymyksellä. :S Pihan laitto kuulostaa kivalta, itekkin tykkäsin kovasti päästä touhuamaan, mäkin tahdon pois kerrostalosta! :D

Ja tsemppiä kaikille tän päivän ultriin! :)

Salli 19+3

Tsemppejä ultriin menijöille :) itselläni vielä viikko odotettava, mutta perjantainen päivystyksessä käynti rauhoitti ja sillon ei ainakaan ultraaja huomannut mitään poikkeavaa, toki erikoislääkäri tuolla kysillä sitten katsoo tarkemmin mutta eiköhän kaikki ole hyvin ja meillekkin vihdoin vaavi suodaan <3 Ainakin tää nökelö on kova potkimaan ja myllertämään ja voi että niin rakas <3 Pussaan hänet puhki kun syntyy, niin kovasti toivottu pikkunen <3

Itse lähden tänään pakkailemaan omalle kämpälle kamoja ja onneks äiti tulee auttamaan. Veli muuttaa kotoa pois ja mulla on niin pirusti astioita, että en mitenkään tartte kaikkea niin annan veljelle niistä osan. Äiti tulee sit veljen puolesta niitä tonkimaan. Tarvitsen myös apua kantamisessa kun itteeni alkaa heti supistelee...
Ja huomenna pitäis mennä työkkärin infotilaisuuteen -.- ei kiinnosta ollenkaan, mut pakko..

Tämä ei maksa mitään..täällä päin missä asustellaan niin ei ole ultralaitteita lainkaan niin kunta kustantaa nämä 2 kertaa Medisonarissa =)
Jos useammin haluaa käydä niin sitten on oma kustanteista touhua.

Nannuska kannattaa kokeilla kramppeihin myös B-vitamiinia. Oon kuullut monen saaneen apua siitä :)

Onnea kaikille tämän päivän ultraan, itsellä sama jännä päivä huomenna :) Onneksi on heti aamusta:)

Onnea ultraan menijöille ja tulkaahan kertoileen sit tänne meille muillekin, mitä pikkuiselle kuului :happy: huomenna itselläkin ultra. Jännittää aikas paljon, että kuinkahan aamun töissä maltan olla :p

Mullakin eilen oli ihan ihme itkeskelypäivä.. meinasin itkee ihan kaikelle :grin

Nannuska krampit viittaa myös suolan puutteeseen. Magnesiumiakin joutuu käyttää 3-4 viikkoo ennenkun tulee tuloksia, jos auttaa sittenkään. :)

Onko täällä muilla puhelimessa sitä vau sovellusta missä joka päivä lukee vauvan kehityksestä? Toimiiko normaalisti? Mulla on nyt pari päivää tehnyt sitä ettei päästä ollenkaan sinne vaan heittää heti ulos niin mietin onko joku yleinen häiriö..

Josa, ensisynnyttäjillä meillä päin on ainakin synnytystapa-arviointi ultra lähempänä laskettua aikaa :)

Takaisin