Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ette ihmiset arvaa kuinka paljon näätä herättää ihmisissä pelkoa tuolla lenkillä :D Lähinnä varmaan siksi ettei tiedetä mikä eläin se on :D Ja sitten kun kuuleevat, että se voi purra sormenkin poikki niin pelästytään lisää. (Udein ensimmäinen kysymys on ihmisillä jotka uskaltavat tulla kyselemään on: pureeko se.) tottakai vastaan rehellisesti. Mutta ihmiset eivät monestikkaan yhdistä, että ihan samalla tavalla koirakin voi purra. Johtunee siitä toikin, että näätä ei ole se tavallisin kotieläin. Koiralta odotetaan sen olevan kiltti. Näädillä on pureminen hiukan tiukemmassa ja usein se ensimmäinen vuosi opetellaan pois siitä puremisesta eikä kaikki näädät opi sataprosenttisesti edes pois näykkimisestä vaikka kuinka opettas.. Se on hauskaa tuolla lenkillä kahen näädän kanssa kun ihmiset kummastelee!

LumiKatriina ymmärrän ahdistuksesi. Asiat joita olet kokenut, ovat hirvittäviä eivätkä varmasti ole helppo käsitellä. Ymmärrän myös, että tarvitset lääkkeitä voivasi hyvin. Kenelläkään ei ole oikeutta mennä arvostelemaan sinua. Minä arvostan ja kunnioitan sinua. Olet vahva nainen ja toivon sinulle kaikkea hyvää <3 Harmi, että haluat lähteä täältä pois, olet osa tätä yhteisöä ja olet kovasti ollut minun mielessäni.
Olisi kiva, jos sillon tällöin tulisit kertomaan mitä kuuluu. En pakota ja ymmärrän kyllä jos sinua ahdistaa, mutta minua ainakin kiinnostaa kuinka sinulla menee <3

Lumikatriina kaikkea hyvää tulevaisuuteen, olet mahtava nainen! Suuri hali, sinua jäädään kaipaamaan<3

Lumikatriina. Olet upea ihminen ja olen todella ylpeä kuinka päätit tulla rohkeasti esiin, sen sijaan että olisit vain hiipunut taustalle ja jättäytynyt joukosta pois. En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta uskon että ymmärrät (kuten tekstistäsi myös ymmärsin), ettei varmasti kukaan ole halunnut loukata, eikä satuttaa sinua tai ketään muutakaan, joka kokee tarpeelliseksi lääkkeiden syönnin. Kuten aiemmin totesinkin, niin minun mielestä suurin osa tietää mitkä lääkkeet sopivat ja ovat pakollisia. Itselle kaikki sairaudet ovat sairauksia ja niitä pitää hoitaa potilaan mukaan. Itsellä on ollut vaiheita, jolloin en olisi selvinnyt päivääkään ilman lääkkeitä ja vaiheita jolloin lääkkeistä on ollut enemmän haittaa.
Minusta on ihanaa, että olet löytänyt noin upean lääkärin. Olet minulle yksi niistä (muita väheksymättä), joiden kuulumisia olen seurannut ja minustakin on harmi, että haluat poistua. Kuten Wildiskin tuossa ylempänä totesi, niin olisi kiva kuulla kuulumisiasi jatkossakin. Ymmärrän kuitenkin täysin kantasi jättäytyä.
Minulle tärkeää ja ihanaa on kuulla, kuinka tärkeä ja rakas oma perheesi on sinulle ja kuinka myös heidänkin takia haluat olla kunnossa ja tasapainossa (anteeksi tökerö sanavalinta, en keksi tähän hätään kuvaavampaa)!!! Ihanaa loppuraskautta ja raskauden jälkeistä vauva-aikaa!

Lumikatariina: Kuten kaikki minua ennen ovat sanoneet, kukaan ei ole halunnut loukata sinua. Lääkkeitä ei määrätä ihmisille täysin syyttä suotta, ne on tarkoitettu parantamaan sairauksia. Jokainen meistäkin söisi varmasti tulehdukseen määrätyn antibioottikuurin enempiä miettimättä, jos sellaiselle olisi tarvetta. :) Hoitajana olen saanut katsella vierestä, millaisia ihmeitä oikeanlainen lääkitys voi saada ihmisessä aikaiseksi. Myös sellaisessa, jolle ollaan tekemässä jo saattohoitopäätöstä.
Jatka siis linjalla, joka tuntuu sinusta hyvältä ja oikealta. Onnellista odotusta ja hyvää jatkoa.

