Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elinatuuli mullekin tuli tää edellisellä yllätyksenä kun lääkäri alkoi panikoimatta koon puolesta ja oli ehdoton että mun pitää sinne mennä ja ymmärsin sen puheesta että ihan normi käytäntö :)
Vielä olisi vajaa 4 viikkoa rakenne ultraan, ei jaksais odottaa <3

Saatiin koiruus muutama tunti sitten kotiin ja toinen ihan pöllyissä, makaa oman paikkansa vieressä, vinkuu ja pissi alleen :( voi pientä! Laittoivat vielä möykyn patologille tutkittavaksi, ihan varmuuden vuoksi!
Tosi vaikeaa pitää lapset erossa siitä, kun nekin kovin huolissaan siitä!
En vaan uskalla päästää lapsia sen luokse kun se vielä vähän sekasin kemikaali unesta ja särkylääkkeestä:(

Täällä ollaan hiukan huolestuneita.. Alko vslkovuodon seassa tulemaan punaista verta mukana.. Voiskohan liittyä tuohon hiivatulehdukseen mikä multa löyty.. Laitoin lauantaina lääkkeen kyllä jo ja se vaan muutti enemmän kokkareisemmaks vuotoo ja nyt tulee jo vertaki.. Huomenna siis soitan neuvolaan ja voihan se olla, että pyytää samantien tulemaan näytille.. Voi kun ultrattas ja katottas, et onko pienellä kaikki hyvin.. Luulis vuodon tulevan kuitenki vain limakalvolta ennemmin kun kohdusta kun on niin niukkaa.. Kauheeta painetta mulla tuntuu tuolla kohdun seudulla jatkuvasti ja hankala olla koko ajan..

Hei jäin ihmettelemään tossa kun kuuntelin taas sydänääniä, että pikkuinen on melko alhaalla koko ajan. Melkein samasta paikasta löytyy joka kerta sydänäänet kuin "alkuraskaudessa" viikoilla 12. Maha on täällä jo jonkin verran kasvanut niin miksi tyyppi viihtyy niin matalalla? :D

Tänään RV 19+0

Mä oon ihmetellyt samaa! :D Melkein aina ne löytyy suht samalta alueelta, tosi alhaalta, mulla jostain siitä kohtaa missä menis alapää karvojen raja jos antais kasvaa :D Mietin et onkohan se siellä alhaalla just esim ku on puoli istuvassa asennossa niin se 'tippuu' sinne?! :D En tiiä hahah

Wildis mullakin jotenki ahdistaa alavatsan/kohdun seudulla. Tuntuu ettei missään asennossa ole hyvä olla etenkää yöllä! :/
Eiköhän se vuoto ole vaan limakalvolta jos on niin niukkaa, mutta saisivat hoitaa kyllä sen tulehdunksen sieltä pois niin ei turhaan pelottelis siellä!
Huomenna neuvolalääkäri :)

Wildis; noi pikkusetkin vuotelut säikäyttää aina. Eiköhän tyyppi kuitenkin joraile sun mahassa ja kaikki ole hyvin :) Toivottavasti neuvolassa katsovat kuitenkin niin saatte mielenrauhan :)

Toivotaan todella et pääsis ultraan viimeistään perjantaina kun on neuvola. Mut viimeistään maanantaina on kuitenkin kun mennään yksityiselle ultraan.

Tosiaan vuoto ei tule edes paperiin asti kun koklasin onko kokkareinen vuoto helpottanu niin sit tuli. Tosin en tiedä ärsyttikö se limakalvoja kun vähän tosiaan sitä valkovuotoo kaivoin sisältä. Taitaa paikat olla nyt melko verekkäät.

Onko kellään muulla sellasta terävää kipua alavastassa?
Mulla on tullu muutamia kertoja sellasia vihlontoja jotka on ihan tuskallisen kipeitä mut menee äkkiä ohi, kestää ehkä muutaman minuutin.
Yleinsä tullu ihan rauhassa istuskellessa.
Mulla on muuten myös toi salmiakkihimo, oli hauska lukea miten monella muullakin on se. Tosin tuskaa teki kattoo niitä kuvia kun itellä ei oo salmiakkia :hungry:
Ja ihana kuulla että osalla jo rakenne-ultra tulossa. Mulla vasta elokuun alussa, ei malttas oottaa.
Tänään 15+1 :happy:

Wildis luulen että tuo sun pieni vuotos tosiaan johtuu ronklailusta. Voihan olla että hiiva on herkistäny vielä limakalvoja että tulee herkemmin.

