Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Etelästä täälläkin:)
Marabella täälläkin ihan kiitettävät mielialan vaihtelut, mutta ei ihan yhtä paha kun sulla täällä vaan päässä flippaa ihan yks kaks ja miehen iloksi yhtä raivoa esim "väärin" pakatusta astianpesukoneesta :/ ukko parka!
Onneksi tämä ei loputtomiin kestä:)

Mä oon viimeksi käynyt festareille 5-vuotta sitten, pieni tovi siis ja eipä taideta hetkeen olla menossa vaikka kuinka mieli tekis:)

Oli tosi kiva päivä, käytiin isompien likkojen kanssa ostoksilla ja jäätelöllä, kivasti tytöille löytyi vaatteita ja vähän ehkä itsellekin :)
Miehen iloksi tuli ostettua uusia alusvaatteita;) julmettu panetus täällä päällä, innolla odottaen että saa noi muksut nukkumaan!
Tissitkin vaivaiset F-kupit, toivottavasti ei enää kasva yhtään tai täällä ollaan pulassa!

Ihana ukkelini teki meille ruuan valmiiksi siihen kun tultiin kotiin ja olivat pienimmän kanssa siivoillutkin, pakkohan se on palkita hyvästä käytöksestä ;)

Mahtavaa kun alkaa olla taas oma itsensä, peitot heilumaan ennen kuin maha on niin jäätävä että ei jaksa/ pysty!

Etelästä minäkin.

Mulle sanottiin neuvolassa, että salmiakki nostaa verenpainetta joillakin, mutta ei kaikilla. Siksi on raskaana olevillekin se suositus, oliko max 50 g per päivä. Mä oon muutaman pastillin päivässä syönyt, kun se on vähän auttanut pahimpaan kuvotukseen. Erityisesti se ei mua himota, ei edes teidän pääkallosalmiakkikeskustelu herättänyt mitään tunteita. Muutenkaan ei oo mitään himotuksia. Vesimeloni ja nektariinit on kyllä aika nam!

Vai festareille. Mä oon niin vanha ja väsynyt, että varmaan mut vois lähettää johonkin mummojen virkistystapahtumaan.

En ole koskaan ollut millään festareilla. Ei ole kiinnostanut. Pori Jazzissa ehkä jokus vois käydä.

Kävin tänään pyöräileen n 25km. Loppumatkassa meinas tulla hoorti. Ei näköjään ihan teräsiskussa olla.

Voihan Möh!! Täällä meinaa tauti iskeä päälle,kurkku on hirmu kipeä :( just kun seuraavat kaksi viikkoa olisi isännän kanssa yhteistä lomaa. Toivottavasti menis nopeasti pois tää olotila!

Ollaan isännän sukulaisten kanssa ja huvittaa kyllä miten he ottaa tän raskauden :) etenkin isännän nuorin serkku odottaa ihan innoissaan pikkuista maailmaan :)

Muokattu viimeksi:
Joo pakko kyllä näihin mielihaluihin ottaa kantaa:joyful: Kaikki on kääntyny raskauden myötä ihan väärinpäin, kun ennen himona oli sipsit, dipit ja muut suolaset herkut. Nyt kaikki entiset herkut tekee pahaa ja ikinä ei oo juurikaan karkit + muut makeat ollut intohimoina niin nyt voi jestas:hilarious: Ja mielialanvaihtelut, itkua, kikatusta, itkua, kikatusta!:hilarious:

Aamua naiset! Täällä nähtiin molemmat vauva-unia:) mun unessa vauva näytti ihan meidän esikolta, oli niin ihanan pieni ja oikein paksu tumma tukka (närästystä siis tiedossa :))vaavi oli puettu valkoisiin vaatteisiin mutta sillä oli tosi haalean vaaleansininen hattu päässä :)
Miehen uni ei varsinaisesti ollut vauva uni ehkä "painajainen" ...
Se näki sellasta unta että meillä oli 4 teini tyttöä, arviolta nuorin 14. Ja niistä jokainen oli mahapystyssä... Oli tunnistanut nää meidän 3 tyttöä mutta siinä oli yksi tyttö joka oli näyttänyt noiden sekoitukselta! Minä siis odotan poikaa ja mies tyttöä :)
Ukkeli totesi vaan unesta että pitää vissiin alkaa tarkkailemaan tyttöjä vähä tarkemmin ja vissiin pitää hommata haulikko ja kantolupa ennen teini vuosia (vitsi) :D

Rv 17+3

Tänään kauhea töhinä päivä tiedossa. Mies joutuu 2-4 vko työmatkalle yhteenpötköön ulkomaille, joten me lähdetään lapsosen kanssa Poriin miehen vanhempien luokse. Tulevat tänään Porista tänne hakemaan meidät. Huomenna sit takaisin sinne. Siellä ollaan pari viikkoa ja jos miehen matka ei lopu siihen ni sit toiseen mummolaan sieltä Porista x) Tässähän alkaa elämä muistuttaa kiertolaiselämää =/ Miehen viimeisinmästä työmatkasta vasta 2 vko.... huoh.

No tänään siis tulee Porista isovanhemmat mutta siihen soppaa lisätään se että olen menossa siskoni kanssa leffaan ja oma äitinikin on tulossa kylään mummuni kanssa (heille tulee kauhea ikävä tylleröä) :D ....Pakatakin pitäisi mutta koska isovanhempien autossa rajallinen tila (kun rattaat vie hyvän tilan) nih saakin miettiä millä varustuksella pärjätään se 2 vko (ja shoppailuvaraakin pitää jättää laukkuun) xD

Eli siivousta-leikkiä-pakkausta-päiväunet-ruokailut-leffa-kahvittelu sovitettava tähän päivään hyvin :D ....eikä miehestä ole apua kun sen pitää mennä töihin valmistelee matkaa.

Täällä se vaan maistuu Tomjam nuudelit maailman parhaimmalta ruualta! Onpa hauskaa, kun on niin helppo ja halpa himon kohde! :D Mutta ehkä pitemmän päälle tullee vähän liikaa kaikkia E-aineita ja muita...? No, katotaan kyllästynkö siihen jossain kohtaa.

Mulla menee herkkuja sekä makeita että suolaisia välillä vähän liikaakin :oops: sit herkkua esim. ruisleipä suolakurkulla ja kaikki hedelmät, mutta normaaliruoka meinaa välillä tökkiä :yuck: ja veden juonti tuottaa tuskaa.. Nyt alkoi tekee mieli pääkallosalmiakkia ku näki ton kuvan :smiley-bounce012

46b9ffa5d385a67987993e6f498a8e39
nää on ihan parhaita ja näitä saa 50g pusseissa xD se on se maksimi kerta annos mitä raskaana oleville suositellaan :P niin hyviä

Voi ei. Noita mäkin oon himoillu mut mun verenpaineet on muutenkin koholla niin ei.

Ja voi hemmetti tätä ummetusta taas. Ei oikein voi vetää luumujakaan tuhottomasti kun on se radi. Apuva.. :(

Ninnu kokeileppa levolac mahan pehmennys lääkettä! Mulla ainakin auttaa ja maitohappo bakteereja syön päivittäin niin pysyy masun toiminta suht normaalina:)
Ootko kokeillut että miten ne luumut nostaa sun sokereita? Omenakin auttaa mahaan ja testasin jonkin aikaa sitten ja ei nostanut mun sokruja... Viimeksi hedelmät nosti mulla liikaa mutta nyt voi syödäkin, hurraa :)

Cicado, mulle tuli suu täyteen kuolaa kun katselin tota sun kuvaa :D just lähdin filmtownista ja sanoin miehelle että tänään EI syödä karkkia ja lähin ilman karkkipussia :D

Takaisin