Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu ei välttämättä missään nimessä samassa. Itsellänikin ensimmäisessä istukka oli taaksepäin kallellaan ja nyt tosiaan edessä. Eiköhän se ole kuitenkin merkattu tietoihisi josta saat sen tietoon! :) ei varmaankaan aihetta huoleen sen suhteen!

Voi mindis, ikävä kuulla että teillä vieläkin riitaa asiasta. Toivottavasti saatte pian asiat puhuttua halki ja pääsette yhteisymmärrykseen asiasta. Ei ole mukavaa joutua taistelemaan tuollaisesta asiasta. Mies on meillä todennut haluavansa viettää juhannukset minun sukulaisten kanssa mieluummin kun kavereiden kanssa ryypätessä. Jouluista ollaan tehty sopimus hyvässä yhteisymmärryksessä että yhtenä vuonna ollaan minun sukulaisten kanssa, toisena miehen ja kolmantena ei nähdä ketään! :D ihan vaan oman mielenterveyden kannalta kun tuo joulu on aina yhtä häslinkiä ja sähläystä! Uudet vuodet menee sitten omalla painollaan. :)

Mulle sanottiin nt-ultrassa että katotaan istukan paikka sitten rakenneultrassa :) enkä minäkään tunne pikkusen liikkeitä vaikka tää onkin toinen raskaus ja viikkoja tänään 15+4 :)

Air4m, mulla on kans jotain outoa tunnetta mahassa, kun laitan maate ja olen hetken rauhassa, mutta TOSI vaikea sanoa, onko liikkeitä vai vaan ilmavaivoja :D

Minä sain tietää ton istukan paikan vasta nyt kun kävin kaatumisen takia päivystyksessä, osittain edessä ja kaartuu vähän taaksekin. Np-ultrassa en sitä saanut kuulla! Tietääkö kukaan voiko toi istukka vielä siirtyä kun kohtu kasvaa isommaksi?
Yhtään en muista miten toi istukka oli aikaisemmissa raskauksissa:/

Meidän juhannus meni ihan täällä kotona, oman perheen kanssa. Ihan rauhassa:)

Me vietetään joulut sun muut pyhät ihan keskenään ja jos joku haluaa tulla käymään niin tervetuloa, mutta monta päivää vieraiden kanssa saa vaan kaikkien hermot liian kireelle.

Toivottavasti mindis saatte miehen kanssa välit selvitettyä mutta eihän toi nyt ole reilua ketään kohtaan jos sun aina pitää olla vaan miehen vanhempien kanssa mutta omiesi kanssa et saa olla!

Täällä noita liikkeitä tulee edelleen millon sattuu ei joka päivä edes tunnu:(
Yritän vaan ajatella että loppuraskaudessa toivoo vaan että loppettais jo sen potkimisen :D ihanan kamalat potkut:)

Rv 16+3

Mulla ei tunnu niinkään ilmavaivoilta. Tai siis tuntemukset on selkeesti eri paikasta. Ja ihan uudenlaisia tuntemuksia myös, en ole koskaan tuntenut tällaista kutittelevaa möyrintää mahassani :p

Meilläkin katsotaan istukan paikka vasta rakenneultrassa. Silloin se on merkattu neuvolakorttiinkin.

Ekassa raskaudessa kun olin neuvolalääkärissä loppuraskaudesta, siellä ultrattiin antiikkisella kojeella ja lääkäri totesi että sulla on istukka etuseinässä. Vastasin, että mulle on kyllä sanottu että se on takaseinässä. Lääkäri totesi, että jaa, no ei se varmasti mihinkään siirtynyt ole. Että jäi tosi luottavainen olo siitä käynnistä...

Mulle kerrottiin nt-ultrassa iatukan paikka ja merkittiin neuvolakorttiinkin. Se on takaseinässä.
Täällä tuntunut tänään sellasta "pulp pulp" tunnetta selvästi kohdussa. Vähän niinkuin kupla nousis ja sit se räjähtäs sillee hennosti. Mahdollisesti liikkeitäkö? Sit on sitä elohiirimäistä tunnetta välillä.

Äippä, meillä ihan sama, että juhlapyhät vietämme kotona omalla porukalla, ja ihan samoista syistä kuin te.

