Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja on se kumma miten ihmiset ei voi olla ilosia toisten puolesta. Raskauden pitäis olla ilonen asia.

Seuraatteko te mitä raskaus- tai vauvablogeja? Mä en tällä hetkellä seuraa mitään, mutta mielelläni seuraisin muutamaa hyvää. Onko suosituksia?

Itse seurasin joskus MutsisOn blogia :) superhyvä, en ole ihan varma kirjotteleeko kyseinen henkilö sinne enää, pitää tsekata

Lilith mist, voimia sinne <3 yritä saada puhuttua asioista neuvolassa. Jos voisivat sitä kautta hankkia jotain tukikeinoja/apuja teille. Oot kyllä kaunis tuossa kuvassa, eihän noin nätti nainen voi vankilaan mennä :)

Lilith mist, kovasti voimia tilanteen ratkomiseen! Ihana maha sulla :)

Mulla kun opena nyt kesäloma, niin ei painetta töissä kertomiseen. Keväällä ei vielä näkyny maha ja pahoinvointikin ajoittui aamuun ja iltaan. Syyslukukauden eka asia onkin raskaudesta kertominen rehtorille, siinä vaiheessa sitä ei kyllä enää pysty piilottaakaan, kun jo viikko 23 silloin :D

Hilla 15+1

Hilla ihan tuli Flash back tosta rehtorista, ehkä siellä koulussa olis voinut nätimminkin olla kun itsekin rehtorin pakeilla muutaman kerran :)
Mutta ihan kiltti aikuinen musta kuitenkin tuli;)

Eikös täällä ollut pari mun lisäksi kellä tää Radi? Ootteko saanut sokerit pysymään hallinnassa? Mulla ennen ruokaa ollut alle 5 ja ruuan jälkeen alle 6 joten hyvin ainakin toistaiseksi mennyt:)

Niin ja rv 17 poks ja ilotulituksia :)

Mulla katsotaan olevan kakkostyypin diabetes. Arvot on ollu hyvät, aika lailla samaa kun sulla. Välillä ruoan jälkeen yli kuuden, mutta vielä on pitkä matka sinne kasiin.. Ja pitkäaikainen sokeri täysin normaali, joten no worries :D

Wildside iha kauheeta käytöstä sun pääpomolta :O !! Tuntuu ettei kyse ole edes siitä että häntä vaivais sun satunnaiset sairaslomapäuvät, vaan että hänellä jtn muita henk. Kohtasia kaunoja tms. Asiaan liittyen, raskauteen :O onneks sulla myös se miespomo, muutenhan tuollanen söis henkisesti elävältä, JA, fyysisesti, jos kerta töissä on pitäny olla siin kunnos ettei oikeesti olis pystyny ja vanha työpistekkin vielä paikassa , jossa joutunu hengittelee kaikenmaailman kemikaaleja :/ onnex ny on paremmin.

Nojoo itse veikkaan, että naispomo on mahdollisesti lapseton ja katkeroitunut sen asian myötä. Häntä siis sattuu toisten raskaudet ja sellaset uutiset.
Joo onneks sain tän miespomon luvalla olla poissa enkä saanut siitä mitään seuraamuksia. Olen siis vuokrafirman kautta ja vuokrafirman pomo eli tää mun lähin pomo on nainen. Sitten firma, jolle työskentelen on täällä tää miespomo.

Mulla tyttö arvioitiin päivää ennen synnytystä ultralla maksimissaan kolmi kiloiseksi ja synnärillä käpälä tuntumalla masussa majaili pieni alta kolmekiloinen vaavi. Oli kätilö ihmeissään kun tytön puntarille pisti kun painoa olikin 3960g :D

Mul on ny yks päivä vasta sokereiden mittailua takana. Arvot pysyny alle rajojen. Paastoarvo ollu 4.9-5.2 ja ruoan jälkeen 5.2-6.0. Eli aika hyvin toistaseks menee. Banaani nosti sokereita kyl selkeästi ja mansikat taasen ei. Aika yksilöllistä siis kai?

