Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joistakin sairaaloista saa vuokrata rintapumpun. Hyvinkäältä ainakin ennen saannu. Tieto löyty nettisivuilta,mut täytyy kysyä ku käydään tutustumassa.
Ite ajattelin ensi synnyttää ja jos maitoa tulee, niin ostan tai vuokraan laitteen. Eka muksu tulossa, niin en tiedä yhtään tuleeko maitoa. Parilta kaverilta ei tullut maitoa vaikka olisivat halunneet imettää. Sit pari kaveria on hommas pumput, mut eivät käyttäneet niitä paria kertaa enempää

Ittekkin kaipailisin tyhmänä esikoista odottavana listaa kokeneilta että mitä olis hyvä olla hankittuna :) jos vaan jollain ihanalla mamalla ois aikaa askarrella semmoinen niin oisin enemmän ku kiitollinen :)

Minulla on ollut ihan prismasta ostettu rintapumppu, merkiltään Emma. Varmaan halvimpia mitä löytyy, mutta saa pumpattus suoraan pulloon ja oon vaan käyttänyt sitä tarvittaessa (alussa juurikin rintojen tyhjentämistä varten ja vauvalle varuiksi jos itse en ole kotona).

Meillä oli sähkökäyttönen rintapumppu, tosin siinä oli myös osa jos halusi käsin käyttää. Mä ite en olis millään pärjänny käsikäyttösellä kun sitä maitoa tuli ihan kauheasti. Eka piti vartin toista rintaa pumppaa ja toista toiset samanlaiset, siinä olis kädet aika kipeenä. Se on kuitenki niin yksilöllistä kuin paljon maitoa tulee. Niin ja oli Avent.
Mä pakastin pienissä minigrip-pusseissa maitoa ja laitoin ne sitten selälleen niin niistä tuli sellasia siistejä pinoja. Se pakastettu maito haisee ihan raudalle ja musta ainaki kamalan pahalle mutta poika veteli sitä ihan mielissään, tuskin huomasi eroa :happy:

Tarviiko tohon pakastukseen jonkun erikoispakastepussin vai? :) Sitä kun tosiaan vaikea tietää kuinka sitä maitoa tulee sitten. Haluaisin kyllä imettää ehdottomasti, jos vaan tisseistä tulee sitä maitoa tarpeeksi :)

Mä ainakin vaan tyrkkäsin sen maidon ihan perus kaupoista saatavaan pieneen minigrip-pussiin, niissä kun on tsipperi niin ei tarvii pelätä että vuotais. Käyhän kaikki puhtaat pakasteastiat mutta ne vie paljon tilaa.
Mä muutenkin niin tykkään niistä pienistä minigripeistä (10x11cm) kun niihin voi kivasti laittaa lapselle evääksi omenalohkoja ja näin ne ei tummu.

Joo hyvä tietää ettei tartte mitään kalliita pusseja ostaa sitä varten. Pusseja itsekkin ajattelin tilan takia. Varmaan ajan kanssa oppii kuinka paljon vauvva aina yhdellä syönnillä syö, kun ajattelin tuota pakastuksen määrää. :) Jotenki alkaa konkretisoituu tää raskaus enemmän ja on jo luottavaisempi olo kun uskaltaa miettiä näitä hankintoja :)

Pitäskö luoda iha oma keskustelu noille vinkeille joita voi meille urpoille esikon odottajille laittaa?

Rintapumppu itellä oli ainakin ihan ehdoton ja nimenomaan sähkökäyttönen, käsikäyttösellä hommasta ei tullu mitään. Täytyy ostaa uusi/käytetty kun oma oli lainassa ja meni rikki, vanhakin jo oli että monet tissit oli palvellu.
Meidän esikoisella ehdoton oli myös kantoliina, kun tuntu että viihty vaan sylissä niin mitään ei saanu tehtyä jos vauva ei ollu kantoliinassa.

Wildis osaatko luoda semmosen? Mä en osaa? :O
Ku tosissaan vois olla semmonen esikoista odottavien apupalsta tai semmonen..

Meillä oli kantoliina ja reppu joita en ole käyttänyt esikon kanssa koiralenkillä muuten oli meillä tarpeeton, meillä ollut likat sellaisia että tykännyt katsella maailman menoa joka lattialta tai sitterissä :)

Kyselitte mitä pitäisi hankkia, nämä meillä ollut kovassa käytössä

-Sitteri
-pyykinpesukoneen päälle reunallinen hoitoalusta
-rintapumppu ja pulloja
-tutteja ja nauha
- muutama lelu (helistin tms)
-itkuhälytin
-harsoliinoja (puklun varalle)
- rattaisiin lämpöpussi/makuu pussi
-turvaistuin autoon
-hupullinen pyyhe (ei pakollinen)

Lääkekaappiin
-niistin
-panadol (nestemäinen)
-suolatippoja
-maitohappo D-vitamiini
-puhdistusaine+vanupuikkoja (navan puhdistukseen)
-yleisraava
-sinkkirasva

Nämä nyt tuli ekaan lähtöön mieleen :)
Aikamoista väline urheilua tämä perheen perustus!

Tuli sitten poltettua niska ja hartiat tänään ulkoillessa, auts:/

Nepsu onnea huomiseen :) eiköhän pikkuisella kaikki paremmin kuin hyvin!

Pakko muuten sanoo noista hankinnoista vielä sen verran että jokin mikä toiselle tarpeellinen saattaa toisella olla turha, kokeilemalla/kokemalla se selviää:)

Joo kauheesti varmaan kaikkee hankittavaa :D Mut toisaalta ihana päästä hankkimaan niin konkretisoituu vielä lisää tämä raskaus :) Ja kovasti jo odotan että saan nyytin syliin ja siihen arkeen vauvan kanssa.

Ääh,täällä tullut kauhee närästys, varsinkin jos ruisleipää syö,ja vaaleita ei radin vuoksi voi syödä,eli täytyy vissiin olla ilman leipää :-) yöunistakin on taas tullut hirveen katkonaisia,ja aamulla sit ollaan ihan silmät ristissä kun lasten kanssa nousee ylös.... kauhee siivous intokin on nostanut päätään,pitäs kaikki paikat saada siivottua ja järjestettyä :-) tänään rv 18+3 <3

Wildis onnistui luomaan sen keskustelun jonne mielellään ja erittäin kiitollisina otettais vastaan kaikkee vinkkejä mitä kannattais hankkia esikoista odottavana :)

Käytin vanhinta neitiä tänään 4-v neuvolassa ja pakko sanoa että onneksi on jo tyyppi tekeillä niin ei tullut enää pahempi vauvakuume, niin ihanan pieniä tuhisevia nyyttejä siellä oli että nyt entistä malttamattomana odotellaan joulukuuta:)

Onhan toi tavaran haaliminen vauvalle se viimeinen niitti vauvan odottamisen tajuamisessa, harmi kun ei itse varsinaisesti tarvii mitään hankkia, kaikkea löytyy liikaakin! Vaatteita tulee varmasti osteltua, jos vaikka rakenne ultrassa näkyis sukupuoli:) oi niitä ihania pienen pieniä bodeja ja housuja, pikkiriikkisiä sukkia ja kaikkea ihanaa<3
Uuden sitterin ukkeli jo osti jo aikapäiviä sitten (n rv 6:)) että sitäkään ei tarvitse metsästää

Takaisin