Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla esim oli kyseessä sillon nokkosrokko, johon ei ollu muuta vaihtoehtoo.
Lääkeyhtiöt kaikki on vaan laittanu selosteeseen ettei suositella raskaana olevalle tai että kysy lääkäriltäsi, että Lääkeyhtiöt ei oo vastuussa jos jotain tapahtuu.
Määräshän lääkäri mulle tähän hiivaankin diflucania vaikka lääkkeessä lukee ettei suositella raskaana ollessa. Lääkäri kuitenkin oli kokenut ja sanoi, että kyseinen valmiste on täysin turvallinen. :)

Minulle tais joskus neuvolasta terkkari sanoa, ettei ensimmäisellä kolmanneksella suositella allergialääkettä, mutta pakkohan se ottaa jos tilanne vaatii. Oon siis allerginen siitepölyille, heinille ja lähes kaikille eläimille. Taisin kuitenkin sinnitellä ilman vaikka oli kesä ja käytiin kylässä paikassa, jossa oli koiria (onneks ei kissoja). Nyt samoin olen yrittänyt selvitä ilman.

Mä shevasin varmaan kolme viikkoo sitte sääristä karvat eikä ne oo kasvanu takas. :O Normaalisti on sänki jo parissa päivässä. Jännä miten raskaus muuttaa tätä karvan kasvua.

Loratadin/heinix/tuulix/(histec?) on sallittuja raskausaikana. Teratologinen tietopalvelu palvelee hyvin raskaana olevia/imettäviä lääkeasioissa. Tietävät siel paremmin ku apteekissa/lääkärissä..

Jos ei tykkää bio-oilista,niin ihania ja tosi hyviä öljyvaihtoehtoja on Weledan raskausajan hoitoöljy(hyvä tuoksu!),jota saa edullisesti:
https://www.nu3.fi/weleda-raskausajan-hoitooljy-100-ml.html
Toinen vaihtoehto on Earth Mama Baby Angel Stretch Oil jota saa ainakin iherb.comista(halvemmalla kun kaupoista,ei välttämättä löydy muutenkaan.Bebes H:gin Kampissa myy)Iherbistä saat alennusta koodilla:Coupon Code: ZIV601

Jos ei tykkää bio-oilista,niin ihania ja tosi hyviä öljyvaihtoehtoja on Weledan raskausajan hoitoöljy(hyvä tuoksu!),jota saa edullisesti:
https://www.nu3.fi/weleda-raskausajan-hoitooljy-100-ml.html
Tuolla oli siis alennus -40%,ostin sieltä.

Toinen vaihtoehto on Earth Mama Baby Angel Stretch Oil jota saa ainakin iherb.comista(halvemmalla kun kaupoista,ei välttämättä löydy muutenkaan.Bebes H:gin Kampissa myy)Iherbistä saat alennusta koodilla:Coupon Code: ZIV601

Neuvolassa käyty kaikki ok. Pienen etsinnän jälkeen saatiin sydänäänetki kuulumaa <3
Ihana oli kuulla että siellä se pikkunen voi hyvin vaikka ei liikkeitä vielä tunnekkaan eikä ole ollut kokoaikana mitään oireita! :) vielä ku jaksais kolme viikkoo oottaa että pääsee rakenneultraan !
-wopwop. 16+5

Neuvolassa käyty kaikki ok. Pienen etsinnän jälkeen saatiin sydänäänetki kuulumaa <3
Ihana oli kuulla että siellä se pikkunen voi hyvin vaikka ei liikkeitä vielä tunnekkaan eikä ole ollut kokoaikana mitään oireita! :) vielä ku jaksais kolme viikkoo oottaa että pääsee rakenneultraan !
-wopwop. 16+5
Ihania uutisia wopwop.Mulla kans 3 viikkoa rakenneultraan.

JoSa tuu kertoo sit meille kuinka meni rakenneultrassa :happy:

Mulla ois vielä 11 päivää rakenneultraan :grin malttamattomana odottelen!

Mulla on juuriki tuota Loratadinia käytössä, ja on tarkastettu farmaseutilta ja lääkäriltä ni voi ottaa.. Ennen oli toi Tuulix reseptillä, mutta jäi käyttämättä, ku ei oikeen oireita ollu. Edellinen raskauski oli kumminki kesäaikana... mut mitään oireita ei ollu :D nyt sit ihan älyttömät, mut toivotaan et tän lapsen kohalla ei sit mitään allergioita ois.. Nuorin on ainaki jollekki vähän yliherkkä... oon yrittäny pärjätä kyl ilman mut nyt ku aamulla herää klo 5 ni meinaa olla et jotenki pahentunu tää vaan..

Mä kävin tänään hakemassa Lidlistä tukityynyn nukkumista varten, toivottavasti nyt saa paremmin nukuttua kyljellään. Olen yrittänyt, mutta pyörimiseksi on tähän asti mennyt kylkinukkumiset.

Voi kehvelin kehveli.. Tänään käyty siellä diakoniatyöntekijän luona ja tuli siihen tulokseen, että ei ole järkeä hakea kriisiavustusta kun se heidän antama tuki ei riittäisi auttamaan tarpeeksi. Keskusteltiin ja tultiin siihen tulokseen, että annetaan mennä ulosottoon ja soitan velkojille että pistävät suoraan ulosottoon ne, että hoidan sitä kautta velat pois parissa vuodessa.

Joo lopputuloshan on se, että luottotiedot menevät.. Mutta saan maksettua yhteen paikkaan velkoja pois, en pysty velkaantumaan lisää sekä jää elämiseen rahaa. Tällä hetkellä koittanut muutaman kuukauden maksaa laskuja, että saisin pidettyä luottotiedot ja lopputulos se, että käteen jää 10€/vko elämiseen hyvässä lykyssä..

Nyt täytyy viikonlopun yli miettiä ja pohtia mitä teen ja mihin ratkaisuun tulen..

Nepsu, isot tsempit! Onneksi ulosotto ei ole elämän loppu ja tiedot saa takaisin kun velat maksettu vaikka siihen aikaa meneekin.

Takaisin