Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin näin viime yönä "enne unta". Siinä oltiin lähössä synnyttään mutta vauva päättikin syntyä hissiin :D ja vauveli oli unessa poika :) toivottavasti tuo hissiin syntyminen ei ole se "ennuste"..

Muokattu viimeksi:
Voi Nepppsu tuota sinun kisua :Heartred On todella suloinen ja mahtavaa, kun tykkää röhnöttää tuollain liki :) Mun kissat ei tule kun kainaloon joskus harvoin.

Mä näin viime yönä unta että oltiin lasten kanssa aamupalalla ja siinä tohinassa meni vedet, mietin vaan että mitä mä teen kun mies nukkumassa työ vuoron jälkeen ja lapset hätää kärsimässä kun äitiin koskee. Noh sit oltiinkin taksilla menossa synnärille ja kyseinen kuski talutti mut "respaan". Se taksi kuski oli mun eksä, ja toivon että ei ollut enne uni kun se oli syksyä kun synnytys käynnisty.

Arya, joo kolmivuorotyötä teen. Tänään menin aamuun seiskaan töihin niin nukuin sit noin kaksi tuntia viime yönä. Nuorempana onnistui rytmin käännöt paremmin ja sain nukuttua öidenkin jälkeen normaalisti. Viimeset pari vuotta oon yövuorojen aikana nukkunut vaan muutaman tuntia. Toisille yöt sopii paremmin ja helpompaa varmaankin, jos on vaan pelkkä yörytmi- Hyvä Arya, että sulle sopii yötyöt edelleen :)

Oon liiankin tunnollinen välillä ja enkä halua muiden niskaan niitä yövuoroa laittaa, kun moni ei töissä niistä pidä. :sorry: Mut nyt täytyis ajatella vaan vauvan kantilta asioita :happy: Soittelen ehkä huomenna ensin neuvolaan ja sit työterveyteen, jos tarvis vielä on :wink

Joku kyseli dopplerista ja äänistä, voisin kirjottaa omat kokemukset. Rv10+ aloin kuulemaan sykkeet (mulla istukka edessä, jollain se voi haitata äänien kuulemista) ja sen jälkeen olen joka kerta ne kuullut kun olen niitä etsinyt :) istukan ääni on sellainen viuhviuhviuh-ääni ja pikkutyypin syke on sellainen hevosen laukan kuuloinen, syke on n. 120-160/min. Sitten kun sen kerran kuulee niin ei niitä voi enää sekoittaa toisiinsa :) meillä esim. tänään taas mies etsi vauvan sykkeet ja kuunteli potkuja niin kyllä sekin istukan ja tyypin erottaa <3

Timbe, sain avauduttua ja lisää puhutaan äitiyspolilla kahen viikon päästä kätilön, lääkärin ja sossun kans ja oli mies mukana ja tällä hetkellä kaikki hyvin :)

Mä aattelin et tilaan kans ton dopplerin tänään. Kertokaa nyt kokemuksia, saako noilla halvimmilla sykkeen kuulumaan samalla tavalla ku neuvolas, niin että kuulostaa ihan teknobiitiltä? :D nuo doplerit mis on kuulokkeet kuvassa nii niillä ei pysty kuunteleen ilman niitä kuulokkeita?? Vai kuuluisko tollasella paremmin missä ääni tulis itse kaijuttimesta ilman noita kuulokkeita?

Mä näin viimeyönä unta että mulla oli pahviloodallinen hamsterin poikasia ja jaoin niitä ihmisille mettäs? :D niin kamala huoli oli että löytäsin niille kaikille kodin :D

Hahaa täällä myös yks apina!! Mulla myös mahassa ja rinnoissa villiintynyt karvat niin et sais jatkuvasti olla höylää! Huhhu :D Kiva tietää etten oo yksin ;)

Mindeli, mulle kanssa tullut karvoja vatsan seudulle ja vielä tummia :D

Ninnu mä ainakin erotan istukan äänen pienen sykkeistä juurikin siitä, että se sykkeet ovat nopean kuuloisia ja juurikin sitä jyskytystä :)

Marabella; viime yönä näin unta rakenneultrasta jossa mieheni nolasi minut totaalisesti menemällä itse makuulle siihen pöydälle ja rupesi ultraamaan omaa masuaan. Lopulta päästiin minun masuasukkaan kimppuun ja siellä konttasi pieni poika jolla pelit ja vehkeet heiluivat :D :D

