Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildis luulis että lääkäri ois jo soittanu tuloksista ku eikös niillä oo työaika jo loppunu? Mut ittellä sillo se umppari oli nii kipee että makasin vaan lattialla kippurassa ja se kehitty ihan 9tunnin sisällä niin voimakkaaksi kivuksi että ei ollu epäilystäkään etteikö pitäis lähtee kiireellisenä leikkaukseen. Minkälaiset ne sun kivut on? Onko yhtää helpottaneet?

Minäpä en sanonutkaan että mitenkään väheksyisin toisten tuntemuksia. Vaan ihan vaan kyseenalaistin nuo. Kätilökaverinkin kanssa asiasta jutelleena.
Mutta ok, kaikki tyylillään. Jokainen on erilainen ja varmasti raskaudetkin on erilaisia.
Ja pyysin anteeksi jo etukäteen, joten jospa kukaan ei vetänyt hirveää hernettä nenäänsä.

Mammuli täällä vähän sama tilanne töiden suhteen. Viikko olisi vielä hakua jäljellä syksyllä alkavaan vakituiseen työpaikkaan.. pohdin, että haenko vai enkö :nailbiting: Uskoisin, että itsellä olisi ihan hyvät mahdollisuudet jopa kokemuksen ja koulutuksen puolesta saada se.:happy: Tosi harvoin vakituisia paikkoja tarjolla omalta alalta :sad001

Ei siinä mitään, jos työt alkaisi heti mut ne alkaa vasta syyskuun alussa (olen nyt määräaikaisessa työssä elokuun lopulle asti toisessa paikassa). Ennen äitiyslomaa kerkeisin siis olemaan töissä sen 2 tai 2,5kk. Haastattelussa pystyisi pitämään varmasti vielä asian salassa, mutta töiden alkaessa olisi jo maha aikas isokin. :wideyed: Kuinka aikaisemmin synnyttäneet on pystynyt olemaan töissä loppuaikana?

Kertoisitteko asiasta, jos pääsee haastatteluun vai vasta, jos työtä tarjotaan? tai sopparin kirjoittamisen jälkeen?

Mammuli sähän kerkeisit vielä hyvin olemaan töissä ennen äippälomaa :happy: joten mene haastatteluun ehdottamasti!

Minä kyllä Hansu hakisin, jos on oikeasti semmonen paikka, joka kiinnostaa! Jos nyt sattuisi niin käymään, että tuon paikan saan, niin aloitus olisi ilmeisen pian, joten ehtisin kuitenkin sen muutaman kuukauden töissä olemaan, mikä jo sekin toivottavasti vie mua eteenpäin urallani. Ja sanottakoon vielä, että itsellä tekis mieli kertoa, ihan jo rehellisyyden vuoksi, mutta koska olen koko kevään laittanut kymmeniä hakemuksia, enkä yhteenkään haastatteluun ole päässyt, aion pitää suuni kiinni. Tavallaan tuntuu vähän pahalta, mutta eipä sillä kiltteydellä oo ennenkään uralla edetty.... :think005 Mutta sitten jos tämä nyt ei tärppää, alan ehkä suosiolla nauttia kesälomasta ja viimeisistä kuukausista yhden lapsen kanssa :happy: Ja tuon työn aloituksenkin puolesta menisi hyvin, kun mies jää juhannuksesta kesälomalle ja vielä on se isäkuukausikin pitämättä... ja syksylle hain kevään haussa varmuuden vuoksi hoitopaikkaakin, jos sattuisin töitä löytämään.

Wild toivottavasti saat tänään tulokset, onhan päivystävälääkäri niitä katsomassa jos hälyttävää!

Hansu jäin ekan kanssa pois töistä rv 30 kun ei kroppa kestänyt töissä, kohdunkaula oli 3 cm auki ja julmetut supistelut:( onneksi saatiin tyttö massussa pysymään loppuun asti!

Itse kertoisin raskaudesta haastattelussa, mutta minä näin, pakkoa ei ole kertoa, kysyäkään (mahdollisesta) lisääntymisestä ei saa.

Ja jotenkin sitä pitäis muistaa myös se, että elämää on myös äippäloman jälkeen... ja jos työnantaja kokee saavansa hyvän työntekijän, niin ehkä myös haluaa tästä pitää kiinni, right...? Siis vaikka tuo alku jäisikin lyhyeksi ;)

Wildikselle tsemppiä. Ex-työkaverilla umpperi leikattiin jossain vaiheessa raskautta ja se meni ainakin ihan nappiin :)

Mullakin alko tokasta supparit ehkä vko 14. Liitty lähinnä fyysisesti raskaaseen työhön ja nosteluun. Ei säännöllisiä, mut synnytyksen ja supparit siinä yhteydessä kokeneena tiedän kyllä mitä ne oli :) Jos ekaa odottaessa alkais noin aikasin, ni ois musta lähinnä huolestuttavaa ja ihmettelisin, jos semmonen tapaus pääsis maaliin asti.

No niinhän tuota luulis soittaneen jo. No siis toi kipu kyllä hetken helpotti panadolilla minkä sain päivystyksestä, mut sen verran pahat oli että saattaja piti olla.. Nyt on kuitenkin jo rauhottunu onneks, vähän vielä tuntuu, mut ei enää niin pahaa.

