Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Normaalistikin olen melko karvainen ja nyt on kyllä vielä lisääntynyt. Varsinkin sääret pitäisi parin-kolmen päivän välein ajaa, että olis edes jotenkuten säädylliset! Samoin tuntuu, että kynnet kasvaa hurjaa vauhtia :wtf:

Täällä kans karvat yrittää vallata! Naureskelinkin tuossa eilen kun mies huomautti kainalokarvoista, että sehän on nyt hollywoodis muotii kasvattaa kainalokarvat ja värjätä ne jollain neonvärillä :D

Puhuin just parhaan ystävän kanssa, joka tulee olemaan myös tulevan lapsen kummitäti :)
Puhuttii puhelimes tunti ja niin ihanaa ku voi pälpättää kaikesta maailman mahollisesta ja turhasta, niin että unohtaa kaiken stressin ja huolet <3 Huomenna yökylään hänen luo, jännittää tuo matka vaan, 60km bussissa nii iskeeköhän huono olo :/ mutta vähän ystävälaatu aikaa irtiotto niin sanotusti arjesta, uskon että tekee vaan hyvää :)

Meillä neuvolassa hoitaja ei saanu sydänääniä kuuluun ku kuului kuulemma vaan istukan jumputus (ja lisäksi se viuh-viuh). Ihan pari lyöntiä kuului semmonen terävämpi syke jonka sanoi olevan sikiön. Että onneks on oma kotidoppleri :) neuvolan tätikin sanoi, että tuntuu että joskus noilla kotilaitteilla saa äänet paremmin kuuluviin ku heidän vanhalla romulla.

Ja joo, karvaa pukkaa niin että ei ehdi ajeleen. Kiva kuulla etten oo ainut, josta on tulos mies :) Oon käyny laserillakin poistaan aiemmin bikinirajan ja suht hyvin pysyi pois. No nytpä tuli sit kuitenkin takas, toiv. vähenee sitten kun lapsi on syntynyt, ettei menny rahat ihan hukkaan... Ärsyttää vaan , kun joka päivä ajettava ja mulla tuppaa tulehtuun karvatupet aina :( kiva näin kesällä :/ en oikein arvaa noita veetejä käyttää kemikaalien takia näin raskausaikana.

16+4 jo ja masua ei saa enää piiloon :) pakko varmaan kertoo töissä kun ens viikolla takas... Jännittää hirveesti miten suhtautuu kun tosiaan just aloitin uudessa duunissa ja joutuvat heti hankkiin sijaisen :( Haluisin olla hyvä työntekijä :(

Täällä ei millään saanu sykkeitä kuuluviin. Se istukan viuhkinta vaan. No huomenna paremmalla onnella? :/

Täällä on niin aktiivista porukkaa etten millään kykene koko ketjua lukemaan läpi :D sen verran pisti silmään että täällä muutama oululainen mukana jeee!

Laskettuaika 28.12 ja esikoista odotellaan.
Elokuussa vasta rakenneultra, eikä millään jaksa odottaa jos siellä sais sukupuolen selville =D

Mulla on kamalana haittana tää oireeton raskaus :/ vaikka monet sanoo onnekkaaks mutta kun esikoista odottaa ja kaikki on uutta ja ihmeellistä, niin sit kun ei minkäänlaisia oireita tulekaan niin saa aina pelätä. Oon muutenkin niin herkkä ressaamaan että mieluummin oksentelisin ja kokisin jonkinlaisia raskauden tunteita! Ja kun on vaan kaks ultraakin ni niidenkin välissä saa aina vähä jännittää että onkohan sielä masussa kukaan mukana, kun ei masu kunnolla vielä edes kasva. :( mutta onneks on alkanut nyt venymiskivut yms niin kai siellä jotain tapahtuu

Kyfi mulla tää on kolmas raskaus ja edellisten lailla miltei oireeton. Voisin sanoa, että ollaan aika onnekkaita, kun mitä täälläkin on saanu lukea niin joillakin pahoinvointi tosi rajua ja kipuja yms. Kyllä se sitten konkretisoituu ku masu kasvaa ja alkaa potkut tuntumaan :)

Kyfi, tiedän tunteen. Itsekin aika oireettomana olen selvinnyt ja se on hämmentävää, varsinkin kun oma äiti voi pahoin melkein koko raskauden kaikkien lasten kohdalla. Nyt pikku hiljaa olen oppinut nauttimaan tästä vähäisestä oireilusta ja olemaan stressaamatta.