Ihmettelinkin missä mindis on ollut! Hyvä että olet tallessa! :)

Täällä raskausuutiset saavuttanu taas uuden tuttavapariskuntamme.. Hihhih

Mä oon ihmetellyt samaa! :D Melkein aina ne löytyy suht samalta alueelta, tosi alhaalta, mulla jostain siitä kohtaa missä menis alapää karvojen raja jos antais kasvaa :D Mietin et onkohan se siellä alhaalla just esim ku on puoli istuvassa asennossa niin se 'tippuu' sinne?! :D En tiiä hahah

No mä mietin ihan samaa "tippuuko" se sinne :D ja juuri samasta kohtaa saan äänet kuuluviin kuin sinä!

Täällä kans vaavi hengaa tosi alhaalla. Ja jos rakko vähänkään täynnä ni potkut tuntuu sinne ihan kamalan kipeiltä! Nt-ultrassakin oli ihan rakossa kiinni , kätilö siitä vielä mainitsi.

Huomenna olis neuvolalääkäri ja mun"vikalista" niin pitkä että saa nähä miten aika riittää :D Tänään on pissaaminen kirvelly et josko sielläki tulehdus kaiken päälle.

Mut kyllä tää aika vaan rientää nopeesti. Joulu on täällä ihan kohta jo! ;D

16+0

Myöskin olen huomannut ett vaavi oleskelee melko alhalla.. Sit kehitin "teoria" nyt kohtu on suurin piirtein napan asti ja vaavi on jo n. 20 cm eli periaatteissa se täytää kohtu :)

Meillä katsottiin kans nt-ultrassa raajoja, aivot, sisäelimet ym. Mainitsi kans et vauvan "suolisto" siirtynyt hyvin vauvan mahaan ja vatsa sulkeutunut tai jotai. Ku alussahan se kehittyy vissiin jotenkin vauvan ulkopuolella?! :D meillä oli kans katonrajassa oma näyttö ja kätilö sitten omalta koneelta katteli. Pikkuse huvitti ku mies istutti ihtesä nii tomerasti sille varattuun penkkiin mun viereen, suuntas katseensa näytölle ja tuumas että "no niin, trilleri alkaa" :D kätilöäki vähä hymyilytti :D

Siis naiset miettikää on enää 5 kk joulukuun alkuun, osalla meistä saattaa olla jo vauvat sylissä ennen joulukuuta :O vastahan me plussattiin ja ihmeteltiin oloja ja huolia... Ja nyt aletaan päästä puoleen väliin, päästään tuntemaan potkut kylkiluissa ja miettimään synnytystä ja vauva aikaa!
Paljon on tullut huonojakin uutisia mutta tosi paljon iloisiakin... Toivon vaan että täältä poistuneet on jollain toisella mamma sivulla juttelemassa ja saavat kevät vaavit!
Ihan alkaa herkistämään kun miettii mikä meitä odottaa tämän upean matkan päässä... Oma tonttu ja paras joulu ikinä! <3
Nyt sit itkettää:,) hyvää yötä äidit, vaippa pyllyisiä unia!<3

Mä voisin kohta sanoo olevani jo puolessa välissä, sillä mun vauvat tulee tod näkösesti syntymään jo loka-marraskuus vaihteessa viimeistään marraskuun puoles välissä.

Identtiset kaksoset käynnistetään tai sektioidaan normaalisti kuukautta aiemmin. Jopa rv 34. Harvoin päästään viikoille 38 asti edes.

Jep. Juuri niin. Ja ne on valmiimpia syntymään aiemmin kun yksös lapset. Lääkärien mukaan kaksoset kehittyvät nopeammassa tahdissa, kun tila käy vähiin.

Okei ;) toi on aikaa mielenkiintoista ;)
Toivotaan ett tapahtuu niin kun vauvat ja sun kroppaa vaati ;)
On varmaan jänskä saada 2 saman näköistä babyä :)

Mulla on T_87 myös ollut välillä terävää kipua alavattassa. Nipistää ilkeästi mutta menee kyllä nopeasti ohi. Oon miettinyt, josko ne olisi niitä liitoskipuja.

Ihania pohdintoja Äippä x3 :happy: ja niin totta. Ihan herkistyin itsekkin. Ei mene pitkään kun saadaan tuuditella omia nyyttejä :Heartred

Takaisin