Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Reps.

Mä en ees ensiks huomannu! Luin vaan, että mahallaan :) En kyllä tykkää nukkua nahallaan, hiostaa liikaa, pitää olla jotain päällä ;) Mahallaan nukkumista oon vielä jonku verran harrastanu, mutta oonko vasta viikoilla 13+1

Itellä kans tulee varmasti sama ongelma olemaan edessä, kun minä yleensä kans nukahdan mahalleni, muussa asennossa en tahdo saada unta. :o Vielä pystyn kuitenkin vatsallaan nukkumaan, mutta en varmaan enää kauaa, kun vähän jo eilen illalla rupes tuntumaan painon tunnetta alavatsalla.. Sellanen kevyt "kylkikevennys" piti jo ottaa eli polvee piti vähän tuohon vierelle nostaa..

Lilith, voisitko ajatella ottavasi miehesi mukaan sinne neuvolaan niin voisitte yhdessä miettiä siellä sopivaa ratkaisua teille kaikille?? Voimia ja jaksamista sinulle!!!

Wildside laitoin yv itte enoo pystyny nukkuun masullaa enää viikkoihon ja kauheeta kun ittelle se on ainoo "turvallisen" tuntunen asento nukkuu nii univaikeuksia tullu. Hirvittää oikee ku miettii loppuaikaa :D tuossa masu asukki, eilinen kuva 15+3
2c71513e72c2b2ba363da5bd3d38ecee

Joo vaikeuksia mullaki nukkua. Aina saa illasta kyllä pyöriä että hyvä asento löytyy. Huomasinkin että yksäriä laitoit :)

Onko teillä tullu mitä kaikka uusia harrastuksia tai harrastuksen omasia rutiineja nyt raskaana ollessa? Mä olen viimesen 10 vuoden aikana käynyt parturissa 2 kertaa mutta nyt siitä on tullu sellanen hemmottelujuttu
:) ahh ja ruokaohjelmat, voisin kattella niitä yöt ja päivät ja itse ruoanteko, kyyllllä ^_^ jumppaaminen on kans tullu päivittäisex ruokaohjelmien parissa :D

Voi Lilith_Mist, tsemppiä! Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat kuntoon. Ihan kamalia asioita olet joutunut kokemaan, toivottavasti tulevaisuutesi tuo enemmän hyvää! <3

Ikävä kuulla Lilith että miehesi on sortunut alkoon ja peitellyt asiaa muille, mutta olet tehnyt oikean päätöksen mielestäni. Ei sinun tarvitse kantaa miehesi salaisuutta ja samalla murehtia menneisyyden haamuja. Olet mielestäni vahva nainen, nostan hattua myös sinulle että uskallat kertoa täällä raskaita asioita elämästäsi. Menet sitten syystä tai toisesta vankilaan se varmasti vain vahvistaa sinua sinuna itsenäsi sekä lapsesi äitinä. :) toivottavasti miehesi on myös sanojensa mittainen ja pitää lupauksensa! :)

Täällä myös lievää issias vaivaa ennen raskautta ollut mutta nyt raskauden aikana pahentunut voimakkaasti. Mutta ehkä se venyttelyllä paranee edes hiukan. Täällä myös pahoinvointi nostanut päätään mutta nyt sillä verukkeella ettei mikään ruoka pysy sisällä kunnolla. Nieleskelemällä saan pidettyä väkisin mutta todella niukasti tulee syötyä kun ei maistu. Painoa tuli ensimmäisen kolmanneksen aikana n. 5 kg mutta nyt onneksi pysynyt samoissa lukemissa. Esikoisesta tuli 12 kg josta 7 kg jäi laitokselle. Kotona olon ja vakaan lenkkeilyn jälkeen paino kohosi kuitenkin takaisin ylös ja sen jälkeen tiputin ruokavaliolla ja säännöllisellä liikunnalla n. -30 kg. Kai nekin on kohta takaisin! :D

Täällä meinaa epätoivo ottaa vallan.. Olot oli jo hyvät muutaman viikon ajan ja nyt taas pahoinvointi ottanut vallan! Eilinen työpäivä oli yhtä helvettiä kun sai ravata pygäämässä vähän väliä tai sitten sai keräillä itteänsä, kun taju meinasi lähteä :( äskön soitin töihin etten pysty tulemaan ja innolla odotan taas pomon reaktiota! (Oli viime saikustani raivonnut töissä kaikkien kuullen) yritän olla positiivinen, mutta kyllä tämä vaan vie voimat fyysisesti ja henkisestikin kohta.. Onneksi jotain ihanaa tapahtui eilenkin, kun tunsin ihan selvästi pikkuisen liikkeet illalla <3
Rv 17+1

Salla, no johan sulla on pomo. Aika asiatonta meuhkata toisille työntekijöille. Virallisestihan ei nykyään sais edes sanoa, että joku on sairauslomalla, vaan VIRKAVAPAALLA. Näin meillä. Tosin tuo virkavapaalla oleminen vähän huvittaa kaikkia, koska kaikki kuitenkin tietää sen tarkoittavan saikkua.