Täällä ilmoittautuu kans yksi karva-apina... Mulla myös kynnet ovat vahvistuneet, joten tää karvaisuus ketuttaa vähän vähemmän. ☺

Täällä odotellaan neuvolassa :) toivottavasti tänään kuunnellaan sydänäänet,kun niitä en ole kuullut vielä ollenkaan.

Noista kasvoista,tuntuu että kyllä muualle kasvaa,mutta hiuksia lähtee ihan hirmusesti :/

Kynnet täälläkin kovaa tekoa, ei lohkeile ja leikkaaminenkin työlästä :) jotain hyvää siis!

Kyfi tää on meidän 6 raskaus ja rankinta on ollut, pahaa oloa esiintyy vieläkin välillä, väsyttää mutta sekin tietysti saattaa olla useamman tekijän summa kun toi meidän nuorin jostain syystä ei halua nukkua:(
Muuta raskaudet on ollut aikas helppoja yhden kerran tokan kanssa kävin oksulla ja se oli siinä. Ekassa oli vaan järkky väsymys. Ja ton meidän nuorimman kanssa oli lopussa älyttömät kiinnari kivut. Muuten aika helppoja. Ja tiedä häntä jos vaikka pääsisit "nauttimaan" oireilusta sitten loppu puolella! Toisin sanoen nauti nyt vielä kun voit:)

Hiphip hei ja hurraa miehen kesäloma alkoi tänään, 4 viikkoa yhteisvetona! Mahtavaa :)

Onpas paljon tullut tekstiä :)

Lilith Mist: Paljon tsemppiä, koita olla stressaamatta. Kaikki kääntyy varmasti parhain päin.

Täällä ilmoittautuu kanssa apina.. Mahakarvat jäi jo viime raskaudesta ja vahvistui tossa vuosien saatossa koska niitä on pakko poistaa... Nyt ovat siis vahvuutta pimppikarva, eli ei mitään haituvaa. Hyi helll... :D Oon oppinu olee aika tarkka noista, että ei oo näkyvissä..

Täällä pamahti eilen lamauttava selkäkramppi. Koko alakroppa jumissa, uneton yö takana ja liikkuminen vaikeaa.. Mulle tulee tämmönen kovasta stressistä, nyt ollut kaikkea ja meidän vanha koira piti kaiken päälle yllättäen lopettaa. Ni nyt sit tämä. :( Onneks on lääkäri keskiviikkona.

Tää raskaus on ollut tähän mennessä rehellisesti aika kauhea. Joudun syömään lääkkeitä että voin syödä ruokaa, selkä kipeä enemmän tai vähemmän koko ajan, verenpaineet ja hempat laskee vaan.. :(

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille! :)

Catherine 15+3

Täällä on mieli maassa.. Mun toinen fretti on sairastunut eikä tiedetä mikä sitä vaivaa. Epäilevät haimasyöpää. Oon itkeny koko aamun kun pelottaa, et ei jää kun se yks vaihtoehto... Se on niin hassu poika etten haluais päästää sitä menemään. Mennään maanantaina vielä verikokeisiin ja kaikkemme yritetään ettei tartteis luovuttaa..

Täälläkin pahoinvointi helpottaa pikkuhiljaa, paitsi eilen illalla, kun menin syömään ruisleipää pitkästä aikaa. Mikähän siinä ruisleivässä on ettei maistu? No pitää pysytellä vielä vähän aikaa kauraleivässä.

Voi ei wild, toivottavasti fretille olisi jokin hoito olemassa... Tiedän ton surun tunteen kun eläinvauva sairastaa! Täällä kanssa samanlainen tilanne koiruuden kanssa kun sillä joku patti niskassa ja odotellaan tuloksia patologilta:(
Voimia!<3

Voi ei wildis ja äippä <3
Tiedän kuinka rakkaita ja tärkeitä karvakamut on, ne on perheenjäseniä <3
Voimia molemmille ja toivotaan että molempien karvakamuille saatais hoidolla tila paranemaan <3

Takaisin