Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih meillä mies tunsi ekan kerran eilen masun päältä potkun ja se ihan liikuttui siitä <3 On se kyllä niin rakas ja tiedän olevan täydellinen isä meidän pienelle :)
Mulla alkaa rinnat aina vuotamaan.. Orgasmin jälkeen :D Ilmeisesti liittyy jotenkin oksitosiiniin mitä siinäkin erittyy niin laukaisee sitten sen..

Täällä kans yks karvainen, pidätyskyvytön apina :D Aina pysähdyttävä ja mielellään pidettävä jalat ristis, kun aivastaa... Kauhulla ootan, mitä se on sit synnytyksen jälkeen, kun nyt jo tämmöistä :O

Josa mulla myös esiintyny virtsankarkailua pari kertaa: kerran kun liukastunu savisella tiellä ja kerran aivastaessa. Molemmat kerrat sattunu kävelylenkillä ja rakko on ennestään jo tuntunu täyeltä. Järkyttävää tietty mutta luin että alkupuolel raskautta normaalia kun sileä lihas löysistyy mahan kasvun tieltä. Virtsarakossa kuulemma just sitä sileää lihasta.. Loppupuolella taas vauva itessään painaa vielä rakkoa että virtsankarkailua odotettavissa sittenkin. Lantionpohjalihaksia vaan treenaan...

Toisaalta mulla myös tuo vetisen valkovuodon määrä lisääntyny raskauden aikana. Mutta niihin pissiäksidentteihin liittyny aina joku äkkinäinen tilanne liukastuminen, aivastus. Vv taas loraahtelee millon sattuu... Olipa ihana eritepostaus! :)

Tytsy78 : meille kans tulee poika <3 ei sukupuoli jäänyt kyllä epäselväksi kun ru :ssa oltiin :D eli kolmas poika meidän perheeseen <3 tyttö kyllä kovasti toivoi pikkusiskoa,mutta on kuulemma pikkuveliki ihana :)
mulla kans selvisi että istukka on edessä,mutta jos pikku ukolta tulee ihan kunnon monotus,niin näkyy jo vatsan päältä,hennommat potkut ei vielä näy.
Lasten kanssa kävin kirpparilla kiertelee,ihan onnessaan jokainen valitsi tulevalle pikkuveljelle vaatteen <3 on se niin ihanaa kun vanhemmat lapsetki oottavat veljeä niin kovasti <3
itellä oli rv:lla 20 sf mitta 18cm,ja hoitaja tuumas että taitaa olla iso vauva tulossa ja alkoi jo puhumaan käynnistyksestä,edellinen vauva (tyttö) oli syntyessään 4660g :)
verenpaineeseen määräsi salmiakkia,koska alapaine oli enää 57.
niin ja täällä kans pissat lirahtelee välillä housuun :D

Catherine mulle käynyt samoin :D Ajattelin, että "ei hitto miten noloo" onneks itelläni oli housut kintuissa kun olin kuselle menossa mut pitiki sit kääntyy toisinpäin ku tuliki oksu. En kussu siis onneks housuun vaan lattialle ja tää tapahtu kaverin luona, joten kuivia housuja ei edes olis ollu :D

Täällä myös ollu tuota virtsankarkailua, juurikin aivasteluun tai vastaavaan liittyen. Samaten kun käy asioilla, niin pitää istuskella pitempään kun normaalisti, koska pissan tulo ei yleensä lopukaan siihen mihin luulee, vaan tulee vielä "jälkitoimituksia". Mietinkin, että onko tuollainen kuinka tavallista ennen synnytystä, mutta ilmeisimmin siis on:)

Moikka, ompas tullut paljon uusia juttuja tänne:joyful: Itsellä tänään kesälomalta paluu töihin, saa nähdä miten sujuu. Fyysinen työ kyseessä ja nyt lomalla pelkästään jotkut kauppareissut tuottanut tuskaa kipujen kans:nailbiting: No mutta iloisempiin asioihin, ekat pikkuruiset vauvanvaatteet ostettu ja ensimmäiset selvät liikkeetkin tuntui viikonloppuna mökkeillessä järven rannalla sukulaisten kanssa. Tasan viikko ja rakenneultra!:joyful: Tänään 18+5 <3

