Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on Unborn heart-doppleri. Yleensä illalla myöhään saa kuuluviin tyypin sykkeet. Kyl ne päivälläkin näkyy ja sillon tällön kuuluu mutta tuleneenko sit niin iholle iltasin :D

Ois pitäny muuttaa siis aiemmin Wildis niin oisit voinu mun doppleria lainailla :D

Ninnu mulla sama doppleri kun sulla, juuri kuuntelin pienen sydänääniä jonka tekee hankalaksi se, että istukka edessä niin se koittaa pauhaa siinä tiellä :D

Terkka soitti tulokset ja pikaseuloissa ei ollut mitään. Huomenna nlalääkärille aika klo 12.30 ja sillon otetaan näytteitä alapäästä ja kurkkaa muutenkin sisään vähän. Bakteeriviljelmä on tod näk huomenna valmis, joten siitä vielä katotaan tuo tulehus ja jos jotain on niin lääkäri määrää lääkkeet samalla. Kuunellaan myös sydänäänet pikkuselta kun ilmaisin huoleni vauvvaa kohtaan. :) oon miettiny kyllä sitä doppleria, mut en voi tilata sellasta mikä pitää liittää kännyyn kiinni ku kuulokeliitäntä on rikki. Eli joku perus doppler olis hakusessa melkempä :)

Hei, anteeksi taas ku jauhan tästä samasta asiasta nimeltä... yövuorot! Puhuin asiasta neuvolassa viimeksi tiistaina, että en pysty nukkumaan yövuorojen aikaan ku muutaman tunnin ja oon hajalla monta päivää. Nyt viime yövuorossa oli mahakipeenä koko aika ja alaselkäkin tuli tosi kipeeksi. Aiemmin ei oo ollut tollasia.Nyt on viikonlopun yövuorojen jälkeen en oo oikein pystynyt tekeen mitään ja olo on koko aika huono (ihan kuin kännissä olisi). Ensi viikon ke olisi taas seuraavat kaksi vuoroa.

Neuvolassa oltiin sitä mieltä puhu asiasta töissä tai työterveydessä. Kun puhuin tänään töissä niin pomo oli sitä mieltä, että neuvolasta pitäis saada lappu "yövuoroja ei suositella", niin asia olisi ok ja ensi listalle laitettaisiin vain päivä- ja iltavuoroja. Onko kellään tietoa kumpasta se pitäisi saada työterveydestä vai neuvolasta? En siis saikkua haluisi ja yrittäisin selvitä muutamasta viimeisestä yöstä.. Ensi listan alkaessa raskaus on jo puolessa välissä.

Siis viime neuvolakäynti oli ihan hirveä. Terkka ei oikein vastannut mihinkään kysymyksiini järkevästi ja neuvolalääkäri oli joku uusi työntekijä, joka itse sanoi ettei oikein osaa vielä kunnolla.

Muokattu viimeksi:
Hansu, meillä saa ainakin työterveyshuollosta lääkäriltä todistuksen ettei tarvitse yövuoroa tehdä. Ja kannattaakin se hakea, niin ei tule ainakaan esimiehiltä mitään mussutusta :)

Tää on nyt vähän hassun hauska kyssäri, mutta kasvaako kellään muulla karvoja mahassa?? :O Eilen illalla sohvalla makoillessa ja mahaa tiiraillessa havahduin, että taidan olla muuttumassa apinaks :D

Mindeli täällä kans yks apina :D mutta kovin on karvan kasvu jaloissa ja kainaloissa oikein tummia paksuja karvoja, onneksi noi masukarvat sentään ei yhtä pahat kuin muualla:)
Mutta joo huomenna ostamaan banaaneja :)
Niin ja hiukset ei kasva, mutta muualla joo!
Ihanan kamalat hormoonit!

Hahhaa, et ole Mindeli ainoa karvoinesi :grin Itse huomasin kanssa saman asian ja Sheiveri on ollu kovassa käytössä. Mulla niitä on kasvanut jopa rintoihin o_O
Hormoneista tuo kaitpa johtuu. Oon myös lukenut jostain että kiihtynyt karvankasvu voisi merkitä poikaraskautta. Tiedä tuota sitten mutta on kyllä hitokseen ärsyttävää!

Ja käsikarvat! Ei koskaan oo kasvanu niin nyt oon ihan luolamies. Samoin kinttuja ja alapäätä sais höylätä joka päivä.

Tukka ei kyl kasva. Mut lähtee sitäkin rapsakammalla tahdilla.

Ps..typerä kysymys; mistä tiedän etten kuuntele istukkaa vaan vaavia dopplerilla? Onko vaavi se junan jyskytyksen kuulonen?

Hei, oletteko nähnyt "enneunia"?
Viimeyönä näin kun olin löytänyt iso vaaleanpunaista laukkua plus sen päällä lompakko ja kännykkä, kaikki muut oli tarkoitus palautta paitsi se laukku.
Koko päivä ihmettelin mitä se uni "tarkoitti" ja pienien tutkimuksien jälkein päädyn siihen ett iso laukkuni oli kohtuni mikä sisältä jotai vaaleanpunaista :)
Saa nähdä oliko enneuni he he

Oon Hansu kyllä samaa mieltä, että sun kannattaa luovuttaa noitten yövuorojen suhteen. Unettomuus on tosi paha juttu ja varsinkin raskaana. Oon ymmärtänyt myös, että työterveys tai neuvolalääkäri voi kirjoittaa lapun yövuorojen sopimattomuudesta ja herkästi sen myös kirjoittavat.
Oliko se niin, että teet vielä kolmivuoroa? Sehän on kaikista raskainta ja rytmin siirrot rasittavat kroppaa ja uni vaikeuksia tulee tosi monelle. itse oon onnekas kun teen vain yötä ja saan tosi hyvin nukutuksi päivisin. Oikeastaan paremmin kun päivävuorossa. Pääset Hansu varsmasti raskauden ajaksi öistä eroon ja toivottavasti tulet jaksamaan paremmin :)

Oon kans ite aikeissa hankkia sen dopplerin, toimiiko ne kuinka hyvin, ettei tarvi mennä paniikkiin jossei kuulukkaan mitää?

Takaisin