Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli neuvola nro 2. Masuvaltakunnassa kaikki hyvin :) sykkeitäkin pääsin vihdoin kuuntelemaan, edessä oleva istukka vähän haittasi eikä pikkuinen olisi millään malttanut pysyä aloillaan. Mutta kaikki hyvin ja se on pääasia. Nyt uskalsin turvakaukalonkin pistää tilaukseen, ensimmäinen hankinta pikkuiselle. Ja eilen melko varmasti tuntui parit ensimmäiset töytäisyt. Tästä on hyvä lähteä uuteen viikkoon.

Aurinkoista päivää kaikille.

Marlau 16+1

Hahah, nyt kyllä hajosin mummofestareille ja Äipän haulikko-jutulle. :D Tää on kyllä ihan loisto foorumi. :)

Ja heippa uusille! Kiva kun tulee lisää porukkaa. :)

Täälläkin ollaan Etelä-Suomesta. Ja ollaan myös erittäin paljon kirpeiden karkkien perään, täytyy tänään suunnata makuuniin ostoksille.. :p Muita mielitekoja ei ole kun viili ja ruislepä (karkkien lisäksi..) ja myös mitään erityisinhokkeja ei oo tässä raskaudessa ollut. Esikoisesta en voinut sietää vilja- enkä maitotuotteita, varsinkin pasta sai yökkimään ihan kunnolla, oon ihan tyytyväinen et nyt voi ruokailla vapaammin. :)

Mites muiden kesälomasuunnitelmat? Me ollaan lähdossa parin viikon päästä Englantiin miehen sukulaisten tykö, osa heistä meinaan ei ole vieläkään nähnyt meidän esikoista :p Loppu loma lomaillaan täällä Suomessa, käydään rapaamassa mun isovanhempia ja yritetään jossain vaihessa ottaa ihan rennostikin.. :)

Salli 15+2

Ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana poika oli mummolassa yökylässä ja teki niin hyvää! Kaiken alkuraskauden pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen viettää miehen kanssa laatuaikaa. Käytiin minun työporukan kanssa kuopion viinijuhlilla ja kivaa oli, hyvää ruokaa ja musiikkia. Puolilta öin oltiin kotona nukkumassa ja aamulla vasta kymmeneltä herättiin eli kivan illan päätteeksi vielä kunnon yöunet eikä päänsärkyä tarvinnut potea, nyt jaksaa taas arkea pyörittää :)

Mies nyt kesälomalla, ihanaa:) maanantaina lähdetään Tampereelle verestämään muistoja alkuvuosista, Särkänniemessä olis tarkoitus käydä ja ehdoton Pyynikin munkki kahvit! Ystävä perheen kanssa pitäisi mennä Korkeasaareen ja niille grilli/tupareihin/ vuosipäivä juhlaan!
Kai sitä pitäisi käydä kotkassakin moikkaamassa perheitä.
Sitten olisi neuvoloita ja pisteenä kaikelle tonttulin rakenne ultra miehen viimeisenä vapaa päivänä :) paljon olisi hommaa 4 viikkoon sullottu... Jossain välissä pitäisi keritä rauhoittua ja hengähtää!

Huomenna koiran leikkaus, sekin kovin jännittää :/

Rv 17+4

Marabella mitkä viikot sulla on? Onko eka vauva?

Niminerkki malttamaton liikkeiden odottelja
Nyt on 17+3 ja tämä on kolmas vaavi :) olen tuntenut liikkeet jo ajemminkin, mutta nyt oikein heräsin niihin ( en ole koska ennen herännyt liikkeisiin)
Alussa (ainakin mulla) ne tuntuu kun olis ilmakupla suolissa poksahtanut.
Ei hätä edut viel tuntea niitä ihan kyllästymis saakka ❤️

Mäkin tunsin eilen iltasella pientä kuplintaa masussa, eikä tainnut olla suolistoperäistä :)

Äippäx3: Hyvää Tampereenreissua, siellä itekkin 30 vuotta asustellut, nykyään kyllä lappilaisia ollaan. Tampere kiva paikka, sukulaiset asustelee siellä kanssa ja aina joskus tulee käytyä. Tsemppiä koiran leikkaukseen :Heartred Meilläkin tuo samojedi on kokenut vaikka mitä, polvileikkaukset ja pitkät kuntoutukset, nisäsyöpä,mutta hyvin edelleen jakselee kohta 11v.

Mies laittoi omille sivuillensa faceen tekstin,jossa kertoi että "meille tulee 6:des lapsi, ja lisäsi siihen,että ne sukulaiset joilla jo 5:des aiheutti sydänoireita, vedelkööt nitroja ihan omassa rauhassa. Ei tartte soitella niitä "voi herranjumala!"- puheluita, tämäon kuitenkin tarkoituksella ja rakkaudella tehty!" Mun mielestä aikas hyvin ilmotti asiasta,eikä ole tosiaan niitä loukkaavia puheluita tullut viä. Tosin en vielä kopioinut sitä omille sivuilleni, joten vasta mun isä ja pikkuveli ja pari muuta tietää. Kaikkein eniten hermostuttaa kertoa mun siskolle, joka tosiaan viimeksi otti asiakseen arvostella mua kun kerroin edellisestä raskaudesta :angry5 Mä en oikeen tiedä mitä tekisin asian suhteen, koska tiedän, että jos mun sisko taas kommentoi törkeästi, en anna hänelle ikinä anteeksi!!!! En kuitenkaan haluaisi että niin kävisi, joten suorastaan pelkään kertoa :sad001 Ja naurettavaahan tää on, olen sentään 37v. enkä mikään teini kertomassa vauvauutisia....:oops:

Ihania kesäpäiviä kaikille!

