Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi eli neuvolasta sulle kerrotaan että näkeevätkö tarpeelliseksi sun mennä. Mutta Espoossa menee näin 10-14h paasto ennen testejä, koko labra aika kestää 2 h. Eka ottaavat veren ja sit saa juoda vadelman makuista glukoosi vettä ja tunnin välein otetaan verta yht 3 kertaa. Tulokset saa parissa päivässä omasta neuvolasta :)

Muuten mua ei tää Radi huoleta muuten kuin jos ei ruoka hoito toimi ja joutui insuliinia pistämään. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin:)

Itse sain Radi tuomion kun oli paasto arvo pikkasen liikaa. Eli raja oli muistaakseni 5.5 mulla 5.9 muut oli ok:) samapa toi kun tässä muutenkin seuraa painon kehitystä ja VPt niin samapa toi on tota sokereitakin seurata!

Joo siis pesin alapään kun käskettiin ja keskivirtsan otin siihen kuppiin. Se hoitaja sano, et jätä se kuppi sinne vessaan niin hän toimittaa sen eteenpäin tutkittavaks.
Mä en tiiä missä meillä on avoin neuvola, jossa vois ne kuunnella..

Siis kuopiossa. Pliis jos joku tietää niin sanokaa, en löytäny netistäkään tietoo.. Neulamäki ainakin joskus oli avoin, mut en tiedä onko enää.

Nyt löysinkin, mut tänään ei oo enää avovastaanottoa missään.. Ei auta ku luottaa vaan.. Huoh..

Tänään tuli mahtavia uutisia. Verikokeen tulosten takia jäin seulasta kiinni ja menin jatkotutkimuksiin eli tämä uusi nipt-testi. Kirje tuli tänään ja ei löytynyt mitään poikkeavaa ☺️
Lisäksi sain tietää vauvan sukupuolen ja se on tyttö ❤️ Aivan mahtava tunne tällähetkellä.
Rv 14+3

Wildside, en usko että on vaikuttanut vauvaan. Leukkareita voi hetkellisesti vähän nostaa muukin kuin tulehdus. Niin veitkö uuden näytteen nyt? Ja hei, suurinosa meistä odottaa paaaaaaljon pidemmän aikaa kuin tuon 2 vkoa että pääsee ultraan ;) :D Nimim. Lapsettomuudesta kärsinyt kärsimätön odottaja ja ultrien välillä 2kk :D

Vien puol kolmen jälkeen kun pittää pidätellä. Tekee muuten todella tuskaa, himottaa niin mennä pissille.

Tiedän, että osa teistä odottaa kauemmin. Meki jouduttas oottaa rakenneultraan, mut mennään yksityiselle parin viikon päästä. Tiedän, että olen itsekäs kun valitan et siihen on kauan aikaa.. Mut malttaisin ihan hyvin odotella sinne asti jos ei olis tää pissipaska tullu tähän.. Ja varmasti olisin jaksanut odotella rakenneultraankin mut sisko halusi nähdä vauvvan aiemmin kun hän ei pääse tuonne rakenneultraan..

Tuskin täällä kukaan itsekäs on, kaikki tuntee oman kroppansa ja vauvansa parhaiten itse :) ja voithan sinä kunnalliselta kysyä jos ultraavat, mutta en usko että pissatulehduksen vuoksi ultraa. Pyytävät varmaan vaan antibioottikuurin jälkeen uuden näytteen..

Wildside, ei kannata olla noin huolissaan virtsatietulehduksesta. Niissä on raskausaikana lähinnä ongelmana se, että voi nousta munuaisiin ja nostaa kovan kuumeen.

Mun tietääkseni muut virusten aiheuttamat tulehdukset (kuppa,klamydia, parvorokko, vihurirokko, vesirokko ja toksmoplasma) on niitä, jotka saattaa aiheuttaa keskenmenon jos nousee kohtuun asti.

Mulla oli viime viikolla virtsatietulehdus. 5 päivää oireitten alettua vasta aloitin kuurin kun pikatesti (2,5h pidätyksellä) oli puhdas eikä oireet ollut niin pahoja kuin yleensä. Kuuri loppu jo ja neuvolassa kaikki hyvin pari päivää sitten.

Toi pidätys on kyllä tuskaa raskaana ollessa.

