Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaksosista tulee 3pakettia, kolmosista tuli muistaakseni 6 pakettia.. jep näin on :)

Toinen lapsi nostaa määrää kahdella ja kolmas vielä kolmella. Kelan monikkoperheet kohdasta löytyy.

Muokattu viimeksi:
Kelan sivulta kopioitu:

http://www.kela.fi/monikkoperheet

"Äitiysavustus moninkertaisena

Jos saat samalla kertaa useampia lapsia,äitiysavustustasi korotetaan niin, että saat toisesta lapsesta kaksi, kolmannesta kolme jne. äitiysavustusta. Saat siis kaksosista yhteensä 3 avustusta, kolmosille 6 avustusta jne.

Voit valita otatko avustukset pakkauksina, rahana vai osan pakkauksina ja osan rahana. Esimerkiksi jos perheeseen syntyy kaksoset, perhe voi valita 2 äitiyspakkausta ja yhden äitiysavustuksen rahana 140 euroa."

Rv 22 jälkeisellä neuvolakäynnillä saa raskaustodistuksen ja sen ku toimittaa hakemuksien kera kelaan nii siitä 2-4vk nii pitäs olla pakkaus postissa.. Riippuu miten tukossa kela on et millon saavat sen hakemuksen käsiteltyy..

Aikooko moni ottaa pakkauksen? Mä olen vielä kahden vaiheilla, koska ekasta lapsesta on jäljellä suurin osa pakkauksen vaatteista ja lisäksi olen jo ehtinyt hankkimaan pientä vaatetta. Se äp toppahaalarikin on niin jättisuuri, että tuskin sitä tulisi ekana talvena edes käytettyä.

Meillä otetaan, esikoisen pakkauksesta paljon annettu eteenpäin. Esikoinen syntyi lokakuussa ja silloin pidin äp-toppista hänellä koko talven. Seuraavana oli jo ihan pieneksi jäänyt. Jos tänä vuonna haalarin saa pussiksi niin sopii hyvin kun lähinnä vaunuissa ulkoillaan. Ite en vaan kauheesti tykkää tän vuoden väreistä. :(

Mä taas tykkään tän vuoden väreistä tosi paljon. Ainut mikä ei iskeny on makuupussi, mutta mulla on kaks itse tuunattua makuupussia ihanilla kuoseilla, käytän niitä.
Otetaan siis ehdottomasti äitiyspakkaus :)

Me otetaan kans pakkaus, kun on eka lapsi. En malta odottaa, että pääsen hypisteleen sisältöä! Musta ne värit on paremmat pojalle, mutta jos on tyttö tulossa, niin sit ei ihan niin kivat. Muuten tykkään kuoseista ja kaikesta :) Ylihuomenna toivottavasti selviää kumpi on tulossa, ru! Jännääää!

Esikoisen kohdalla kyllä kannattaa ottaa äippäpakkaus, siinä tulee niin kätevästi tarvikkeita ja vaatteita :)

Meillä vielä jahkaillaan tuon pakkauksen kanssa. Hirveesti tekis mieli ottaa se, mutta pitää vielä kunnolla tehä inventaario noista esikoisen vaatteista (mitään ei oo pistetty kiertoon). Toppapuvun joutuu kuitenkin ostaan ku tuo pakkauksen puku on nii iso... Rahaaki tarvis kun uusien vaunujen hommaaminen on ainaskin edessä, entiset käytettynä ostetut alkaa olla nii rupukunnossa taaperomylläämisen jäljiltä :D Tykkäisin hirveesti niistä pakkauksen väreistä ja kuoseista, mutta saa ny tosiaan nähdä, mikä sitte olis järkevin ratkaisu.

Me otetaan kans pakkaus. Ihania kuoseja ja värejä ja turkoosihan on ihan tytön väri (mun lemppari). ;) Ne muutamat likasen oranssin väriset saattaa kyllä lähteä saman tien eteenpäin... Ja voihan olla, että joku pieni mahtuu haalariin vielä seuraavana talvenakin. Meillä kanssa esikoinen tulossa, mutta omilta sisaruksilta on edelleen säästössä joitain äp:n vaatteita.

Ihanaa synttäripäivää Nepsu!

Me otetaan myös ehdottomasti kerran tällanen mahdollisuus on meille suotu. Ei olla edes mietitty vaihtoehtoa raha vai pakkaus. Pakkauksessa kuitenkin sisällöltään arvokasta tavaraa mitä ei tuolla raha vaihtoehdolla saa uutena. (bodyt on tänä päivänä ihan piiiruun kalliita uutena)
Tuo on siis mun mielestä yyber juttu, että suomessa saa tollasen jokainen raskaana oleva.
Ne kuosit on mun mielestä ihania ja värit sopii kummalle vaan. Paljon parempi pakkaus ku viime vuoden retropakkaus. :)

Täällä ajeltiin kotiin keskellä yötä reissusta ja koko yön pikkunen mylläs mahassa ku heinämies konsanaan. Nähtiin jopa ne potkut massun päältä. Kiva, että ilmottelee itestään noin paljon ja vähän väliä niin ei tartte huolestua. Nautin jokaisesta potkusta, minkä pikkunen mulle näyttää. <3 Äitin vahva Ärpäke <3

Hyvää synttäriä Nepsupepsu ja olet niin kaunis leidi <3

Takaisin