Mukkis rv 14+4

Mukkis, tosi kivasti miehesi on Facebookissa asian ilmassu. Oma mies kovin harvoin mitäön jakelee tollain "julkisesti" ja joskus huomaan kaipaavani edes jotain pientä "hehkutusta" asiasta tai toisesta.

Ikävää tollainen asennoituminen siskolta. Eihän se kellekkään kuulu montako lasta ite hankkii. Eihän ne muiden kontolla ole...

Täällä alkanut vihdoin pahoinvointi hellittämään. Tänään tosin taisin saada pienen auringonpistoksen ja hartian seutu paloikin aika huolella kun oli huolimaton aurinkorasvan kanssa. Nyt koko illan lätrännyt after sun lotionin kanssa ja voi ihana kun se haisee niiin pahalle!

Rv 14+4.

Mukkis kiitos:) meidän eka yhteinen koti oli riipuksenkadulla kaukjärvellä, asuttiin siellä pari vuotta ennen Espooseen muuttoa ja kyllä tykkäsin suuresti tampereesta :)

Tosi ikävää että jotkut arvostelee lapsilukua, toivottavasti läheisenne tajuaa pitää suun supussa ja olla onnellisia teidän puolesta! Toi sun mies oli aika hyvin faceen kirjoitellut, toivottavasti vinkin tajuaa nämä "sydänpotilaat":) voimia!

Meillä sama tilanne miehen suvun kanssa, mutta siinähän itkevät ja voivotelevat. Eipä niitä muutenkaan näy meidän elämässä kuin arvostelemassa ja pahaa mieltä aiheuttamassa. Onneksi minun suku on ottanut asian todella hienosti ja mummoni (jolla lapsia 9) totesi että samaanko pyritään :)

Täällä tänään tuntunut tosi kovia töytäisyjä ja muljahduksia, pääsääntöisesti edelleen vaan tosi hentoja hipaisuja...

Mulle tuli yhtäkkiä ihan hirvee himo ruisleipää, jonka päällä voileipäsuolakurkkuja. Ja nimenomaan piti olla noita kurkkuja eikä niitä normaaleja suolakurkkuja :D mies piti laittaa ksuppaan ja äsken sain syyä ekan.. Ei hitto ku oli niin hyvää, että meni kieli ihan perseeseen asti :D

Mulla kans tuntunu tollanen inhottava paine eikä oo voinu nukkua enää hetkeen mahalleen eikä selälleen. Kylellään pakko opetella.
Vielä sitkeesti meen omilla housuilla, mut kohta pakko jo vaihtaa :D fyysisen rasituksen olen minäkin huomannut tekevän kaikkea kipuja ja kiristelyjä.

Täällä tuntui kans ensimmäiset liikkeet ilmakupliina toissa iltana ku nauroin miehen jutuille :happy: tai liikkeistä johtuvaa luulisin olevan ku tuntui vaan muutama ja kohdun kohdalla eikä maha muuten ollut möyrinyt mitään koko iltana. Muutaman monotuksenkin epäilen mahaan saaneeni vauvalta, mutta niistä en oo ihan varma o_O

Sain vihdoista viimein selvyyden yövuoro asiaan. Työterveydestä sain suosituslapun, joten loppuraskaudesta ei tarvi niistä enää stressata :happy: kiitos kaikille avusta asian kanssa!

Hitsi, nyt mäkin haluan mustikkapiirakkaa!!
Meillä ei ole edes mustikoita pakkasessa, eli pitää varmaan käydä ostoksilla huomenna. Ei mies innostunut lähtemään nyt ostoksille huoltsikalle... Kumma juttu. :p

Tänään maistu ihan parhaalta twister mehujää! Oi nam nam!

Hyvä, että sait yövuorokuviot hoitoon, Hansu! Uskoisin, että tekee sulle oikein hyvää, kun ei tarvitse öitä tehdä ja niistä stressata. Ja toivottavasti koiran leikkaus sujuu ongelmitta, Äippä x3!

Lopuksi vielä: Nepsu, ihan epistä, että joku voi saada ihoon ees jonkinmoista väriä parissa tunnissa! Yääh! Mä en rusketu noin paljoa edes koko kesänä, vaikka kuinka auringossa makaisin! Enkä sen paremmin oo saanu koskaan aurinkoa matkallakaan. Nim. Ikuinen Kalkkilaivan Kapteeni...

Täällä on tänään ollu ihan jäätävää vihlontaa alavatsassa :(
En meinaa kehdata ääneen sanoa, mutta hirveä makkara himo on ollut muutaman päivän. Ikinä en oo makkaraa itelleni kaupasta ostanu, mutta nyt oli pakko :P

Apua, viikonlopun oon ollu nettipimennossa nii te ootte kerenny 30sivuu jutskailla..
Runsaaseen valkovuotoon suosittelen kestopikkuhousunsuojia. Ostin netistä muutaman ja sit sisko ompeli lisää. Aivan ihana ku ei tartte märissä housuissa kulkee eikä pitää muovikääreitä pöksyissä..

Takaisin