Koiraroduista... Minä olen kasvanut taloudessa, jossa on ollut aina yhtä aikaa useampi berhandilainen. Olen siis täydellisen tottunut isoihin koiriin ja samaan aikaan pelkään kuollakseni isoja koiria. Meidän berhandilaiset ovat kaikki olleet sellaisia leppoisia lössyköitä, josta koko rotu taidetaan tuntea. Niiden kuuli harvemmin haukkuvan tai ryntäilevän yhtään ketään vastaan. Nykyään kun iso koira haukkuu ja käyttäytyy riehakkaasti, meikäläinen juoksee tien toiselle puolelle. Tiedän, että se on todennäköisemmin leikki tai jotain muuta täydellisen harmitonta, mutta ei sekään estä minua pelkäämästä. Minua ei pelota koirien rotu, vaan tietty käytös yhdistettynä tiettyyn kokoluokkaan.
Enkä todellakaan tiedä mistä tämä johtuu. Minun muistissani ei ole minkäänlaisia traumoja, jotka liittyisivät isoihin koiriin tai mitään.

Lumikatriina, kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi! Olet vahva nainen, halaus sinulle <3

Ja olen samaa mieltä, että kun mieli sairastuu, siinä eivät kauniit sanat tai "koeta piristyä"-toteamukset auta, vaan tarvitaan terapiaa ja usein myös lääkkeitä. Hyvä, että sinulle Lumikatriina on löytynyt sopiva lääkitys ja voit elää tavallista perhe- ja työelämää.

Mieluusti kuulisin kuulumisiasi jatkossakin (taidetaan olla ainoat oulunseutulaiset), mutta ymmärrän senkin, jos haluat jättäytyä pois.

Lumikatriina, olet hyvin vahva nainen. Ole ylpeä siitä, että sairaudesta huolimatta pystyt huolehtimaan lapsistasi. Sinulla on ammattitaitoitoinen lääkäri joka vastaa lääkityksestäsi niin vauvasi on varmasti turvassa. Kaikkea hyvää sinulle elämässä :Heartred

Hilla, ette ole ainoat oulunseutulaiset, täällä myös yksi ja muistelen kyllä lisääkin olleen. :)

Lumikatriina, mielestäni teet ihan oikean päätöksen, jos keskustelut täällä lisäävät ahdistustasi. Kukaan ei varmasti sitä ole tarkoittanut, mutta erilaisista taustoista johtuen myös mielipiteitä on erilaisia. Itsellenikin mielialalääkkeet aiheuttivat taannoin todella vakavia sivuoireita, mutta tiedän silti, että jollekin toiselle lääkkeet ovat hengenpelastajia. Sinä ja hoitotiimisi tiedätte varmasti tilanteen parhaiten. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi! :)

Voi Lumikatriina, on ikävä kuulla mitä olet joutunut kokemaan ja tapahtumat varmasti seuraavat perässäsi koko loppuelämäsi. Onneksi kuitenkin olette lääkärisi kanssa löytäneet lääkityksen joka sopii sinulle ja pitää sinut tasapainossa. Olet vahva nainen ja nostan hattua että pystyt avoimesti kertoa mitä sinulle on tapahtunut. Harmi jos nyt lähdet kokonaan seurastamme, mutta toivotan oikein hyviä vointeja sekä hyvää loppu raskautta. <3

Tänään sitten alkoi supistelemaan ja pienokainen ollut myös todella levoton. Olen satunnaisesti tuntenut tähän asti perhosen siipien iskuja mahassa mutta tänään on ollut sellaista möyrintää ettei ole voinut erehtyä. Onneksi nyt jo rauhoittunut, molemmat. Edes eilinen sokerirasitus ei saanut aikaan tällaista möyrimistä mahassa mitä tänään on vedetty. Onneksi siinäkin arvot normaalit, mutta 9 viikon päästä uudestaan sukurasitteen sekä oman sairauden johdosta. :( voisin senkin 2 tuntisen viettää ihan vain töissä mieluummin kuin terveyskeskuksessa istuen ja odotellen kun ei edes seuraa ole.. :/