Meillä on Angelsounds jumper doppleri ja se on kyl ihan aarre mulle. Edellisessä raskaudessa oli vauvalla kasvuhidastuma ja siksi liikelaskentoja päivittäin. Yhtenä päivänä en saanu kun muutaman liikkeen tunnin sisällä ja ruvettiin mieheni kanssa kuuntelemaan vauvan sykettä. Kuunneltiin hetki ja huomattiin että ne hidastuu, muutaman minuutin päästä vauvan syke oli tippunu 60, ja sit soitin sairaalaan ja siellä sanottiin että ihan turhia huolia tulee äideillä ton dopplerin kanssa mutta sano silti että tulkaa kuitenkin käymään.
Kun päästiin sairaalaan niin tilanne oli kun olikin tosi paha ja hätäsektio tehtiin alle puolen tunnin päästä sairaalaan saavuttuamme. Poika syntyi elossa mutta apgarin pisteitä sai vaan 1, ja sen hitaasta sykkeestä (alle 60) pikkunen oli 1616g ja 41cm . Tämä tapahtu rv 34+2. Nyt terve, ilonen ja reipas 2.5v. Että mulle se on tosi tärkeä ja tässäkin raskaudessa ollaan kuunneltu muutamia kertoja :happy:.

Mulla on myös raskausdiabetes, oli myös ekassa raskaudessa. Arvot on pysyny alle rajojen ja painoa ei ole tullu vielä yhtään (nyt 14+3). Sokerirasituksessa muut arvot oli hyvät mut paastoarvon piti olla alle 5.3 ja mulla oli just se 5.3. Mä en vaan yhtään tykkää pistellä sormenpäihin, siihen ei totu varmaan koskaan :sad001

Mulla loppu ekassa raskaudessa hiustenlähtö kokonaan, kyllä oli tuuhea tukka. Mutta kauhistus sitä karvanlähtöä lapsen synnyttyä. Hiuksia oli ihan kaikkialla, niitä löytyi välillä mm. vauvan kaula- ja reisimakkaroista... Nyt ei oo, ainakaan vielä, mitään poikkeavaa hiustenlähdössä. Mutta hiusten rasvoittuminen on vähentynyt samoin kuin viimeksi. Se on kyllä kivaa. Ja ah, huomenna kampaajalle!

Ihana blogi Henriikalla! Itsekin jotain olen koittanut kirjoittaa, lähinnä omaksi muistin virkistyksekseni: http://aivantavallista.blogspot.fi/

Se istukka ilmeisesti kuulostaa sellaiselta tasaiselta viuhumiselta? Vauvan sydän on ihan selkeä paukutipau ääni ja sen erottaa myös siitä, että se saattaa välillä hävitä, kun tyyppi liikkuu. Meidän yksiössä oli tänä iltana ilmeisesti joku iltajumppa, kun en ensin meinannut paukutusta löytää ja kun löysin, niin kaveri aina luiskahti kauemmaksi ja pauke vaimeni. Pääasia, että siellä ollaan silti!

Ninnu 85, justiinsa tuollainen on vauvan syke :)
Lilith mist, hyvä homma! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja miehesi olisi kunnolla. Stressaaminen tässä tilassa on tosi raastavaa, ja hormonit tekee ajatuksista vielä vaikeamman tuntuisia. Tsemppiä sinne <3

Mä oon ollut kaamean karvainen aina! Johtunee pcos: sta. Tummia karvoja on kasvanu sekä rinnoissa, että masussa ja bikiniraja valuu melkein puoleen reiteen, jos ei asialle mitään tee :oops: Ja nyt harmiksi vielä lisääntynyt tuo karvojen määrä... huoh... melkoinen gorilla siis löytyy täältä... ;)

Air, mulla on myös pco mut onneksi ei niin paha karvakasvu. Mut hiilarit saa mut lihomaan hetkessä ja aina vatsa seudulla plus menkoissa oli iso häikkää. Ainoa lääke mitä mä löisin itselleni on hiilarit pois ja liikunta. Terot ei edes auttanut :( tämäkin vaavi tehti 1,5 vuottaa.

Hansu!, minä kans oon liian tunnollinen noiden töiden takia. Teen myös kolmivuorotyötä ja aika paljon teen yötyötä ihan vaan sen takia kun meillä paljon työntekijöitä, jotka ei tykkää tehdä yötyötä.. Alkaa jo pelottaa miten jaksan noita öitä tehdä... Ens viikolla kolme yötä, sitten onneks pari viikkoo väliä.. Seuraavaan suunniteltavan listaan oli oikein jätetty mulle yövuoroja, kun tykkään niitä niin tehdä... Siellä tais 7 yötä odottaa tekijäänsä, kolmen viikon lista :/ Töissä eivät vielä tiedä mun raskaudesta.. Esimiehelle ajattelin käydä kertomassa, kunhan hän lomilta töihin palaa.. Katotaan nyt tarviiko lopettaa tuo yötyön tekeminen kokonaan jossain vaiheessa.. :/

Takaisin