Huoh, täällä koko perhe räkäflunssassa yskimässä.. Vein esikoispoikani joka 5,5kk vanha lääkäriin joka sanoi lapsen olevan ihan terveen oloinen ja hehkutti kuinka iloinen vaavi onkaan mutta myönsi että vauvojen kohdalla diagnostiikka vaikeampaa. Vaavi jokatapauksessa saanut kovia yskäkohtauksia ja aivasteluja niin että hengitys ollut raskaampaa minkä vuoksi joutunut toistuvasti antamaan höyryhengityshoitoa joten turhautti ettei ottanut vauvan tutkimuksia tosissaan kun tsekkasi vain stetoskoopilla vatsan ja selän puolen, omaan räkäflunssaan saan ottaa kuulemma ainoastaan panadolia. Lekuri sanoi että jos vauvan tila romahtaa niin sitten voi viedä neljän jälkeen naistenklinikkaan jossa alkaa silloin terveyskeskuspalvelua

On muuten aika tympeetä olla flunssassa näin kesällä... Ei oo mitenkään päin hyvä olla :( Josko tää tästä pikkuhiljaa, kulkee henki jo toisen sieraimen kautta :D

Noniin, kävin neuvolan avovastaanotolla. Terveydenhoitaja arveli, että vuoto voisi ehkä johtua likellä kohdunsuuta olevasta istukasta. Sanoi, että jos näin on, niin asiasta ei tarvitse huolestua ja normisti voi elää ja liikkua. Tietenkin omaa kehoaan kuunnellen. Istukan sijainti selvinnee sitten 12 yön kuluttua rakenneultrassa... Ja ensi viikolla mulle olikin jo entuudestaan varattu ensimmäinen neuvolalääkäri, joka tekee sisätutkimuksen. Pienen sydämensyke löytyi neuvolassakin, ja pikkusydän rummutti noin 145 sykkeellä.

Niin, ja vauvan liikkeitä en tuon samaisen istukkahomman takia tod,näk. tule tuntemaan ennen rv20...

Hyvä Metsäläinen, että pääsit vastaanotolle ja että eivät olleet huolissaan tuon enempää, ehkä ei siis syytä hätään :)

Mitä mieltä muuten ootte: Mun rakenneultra tehdään äitiyspoliklinikan kautta, mutta ilmeisesti multa ei mitenkään kielletäkään neuvolan rakenneultraa, joka tehtäisiin terveystalolla (jossa 4D ;) ). Kehtaisinko siis varailla vielä aikaa siihenkin, vaikka se ikäänkuin olisikin turha? Ihan vain siitä itsekkäästä syystä, että päästäisiin ilmaiseksi katselemaan vaavia 4D:nä. Kun äitiyspoliklinikan käynnistä joudutaan kuitenkin aina maksamaan...

Täällä on taas keretty keskustelemaan, itte tullu nyt käytyä vähän haremmin täällä, pahoitteluni :rolleyes:
Neuvolasta tultu. Hemoglobiini tasan 100, raskausajan anemiaa pukkaa :hungover: Rautalääkkeitä ja vettä ja ruisleipää, lähtipspä se nyt vaa nousuun. Ja taas näytti neuvolassa tikku että olis pissitulehdus ! :sad001 Alkuraskaudes jouduin jo syömään antibioottikuurin pissitulehukseen, ja pari viikkoa sitten söin antibioottikuurin tulehtuneeseen viisaudenhampaaseen ja nyt taas pitäis syödä antibioottikuuri ! :angry5 Ei voi olla hyväks pienelle ku koko ajan antibiootit päällä :sad001

RV 19+4 Syke pikkusella oli 140-145, voisko olla siis poika? :woot: syke kuulosti sellaselta laiskalta ja lihavalta :woot:

Mun oli jo pari kk tehnyt mieli bebe leivosta,mutta en löytäny mistään. Ja pari vkoa tehny mieli stroganoffia.. ni tänään sit löysin bebe leivoksia ja kauppahallist kävin hakemassa naudan sisäpaistia. Ja nyt makaan vatsa pinkeenä,tyytyväisenä sohvalla. Tää on ihanaa kun ruoka maistuu ja pysyy sisällä! :smiley-bounce005

Takaisin