Paljon tsemppiä ja jaksamista Lililth Mist. Toivottavasti teillä asiat järjestyvät parhain päin.

Onpas Salla melkoinen pomo sulla! On hyvin väärin muille työntekijöille puhista. Tietävätkö töissä sun raskaudesta? Jos tietävät niin pomo tekee itsestään kyllä melkoisen narrin muiden silmissä. Uskoisin ainakin naisten ymmärtävän ja sympatiseeraavan raskausajan oireista.

Niinhän sitä uskois. Mun pääpomo on nainen ja kun kerroin sille, että oon raskaana niin vastaanotto oli todella töykeä. Kerroin raskauspahoinvoinnista ja siitä että mikään ei auta, niin hän vaan intti että raskaudesta johtuva pahoinvointi ei ole tarpeeks hyvä syy olla töistä poissa. No meikähän oli töissä sitten vaikka pahaaoloa ja oksentelua oli. Sankko vaan työpisteen eteen ja sinne välillä oksensin.. Lopulta tää toinen pomo, joka on mies, niin sano että en oo ollenkaan työkuntonen eikä kattele enää ku joudun kärsii ja sain hänen luvallaan olla poissa. Olen ilonen että toinen pomo on mies ja tuntuu olevan todella symppis raskauden suhteen, kyselee välillä muutenkin miten menee jne. :) Tää naispomo muuttu ihan mulkuks muakohtaan heti ku kerroin raskaudesta ja sitä se on vielä tänäki päivänä mulle.. Onneksi ei tarvitse hänen kanssaan olla tekemisissä pahemmin, enemmänkin tän miespomon kanssa. Tää naispomo alko saarnaa mulle, etmiten säännöllinen syöminen ja itsestään huolehtiminen auttaa siihen pahoinvointiin. No eipä kaikilla!! Ei mulla säännöllinen syöminen ainakaan auttanu ja sitten kun töissä ei voi säännöllisesti syödä.. Meillä ei hallin puolella saa napostella mitään.

Wildside no ohhoh. melkoinen riivinrauta tuo sinunkin pomo ja vielä naisihminen. Vaikka onhan se totta, että naiset osaa toisilleen niitä julmimpia olla mutta että väheksyi sun raskausoireita ja yritti vielä vihjailla että sun pitäis pitää parempaa huolta itsestäsi. Huoh...itselläni tuo kertominen on vielä edessä ja jännittää kyllä niin pirusti. En usko kenenkään huomanneen raskauttani, työvaatteet on niin löysiä. Ennen pomon lomaa se on joka tapauksessa tehtävä koska muuten menee aika täpärille. Lain mukaanhan se taisi olla se kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä milloin pitää työntekijän olla tietoinen. Toisaalta haluan ehdottomasti pomon tietävän, ennenkun juorut lähtevät liikenteeseen.

Arya kyllä kaikki tietävät jo töissä. Eilen viimestään työkaverit huomasivat että en ole turhaan ollut aiemmin saikulla tämän vuoksi.. Toisaalta ymmärrän pomoa kun menettää hermonsa saikun takia, koska tilalleni ei aina ole saatu työntekijää. Itseäkin hävettää kun joutuu olemaan poissa ja tietää työkavereiden raatavan sen takia

Arya kyllä kaikki tietävät jo töissä. Eilen viimestään työkaverit huomasivat että en ole turhaan ollut aiemmin saikulla tämän vuoksi.. Toisaalta ymmärrän pomoa kun menettää hermonsa saikun takia, koska tilalleni ei aina ole saatu työntekijää. Itseäkin hävettää kun joutuu olemaan poissa ja tietää työkavereiden raatavan sen takia

Onneksi wildside toinen pomoistasi edes ymmärtää sinua! Kaikennäköisten ihmisten kanssa sitä joutuukin töitä tekemään..

Elkääpä muuta visertäkö!! Tuo mun miespomo on onbeks todella symppis. Hän elää raskaudessa mukana. Kyselee jo kovasti millon on rakenneultra jne. Myös välittömästi siirti mun työpisteen turvallisempaan ku hengitin maalipölyä entisessä.

Takaisin