Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muistelen lueskelleeni ekaa odotellessa että nää erinäiset himot on kropan tapa kertoo että nyt tarvitsee tiettyä vitamiiniä/hivenainetta vauvan rakennukseen! Niinkuin esim laku/salmiakki niin olisko suola?
Mulla ihan alussa tekimieli chiliä, no sehän on täynnä kaikkea hyvää.
Sen jälkeen tuli hetkeksi pinaatti ja oliiviöljy eli rauta ja omegat:)
Mutta sitten miettii mitä terveellistä on iskanderissa? Onhan siinä tietysti se leipä (hiilari), jugurttikastike (kalsium) kebab (proteiini), huomaatteko miten hienosti osaan itselleni uskotella että huono ruoka on hyväksi :D

Ja verenpaineen nousun sijaan välttäisin lakua juuri tuon glykyrritsiinin takia. Siis isoja määriä. Aina pitäs muistaa kohtuu kaikessa. Mut, jokainen omalla tavallaan. Ei laku kuitenkaan ole pahimmasta päästä, vaarallisempaa on polttaa tupakkaa tai juoda alkoholia. Lakua saa kuitenkin vähän syödä ;)

Juu siitä minäkin oon kuullu, että jos jotain himoja on niin se kertaa jostakin puutteesta :) mulla ei oo mitään himoja, joten kaippa syön sitten tarpeeksi kaikkea :D

Mulla on myös älytön himo kirpeisiin karkkeihin! Samaten salmiakki pääkallot ovat ❤️ :D
Alussa ennen plussausta vedin suolaa purkista pelkiltään, tais olla aika puute siitä :D

Mirr77 tuota mä vähän pelkäänkin. Yritän ajatella positiivisesti että kyllähän ne siellä ottaa huomioon mutta tosiaan täytyy varautua siihen, että mä jälkikäteen tulkkaan asiat kun ei siinä paikanpäällä varmaan voi kun on siellä muitakin. Neuvolassa meillä on ollut juuri tuo "hymyillään kauniisti" ja "tulkkaa sä" meininki. Neuvolantäti meni vähän hämilleen ja sanoi, että käyttää niin vähän englantia ettei tiedä miten asiat kertoisi. Noh, ei siinä mitään. Mies ymmärtää osan ja siinä tilanteessa voin tulkata samaan aikaan. Ultrassa taas kätilö oli kielitaitoinen ja sieltä tuli kaikki asiat reippaasti englannnin kielellä. Toisaalta meillä mies tahtoo olla mahdollisemmin paljon tilanteissa, missä puhutaan vain Suomea. Kun paljon kuitenkin jo ymmärtää niin se on auttanut oppimisessa. Mun isä esimerkiksi ei puhu englantia ollenkaan ja hyvin silti juttuun tulevat :)

Millaista luokkaa teillä on ollut pulssi verenpaineen yhteydessä?

Mulla on noussut ihan tajuttomasti tän kaksosraskauden myötä. Viimeksi oli 119! Ja sen tuntee kyllä... yksösestä ei noussut näin paljon. Mutta kyllähän se keho tekee enemmän nyt töitä :)

Mulla Henriikka on myös noussut raskauden myötä. Pyörii siinä 80. Sulla varmasti vaikuttaa tuo kaksosraskaus. Neuvolassa ne kertoi pulssin nousun olevan normaalia raskauden yhteydessä kun tuo pumppu joutuu enempi töitä tekemään. Itse huomaan pulssin nousun myös, muljahtelee ja sydän tuntuu levossa jyskyttävän ihan hulluna!

Henriikka mulla oli viime mittauksessa 70 vp oli 126/75 kuulemma ihan hyvä siis :)
Sun kroppa kovalla työllä, kieltämättä aika kova pulssi! Sanoivatko sulle siitä mitään?

Pitäis kohta lähtee tyttöjen kanssa shoppailee kesä vaatteita, kuinkakohan paljon prinsessa tamineita mahtavat haluta :)
Vielä on suht hauskaa käydä tyttärien kanssa vaate kaupoilla mutta pistetään 10 vuotta päälle niin saatan suosiolla jäädä kotiin:D

Itselläni tuli ihan älytön kaipuu festareille vielä ennen kun vauvva syntyy. Se fiilis, kuuntelet hyvää musaa, oot kullan sylissä ja syöt festarimättöö ;) Mennään varmaan kuopio rockiin niin saan sen fiiliksen vielä. Sitte ei enää juosta ku vauvva syntyy :)

Kiitos teille vaan naiset, nyt alko tekee mieli niitä pääkallosalmiakkeja. Taidan tänään prismasta niitä pari napata ;D Eilen piti kauheella kiukulla saada tuuttia ja ukon piti lähtee käyttää kaupassa (vaikka siis mullakin on ajokortti ja tykkään ajaa) mut jostain syystä miehen oli pakko mun mielestä olla mukana :D

Mulla oli viime neuvolassa pulssi 111! Huomaa kyllä että syke noussut kovasti, jyskyttää välillä hyvinkin tuntuvasti.. Mulla aina ollut suht korkea leposyke vaikka oon aina harrastanut liikuntaa ja kunto on tosi hyvä, tiedä mistä sitten johtuu.
Hahaaa ;) Munkin on kyl ihan pakko hakee tänää niitä pääkallokarkkeja!!

Wildis mullakin iski ihan hirvee himo lähtee festareita kiertelee tänä kesänä :'D voi tosin olla että jää nyt vaan tuohon kuopio rockiin niinku joka kesä :D mut kyllä sielläki on aina päässy festarifiilikseen vaikkei teltassa tarviikkaa ryömiä :)

Mindis totta ja kätevää kun ei tartte tosiaan ainakaan yöpaikkaa keksiä. Nyt kun ei voi mitään ottaakkaan, niin ei oo kyyti ongelmiakaan :D

Etelä-Suomesta ollaan!

Ihanaa!!! Duunipaikalla on kuorrutettua kukkakaalia! Jäi omat eväät kakkoseksi ja oli pakko ostaa vähäsen tuota "herkkua".

Takaisin