Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sori catherine.. :Dd mut eikö musta ollu apuaki? Ei tarvi miettii mitä ruokaa tekis. Hihihi. Tein oikein kilosta naudan sisäpaistia niin tätä nyt sit syödään pari pvää! Että on hyväää

Meillä näyttäs tulossa olevan jotain tortillatulinensalsa-hässäkkää kun valitin ukolle et mikään ei maistu miltään. Lisäks sain sipsejä ja valkosipulidippiä kaupasta. I

Mut kyl toi stroganoff jäi tännekkin kummittelemaan :D

Ja tietty Air meet 4d:hen jos kerran jotain ilmasiks saa :P

Heippahei, ilmoittaudun mukaan joulukuisiin josko vielä mahtuu mukaan?
Olen 34 vee yhden villin uhmaikäisen äiti ja toista lasta odotellaan la 26.12. Nyt siis rv 17+4.
Pikkumuru heiluu ja tömpsyttelee kovastikin, liikkeet on tuntuneet jo muutamia viikkoja ja nyt ehkä isoimpana riesana kaikenmaailman liitoskivut. Seisomatyö ja nostelut ei oikein tunnu hyviltä, maanantaina koin ensimmäiset kivuliaat supistelut ja kivut, perjantaina on neuvola ja fysioterapia ja rakenneultra 14.8.

Tervetuloa vaan Nannuska11! :wink

Ehdottomasti Air4m menet sinne 4D:hen kun kerran ilmatteeks saat. :grin

Vielä reilu kaks viikkoa ru:hun. Olis jo! Ens viikolla neuvola. Täällä nyt tuntunut melkein viikon ajan liikkeitä/potkuja selvästi sillon kun rauhassa makoilee vuoteessa tai pötköttelee sohvalla. <3 Muuten en oo vielä osannu rekisteröidä. Eivät voi olla mitään muuta :) Taas yks virstanpylväs, joka vaan tekee todellisemmaksi tämän tilanteen.. Olis jo joulukuu! <3 Alkuviikosta pistin jo yhdistelmävaunutkin tilaukseen, kun löysin ihanat halvalla. :) Toivottavasti nyt ovat odotuksen arvoiset.

Ja tänään poksuu 18+0

Ah,tänään oli kahvakuulatreeniä :) ja Iltapalaksi söin mustikkamaitoa,jotka soseutin ja ruisleipää. Kyllä nyt kelpaa ;)

Miun on tehnyt mieli maitokastiketta,jossa keitettyä kananmunaa,kalapuikot ja aurinkomuussia :D pitää varmaan joku päivä tehdä.. Huomenna meinasin leipoa mustikkapiirakkaa ;)

Rv 17+1

Tervetuloa Nannuska! Täällä on ollu aika laiska päivä.. Sain sentään mustikkapiirakan juuri uunista ulos :D pieni riehuu kaiket päivät ja yöt.. Muuten voinu ihan hyvin, mutta mutta valkkari haisee nii saatanan pahalta.. Eikä oo mitään tulehdustakaan päällä..... Tänään 22+1, onnellinen odottaja <3

ImageUploadedByVau Foorumi1437586377.900349.jpg

Nepppsu, onko siis ihan näytteet otettu ettei oo tulehdusta?? Mulla oli alkuraskaudesta kans ihan hirveen hajusta valkkaria ja eritteli aika runsaasti. Muita oireita ei ollu... Tulehdus oli taustalla kun doktoori otti näytteet..

Nepppsu, ootko koittanu emättimen maitohappobakteerikantaa tasaavia valmisteita? Mulla ainakin nuo alakerran bakteerikannan vaihtelut aiheuttaa pahanhajuista vuotoa.

Mmm, ihanan näköstä mustikkapiirakkaa Nepsu :happy: Minä oon haaveillu korvapuusteista ja karpalo-kinuskipiirakasta ja vaikka mistä pullamässystä :D

Noihin vuoto- ja limakalvo-ongelmiin kannattaa kyllä tosissaan kokeilla noita Timbenkin mainitsemia maitohappobakteereja. Mulla oli esikoisesta parikin kertaa tulehdus ja tosi herkät limakalvot, mutta nyt tässä raskaudessa rupesin vetämään maitohappoja jo ihan alusta asti. Limakalvot on edelleenki herkät, mutta paljon paremmassa kunnossa ku ekassa raskaudessa ja ainaskin vielä on selvitty ilman tulehduksia :)

Voit ostaa ihan kapseleina suun kautta otettavia emättimen bakteerikantaa tasapainottavia juttuja, tai sitten emättimeen laitettavia. Esim. Lactal balancet sun muut. En tiedä mitä saa käyttää raskauden aikana, mutta apteekissa tietävät :) mulla ei oo nyt raskauden aikana ollu tota ongelmaa, mutta hedelmättömyyslääkehoitojen aikana oli paljon ja sain apua just noista valmisteista.

Nyt raskauden aikana oon syöny ihan normi maitohappobakteerikapseleita (gefilus) joka toinen päivä, ehkästen sillä mahdollista hiivatulehdusta kun siihen on taipumusta.

Se karpalo on kai enemmänkin virtsatieinfektioiden estoon hyvä :) tai niin oon käsittäny..

Takaisin