Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mir77, jos pelkäät kaveriesi unia koko raskauden ajan niin voipi olla että aiheutat itselles aika suuren stressin.. Unet on unia, en minäkään ole hampaattomana herännyt vaikka unessa niin on käynytkin :D

Hansu ei sun oo pakko tehä raskaana yövuoroa. Itellä kolmivuorotyö, ja raskaana ollessa tehny niin että oon ollu aamuvuorossa oman yövuoroviikon. Onnistusko sulla vaihtaa vuoroa? Ressaaminen ei ainakaan kannata, sekään ei oo hyväksi, ja unta sä tarvit! :)

Hansu työn antajan on taattava raskaana ollessa turvalliset työympyrät ja jos sinua itseäsi pelottaa yöt etkä niitä yksin kertaisesti jaksa niin pomon puheille, itse sain aikanaan vaihdettua pelkkiin "koppivuorohin" että eu öitä tarvinnut tehdä.

Mir mahan kasvu on todella yksilöllistä ja siitä ei kannata stressata vielä vähemmän kaverin unissa olevasta mahankasvusta:)
Joillain maha paukahtaa esiin tosi aikasin ja toisella saattaa olla vain pieni kumpu loppuraskaudessa. Älä huoli:)

Huomenna olisi neuvola ja pääsee kuulemaan sydän äänet, ihanaa <3

Voi puuh. Hiljaisuus vaivannut taas tässä. Joko kaikki tuntee liikkeitä ? Itsellä tänään tasan 15. Ja juu en kyllä mitään oo tuntenut.tuntuu että kaikkialla kaikki jo tuntee liikkeitä...

Mulla on nyt monta päivää ollut ihan tosi ärsyttävä päänsärky. Toki on niskatkin jumissa, mutta pakko olla jotain hormonaalistakin, kun joka päivä särkee. Välillä ihan hyvä ja touhutessa unohtuukin, mutta sitten taas iskee. Onneksi mies on hieronut niskoja, aina vähän helpottaa. Ärsyttää vaan, kun ei särkylääkkeestäkään (Panadol Novum) oo oikein pidemmäksi ajaksi hyötyä.

En oo Ansku tuntenut mitään liikkeitä vielä, tänään 14+4. Riippuu istukan paikasta, tuntuuko liikkeet. Jos istukka edessä, niin liikkeitä ei tunnu vielä kovin nopeasti. Itsekin innolla odotan, koska tuntuu. Loppuraskaudesta niihin liikkeisiin ehtii varmaan kyllästyäkin!

Niin on muuten Nepsu sun tissitki! mutta ihana maha!

Ikävä kuulla ettei kaikkien sukulaiset ole ihan samalla aaltopituudella vauva uutisten kanssa kun toiset, meillä omat sukulaiset ihan onnessaan mutta miehen sukulaisista en menis vannomaan..ainakaan appiukosta :(

Meillä on myös peittoa heiluteltu nyt koko viikon edestä ja vieläkin on halut ihan maksimissa, onneksi molemmilla! <3

Hienoa kuulla WopWop että teillä miea on ymmärtänyt katua ja näyttääkkin sen sinulle! Välillä niillä vaan kestää tosiaan kasvaa aikuiseksi ja kaikki konkretisoituu ihan eri tavalla miehelle kun lapsi tosissaan on syntynyt. Näin ainakin meillä kävi. Annoin siihen asti mennö ihan vain omankin mielenterveyden vuoksi koska malttoi sitten viettää aikaa myös minun kanssa. Nykyään sitten saakin potkia pihalle jos haluaa olla rauhassa pois lukien kalareissut! :D

Miten muuten on juhannus mennyt arvon äidit ja tulevat äidit?

Juhannus meni töissä ja porukoilla. Kotio tulin just ja on niin yksinäinen olo. Lapset lähti mun äidin kans isomummon luo 2yöksi. Ja mä vaan pillitän.

En tiedä mäkään miten on istukka, mutta oletan, että edessä, enkä siksi tunne liikkeitä.

Meidän juhannus sujui rennosti kotona grillaillen, oleskellen ja siivottiin me myös varasto :)

Voi ei, tiedän tunteen. Itkeä vollotin myös torstaina ajaessani omille isovanhemmille kun mies oli jo mennyt sinne aikasemmin reissultaan ja esikoinen oli matkannut aamulla vanhempieni matkassa perille oltuaan yön pois kotoota..olin varmaankin näky yksinäni auton ratissa pyyhkien kyyneleitä ja vollottaessani juhannus ruuhkassa! :D

Anskumama, istukan sijainti on mulla ainakin merkattu neuvolakorttiin.. Ja mulla se on etuseinämässä, joten liikkeet tuntuu myöhemmin kuin niillä joilla on takana. Jotain pientä kuplintaa oon sillon tällön tuntenut, mutta tämä on esikoisemme, joten en tiiä että onko ne olleet potkuja vai omia eksyneitä pieruja :D nyt rv 16+0

Tosi jännää ettei ultrassa ole kerrottu automaattisesti istukan paikkaa ja varsinkaan jos neuvolakortissakaan ei lue mitään :O Minulle on aina ultrissa kerrottu ja korttiin merkattu. Nyt varsinkin hyvä tietää, kun etu istukka niin liikkeiden tuntemisen takia ja myös sydänäänet ei välttämättä kuulu heti.

Minulle myös ultrassa kerrottiin missä istukka on ja tarkkaillaan vielä tarkemmin kun istukan pohja suoraan kohdunkaulan päällä, tekee sellasen kuopan oikein sinne..katsotaan että lähtee varmasti siirtymään kohdun kasvaessa pois. :)

Hansu saisitko mitenkää työnantajan kanssa sovittua erikois järjestelyistä että sun ei tarviis tehä enää niitä yövuoroja?

Neppppsu aivan ihana massu <3

Hilla ittellä kans vaivannu nyt viikon ajan tuo jatkuva päänsärky! Itte uskon että se on hormonaalista, ja en haluais iha joka päivä panadolia kiskoo ni yleensä sit vaan kärvistelen sen päänsäryn kans :/

Mullekki nt-ultrassa kerrottiin istukan paikka ja näytösti kuulema siltä että on takaseinässä eli innolla liikkeitä bongailemaan sit tuossa myöhemmin :)

Luojan kiitos juhannus on ohi ja pääsi vihdoin kotiin!! Täällä mykkäkoulu jatkuu edelleen, en jaksa ees mitään sanoo miehelle koska tuntuu olevan nii hermoheikkona että menis loppuilta vaan huutamiseks. Parempi varmaa painua vaan nukkuu.

MindiS 13+0

Anskumama ei ole välttämättä samassa kuin aiemissa raskauksissa ollut. Minulle kahdesti ollut takana ja nyt edessä.

Mä oon hämmästyksekseni tuntenut jo liikkeitä. Tai ainakin olen melko varma niistä. Nyt on joka ilta alkanu jumppa mahassa, kun menen pitkäkseen. Mulla myös esikoinen tulossa, siksi niin ihmettelinkin, miten nyt jo huomaan ja tunnen. Mutta en mä noita osais mikskään muuksaan lukea... nyt siis 12+5

Takaisin