Tuosta istukasta. Se voi tosiaan vielä muuttaa paikkaansa ja nousta esim. ylemmäs.

Liikkeitä minäkin tunnen aina joskus. Harvoin kuitenkin. Välillä olen sitten dopplerilla tsekannut, että miten menee, ja laite sitten on kertonut, että kova disko on menossa, mutta minä en vain tunne sitä :happy:.

Mulle kerrottiin myös nt-ultrassa, että istukka edessä ja neuvolakorttiin merkattiin myös. Liikkeitä en ole vielä tuntenut. Ylihuomenna neuvola taas
Rv 14+0

Asiassa on siis hyväkin puolensa kun toisen suku asuu maapallon toisella puolella :)
Kun ollaan Suomessa joulu ja monesti juhannus vietetään mun vanhemmilla, uusi vuosi yms kavereitten kanssa.
Sitten kun ollaan Meksikossa ollaan miesten sukulaisten kanssa, kukaan ei pysty napisemaan eikä tule tappelua kenen luona milloinkin :)

Yleensä se istukan paikka merkataan vasta rakenneultrassa ja paikka voi tosiaan hieman muuttua, esim. nousta ylöspäin kun kohtu kasvaa. Mulle sanottiin ens et on edessä, sit takana. Nyt oottelen taas ultraan pääsyä. Saa nähä mitä ne tällä kertaa siitä sanoo. Josko ois viikon aikana taas vaihtanu paikkaa ;)

Kohta uusimaan niskaturvotus... Perhana että jännittää. Varsinkin on vielä tuhruttanut rusehtavaa ja kipuillut. Kehtaiskohan sairaslomaa pyytää...

Ninnu ilman muuta pyydät jos siltä tuntuu. Kerkeet kyllä töitä tekemään elämäsi aikana vielä. Vauvva tällä hetkellä se tärkein ja toki myöskin oma vointisi. Eläähän vauvva sen kautta :) Itsekkin pyytäisin vaan kun työtilanne on vähän mitä on ja ei oikein oo mitään muuta syytä kun että olen toooodella väsyny.

Ja onhan tää joku selkee merkki et aina kun liikun rivakammin tai teen jotain alkaa tuhruta. Että kaipa tässä täytyy kysyä lääkärin mielipidettä. Onneks nyt vuorossa oleva lääkäri vaikuttais aika mukavalta...

Juhannus meni väsyneenä mökkeillessä sateessa itikoiden seassa :) Toissayönä yllätti järkyttävät vatsakivut ja oksentaminen, hitto miten ylentävä kokemus hyttysten seassa ulkohuussissa! Ei näemmä omenat sovi mulle edelleenkään siitepölyaikana... Muuten aika meni ihan mukavasti, syötyä tuli hyvin, koska itse vastasin porukan ruokkimisesta ja mun äidin kanssa käytiin etukäteen ostelemassa kaikki tarvittava :grin

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki hyvin, suolalisää suositeltiin kun verenpaineet tippuu niin matalalle ja rauta pitäs alotella (hemppa 115) jatkuvan väsymyksen ja päänsärkyjen vuoksi. Sydänääniä kuunneltiin ja pikkunen liikuskeli ja potki anturia. Mies oli mukana kun nyt oli joku perheen jaksamista kartoittava käynti :) Seuraavaksi rakenneultra 27.7. ja sitten neuvola 18.8., jossa saa laput kelalle. Ensimmäinen lääkärineuvola rv28+.

Nt-ultrassa sanottiin, että istukka takana, mutta sen paikka sitten tarkemmin katsotaan rakenneultrassa, koska tosiaan voi liikkua raskausaikana. Ekassa raskaudessa oli istukka takana ja tokassa edessä.

Vois hetkeks painella lepäämään päänsärkyä pois kun muksut mummolassa ja sit kai pitäs tuo järjetön pyykkivuori selättää... Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

No nyt saatiin istukasta näyte otettua. Pari kertaa jouduttiin pistämään, mut enpähän joudu lähtee Hyksiin. Tuloksia odotellessa... Laatta lensi operaation jälkeen, et vähän tais jännittää ;)

Takaisin