Äityli mahtava uutinen,hienoa että pikkuisella ei ole mitään hätää ja paljon onnea pikku prinsessasta :)

Tää meidän vanhin prinsessa hirveästi kyselee koska se vauva tulee, miksi sun maha on noin iso, onko sillä masu vauvalla vaippa vai potta kun minne se pissii jos ei yllä mainittuihin? Kerroin että se pissii äitin massuun no siitäkös se hysteria iski, oli kuulemma tosi ällöö ja äiti on pissi maha ja isälleenkin ihan paniikissa selitti että se masukki ui pississä :) mahtavaa lapsen logiikkaa!
:D kyllä näiden kanssa saa monta naurua nauraa päivän aikana <3

Älä liikaa hätäile sen virtsatietulehduksen kanssa. Mulla oli niin hirveet viiltävät kivut ja lähettivät ilman mitään kummempia kotiin testin jälkeen (johon olin siis pidättänyt varmaan vartin, kun ainoastaan pöntöllä tiristellessä tuntu siedettävältä olla.) Sanoivat, että vti:n vaarana on juuri tuo munuaisiin meno, jos on todella pitkittynyt ja sen aiheuttamat supistelut. Jos ei supistuksia, niin ei mikään paniikki. Toki tutkia pitää, mutta onneksi olet jo menossakin viemään näytettä. Jännää, että teille on ohjeeksi annettu pidättää.... o_O

Sokerirasituksessa täällä Pirkanmaalla otetaan ilmeisesti vain paastoarvo ja kahden tunnin arvo. Vaihtelevat siis paikoittain näemmä.

Neljä helvetillistä tuntia olis pitäny pidättää, mut enhän minä voi edes varttia pidättää.. Menin hoitajan luokse ja kun kysy, miten pitkään pissi on ollu rakossa niin sanoin että ei ole ollut neljää tuntia. Virnisti ja oli sanomassa että ei voida ottaa, kunnes sanoin että oli akuutti tapaus ja ei ollu aikaa pidättää pitempään ja lääkkeet pitäis saada tänään.. Neljän aikaan terkka soittaa jos kerkeevät sinne mennessä tulokset tulemaan..

Ymmärrän varsin hyvin sua Wildside et iskee "paniikki" että onko vauvalla kaikki kunnossa. Entäs jos oisit vaan soittanu omalle neuvolan tädille et oisko se ehtiny kuunnella sydänääniä? Tai onko sun kellään tutulla kotidoppleria?

Ykäriinä, mulla meni esikon kanssa ihan samalla tavalla :)
9 kiloa, poissa parissa viikossa, mut paino alko nousee, ku imetys loppu :) Painoin tuolloin varmaan reilut 60 kg

Me kerrottiin miehen 4wee pojalle että on tulossa perheen lisäystä ja näytettiin ultrakuvia. Kysy että mikä tuo on ja ku kerrottiin että se on sun tuleva pikkusisko tai pikkuveli niin poika meinas että eihän oo ja hirmu hymyily ja kuvien tutkiminen. Sitte tuli kysymys että missä se on että onko se ulkona nyt vai, ja sitten tuli kysymys että millon hän saa pitää sitä sylissä <3 ihana !
Neuvolas kuulu sydänäänet, 150kertaa minuutis ja hemoglobiini oli 113 että rautakuurille mentiin. Verenpaineet oli kans matalat, mutta mulla on aina ollu. Jostain sokerirasitustestistä puhu mutta ei kuitenkaan mitään aikaa varannut/laittanut mihinkään. Pissistä kattoi et oli hyvin haalea plussa proteiiniin mutta meinas ettei se mitään meinaa :)

No ei mulla tullu ku vasta puhelun jälkeen mieleen että ois voinu kysästä. Mun kenelläkään kaverilla ei oo doppleria kun ei ole yhtään kaveria raskaana tällä hetkellä. Yritän huomenna kun terkka soittaa niin kysellä josko hän kerkeis iltapäivällä kuunnella mun mielenrauhan vuoks. :)

Wildis, tilasin angelsoundin kotidopplerin Raskauskeijusta - epäilyksin, että liekö turhake, mutta se on aivan ihana vekotin! Mulla tulee varmaan tavaksi joka ilta kuunnella sitä ihanaa pikkusydämen paukutusta ennen nukkumaan menoa. Suosittelen. Eikä maksanut kuin jotain 31e (plus toimituskulut). Oli halvin eli sykkeitä ei näy mutta enpä mä niitä nyt tarvikaan, kunhan vaan kuulee, että masussa paukutellaan menemään.

Takaisin