Lumikatriina: Olet todella rohkea kun kerroit meille hirveistä asioista, mitä olet joutunut kokemaan. Toivon etten vaan pahoittanut mieltä kun puhuin omasta päätöksestäni lopettaa oma lääkitys raskauden ajaksi, nämä psyyken asiat eivät ole helppoja, toisilla lääkitys on elinehto ja toisille terapia voi auttaa. Ja tottahan se on, ettei paranis mistään lääkärin määräämistä lääkkeistä esittää omia mielipiteitä jos ei tiedä taustaa! Ninnu tais ihmetellä miks hälle sitä määrättiin ja se mulla oli mielessä kun oman mielipiteen asiaan sanoin. Anteeksi, en tajunnut ajatella asiaa laajemmin ennen kun kirjoitin :( toivon ettet kokonaan lähtis pois ainakaan! Jokatapauksessa toivon sulle kaikkea parasta ja ihanaa raskausaikaa <3

Mihin ja kelle mennä puhumaan kun kaikki kaatuu päälle? Kelle uskaltaa puhua ilman että leimataan samantien huonoks äidiks? Rankan taustan kun omaa niin ei uskalla sossuille ja muille kuin hymyillä ja sanoa että kaikki hyvin..

Hilla2 ja Äyriäinen täälläki ollaan oulun seudulta, sielt vähän pohjoisemmasta :)
Oys kylläki synnytyspaikkana.

Tänään sit oli mulla ultra ja meinasin myöhästyä ku vähän harhailin kaupungissa autolla :D en siis meinannu löytää perille. Mun ultrat ollu aina eripaikoissa. Sikiö vastas nyt sit rv 12+6 ja neuvolan laskujen mukaan ois ollu 12+2. Eli mulla todennäköisin laskettuaika on 30.12 eli joulukuun loppussa :) Kaikki oli ok, ja oli niin osaava kätilö et kyseli ensin et mitä muut lapset mulla on ja sit antoi varovaisen tyttölupauksen <3 Vilkas tapaus oli et ei pysyny juurikaan paikallaan.

Lilith_mist mistäs päin oot?
Kriisipuhelin? Kriisikeskus? Oma lääkäri tk:ssa joka varaa ajan kaupungin kustantamalle psykiatrille?
Näin ainaki kuopiossa.

Vitsi kun teille joillein annettu jo pientä vinkkiä sukupuolesta... Kade:)
Vielä olisi tasan kuukausi ennen rakenne ultraa ja jospa siellä vilahtais kumpi kaveri on:D
Miten osaa aikuinen akka olla näin malttamaton! :)
Onneksi mies jää perjantaina kesä lomalle niin menee kk nopeasti. Ultra olis sen viimeisen loma viikon perjantaina, hohhoijaa odottavan aika on pitkä!

Täälä on psyk.poli jonot puolenvuoden mittasia enkä haluis papereihin että oon joutunu turvautuu psyk.poliin ku mun romahdus johtuu miehestä.. pitäs saada tukea ja neuvoa enemmänki joltai taholta että mitä tällases tilantees pitäs tehdä.. tiän jo vastauksen ja oon tienny jo jonkin aikaa mutta ei oo voimia tehä enää mitää ratkasevia liikkeitä..

Pari suhde asioissa itse olen kääntynyt neuvolan puoleen, ja sieltä sain sitten perhetyön yksikköön numerot minne soitella. Myös ei uskovat sai hakea kirkon perhetyön ohjaajille aikaa, me käyty siellä muutaman kerran juttelemassa suhteen solmuista.

Lumikatariinalle voimia odotukseen <3

Täällä on tullut kauheasti tekstiä. Itse oon tämän viikon ollut töissä,kun menin lupautumaan auttaa päiväkodissa. Muutoinhan oon aina kesät lomalla,kun olen koululla töissä. Vielä tää viikko ja vk 29,muutoin saisi lomailla ennen syksyä :)

Mitenkäs te olette jakselleet?
Täällä väsymystä ja nälkä :D ajattelin jo,että pahoinvointi ois helpottanut,mutta eilen oli sitten koko aamun öklö olo.. Yritä siinä sitten lasten kanssa leikkiä..

Perjantaina olis neuvola,katsotaan mitä siellä sanotaan :)

Rv 13+0 <3

Täällä taitaa olla jo pahoinvointi takana päin ja pahin väsymyskin selätetty (13+3). Nyt vain iski jonkun flunssan päälle niin sen takia tuntuu olevan ihan voimaton olo :/ Jospa tämä menisi äkkiä ohi, kun itselläkin on pe ja la töitä, toisen sairasloman tuuraus ja sunnuntaina saadaan pitkästä aikaa poika hoitoon ja viettää miehen kanssa aikaa <3 Toivotaan vaan ettei poika tule kipeäksi :/

Takaisin