Lilith mist; tsemppiä raskauteen ja mahdolliseen vankilareissuun, kyllä sieltä hengissä selviää ja varmasti vieläkin vahvempana kun nyt jo olet :) Itsellä kokemusta vain linnaleskeydestä, mies kävi pari vuotta sitten istumassa hölmöilynsä pois. Rankkaahan se oli parisuhteen kannalta mut kyllä siitä selvis :)

Haluisin kysellä vähä tosta sokerirasituksesta? Onko kellää kokemusta tai vähä antaa infoa ;)

Mulla epäilläään angiinaa. Olen tulossa lääkäristä ja nielunviljelystä. Olo on kuin auton alle jääneellä tiskirätillä. Eipä oikein pysty muuta tekemään kuin nukkumaan ja katsomaan Frendejä maratonina Netflixistä.

Mulla ei ole vielä Radia, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo. Sokerirasitustestit jossain vaiheessa edessä tämän ylipainoni vuoksi. Siinä yksi syy miksi juon arginiinia kaksin käsin. Pysyy diabetekset, raskausmyrkytykset, raskausmasennukset poissa ihan luonnonmukaisesti, kun keho pystyy pitämään itsestään huolta. Ja saa vaavi hyvät rakennusaineet.

Ihanaa toimintaa kyssiltä... Annoin viikko sitten siellä päivystyksessä pissitulehus näytteen. Tänään selvis, ettei ne oo tutkineetkaan sitä... Leukosyytit oli hieman koholla ja se viittaisi alkavaan tulehdukseen. Nyt viikon sisään olen joutunut juoksemaan vartin välein pissillä. Taitaa olla pissitulehus!! Hienoa kyssi kun eivät ole laittaneet näytettä eteenpäin!! Sain neuvolasta uuden pyynnön ja käyn puol kolmen jälkeen pissimässä purkkiin. Ja tänään tai viimeistään huomenaamulla neuvolasta soitetaan tulokset. Pittää varmaan sinne labraan sanoo että "meneekö tää nyt varmasti etteenpäin, ettei vaan kukasn juo sitä matkalla" :D

Minä en ole vieläkään selvinnyt käymään tuolla sokerirasituksessa, kun ensin oli vielä pahoinvointia niin ei tehnyt mieli. Sitten oli miehellä aamuvuoro viikko ja nyt oon kipeänä. Onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa ennen seuraavaa neuvolaa.

Jos täällä on useampi radilainen kannattaisiko tehdä oma ketju, jossa noista arvoista ja ruokavalioista yms voisi keskustella niin ei häviä tänne muiden viestien sekaan? :) katsotaan mikä tuomio tällä kertaa itselle tulee,kun viime raskaudessa radi oli.

Arvatkaas naiset et pelottaako, onko toi pissitulehus tehny vauvvalle jotain.. Onneks kohta pääsee taas pikkusta kurkkii, mut pelottaa et on aiheuttanu keskenmenon jos viikon on päässy jylläämään jo tuolla... Mitä teen? Haluaisin kattoo et pienellä on kaikki hyvin, mut en pääse ultraan josven mee päivystykseen..

Wildside; oliko se sun näyte annettu niin et olit pessy alapään ennen pissausta? Meil päivystyksessä sanottiin et ei pestä ennen näytettä ja siks leukkarit näytti olevan koholla mut sit viljelyn jälkeen ei ollu näyttees mitään huomauttamista. Eiköhän sun vaavilla kaikki oo kunnossa :)

Sokerirasitus.. syömättä ja juomatta 12h, sit labrassa paastonäytteen otto ja se litkun juonti (aika hiton pahaa se oli vaikka vadelman makusta olevinaan olikin). Sit tunti istuskelua ja toka näyte ja sit taas tunti istuskelua ja kolmas näyte :)

Aika matalat ne rajat et heilahtaa radi-diagnoosi. Ja yks kohonnu arvo riittää :)

Takaisin