Mulla supistelut alkoi ekan kanssa siinä rv 20 tokassa ja kolmannessa rv 18-19harkareina kylläkin :) ekan kanssa alko kunnolla supisteleen rv25 mutta onneksi pääsin vuodelepoon rv 30-35 tyttö synty kuitenkin "vasta" 1 päivää ennen laskettua:)
Mulla kanssa supistelut rasituksessa ja stressissä.
Nyt ekat harkka supparit tuli rv 12-13, sittemmin loppunu.
Kauhulla odotan loppuraskautta että iskeekö liitoskivut :/

Jep, niin täytyis sitäkin ajatella, että mitä sit äippäloman jälkeen. Tai voihan tässä vielä tapahtua mitä vaan ennen joulukuuta, vaikka tietty toivookin, että raskaus menis hyvin. Saattaahan joku jo ottaa loparitkin tai löytää paremman paikan muutaman kuukauden jälkeen, että ei ne muidenkaan työsopimukset varmoja ole, vaikka ei olisi raskaana.

Toisaalta tekis mieli kertoa jo haastattelussa asiasta, mutta toisaalta ei :rolleyes: vaikeita juttuja! Hakea nyt ainakin voisi ja katto pääseekö haastatteluun :happy:

Mammuli koska sulla on haastattelu?

Olen kanssa tuota asiaa pohtinut, Mammuli. Olen hakenut moneen paikkaan, mutta ei ole kuulunut haastatteluihin kutsua (olen edelleen opiskelija, joten pätevyys puuttuu). Mutta jos olisin saanut paikan olisin ehdottomasti kertonut raskaudesta, koska hakemani paikat olisivat olleet vuoden sijaisuuksia, joista olisin voinut olla töissä 3kk. En olisi halunnut polttaa siltoja takanani sen takia, etten kertonut. Eri asia sinänsä jos kyseessä pitkäaikainen työsuhde. Silloinhan asialla ei pitäisi olla väliä. Saattaisin silti rehellisesti kertoa tilanteesta ja ehkä jopa kysyä, että näkeekö haastattelija tämän esteenä palkkaamiselleni. Vastauksenhan pitää tietenkin olla, että ei haittaa :) Mun mielestä hommaan pitää palkata paras tyyppi vaikka olisi kuinka pitkällä raskaana. Ikinä ei voi tietää mitä eteen tulee, täysin terve hakija voikin olla työn saatuaan vuoden pois syövän tai minkä tahansa takia, eikä sille voi mitään. Ei sillon kuulu raskaudenkaan vaikuttaa työnsaantiin. Mutta menet ihan oman fiiliksen mukaan. Ikinä ei tiedä, miten haastattelu kääntyy ja saattaa mieli muuttua vielä kesken haastattelunkin. Tärkeintä on, ettet asian vatvomisen vuoksi pysty tuomaan omaa persoonaa ja osaamista esiin.

Siis että pystyt tuomaan oman osaamisen ja persoonasi esiin, etkä vatvo raskausasiaa liikaa. Tulipa se epäselvästi...

Välttämättä työnantajan mielestä paha ei ole se raskaus ja lapsen saanti, vaan he välillä tuppaavat katsomaan hiukan likinäköisesti sitä, että tulee varmasti paljon poissa oloja lapsen sairauksien takia (koska eihän kukaan laspi voi olla terve lähes koko elämäänsä tietenkään). Mutta jos työpaikan saa, on hyvä tietenkin jossain vaiheessa asiasta kertoa ennen suurempia epäilyksiä, mutta näyttää siltikin mihin itsestä on ja näyttää ansainneensa paikan jos sen on saanut. Näin ainakin itse tekisin.

Asiasta hiekkalaatikkoon, joko muilla alku raskaudessa olevilla näkyy selkeä vauva maha? Tuossa juuri äitini kanssa kovasti kauhisteltiin miten voi näkyä jo näin selvästi..ja siis ei mikään löllykkä maha vaan pyöreä, kiinteä vauva maha…mitähän se on sitten kooltaan esim 30+ viikoilla? Jaiks..

Möhömaha täällä masun kasvu ollut alusta asti aika kiitettävä nyt tosiaan rv 15 ja maha ollut tossa jo reippaan kuukauden:)

Hitto huomenna olis Radi neuvola, saan noi mittaus välineet, lisää mittailua arkeen:)

Möhis täällä ekaa odotan ja maha on iha hirvee! Ei todellakaan mikää suloinen raskausmaha vaan siitä on tullu semmonen kunnon läskimaha! Tissien alta jo alkaa massu! :O ja paino vaan tippuu! Nyt jo 2kiloa lähteny ja silti tämmönen tää maha :O tätä ei kauheena enään peitellä, tai siis no tää näyttää lähinnä siltä että oon lihonu ja paljon :'D
Milläs viikoilla olitkaan nyt menossa?
Täällä vasta 12+1

Mun maha on vaan turvotusta, ultrassakin päivitteli miten alhaalla kohtu on. Mutta kenellä se jo alkuun on iso, niin ei se kovin pieneksi jää :D

Mites muuten oli sen taakse päin kallellaan olevan kohdun kanssa? Syy aina niin pieneen raskausmahaan? Ja johonki liitty kipuja... Miten se nyt meni? Muistaako kukaan?

Rahi 12+4

Mä kans tosiaan aloitin just uudessa duunissa. En puhunu työhaastattelussa mitään. En tiedä mitä olisin sanonut, jos olisivat kysyneet. Kyseessä iso firma, niin vähän helpompi itselle, mutta huono omatunto on koko ajan silti, kun vaikee homma, mihin kestää monta kk päästä sisään :/ jos olis ihan pieni firma, niin olis jotenki tosi epäreilua olla kertomatta, jos tyyliin ainut työntekijä ja yrittäjä joutuu itse omasta selkänahastaan sit repiin palkan ja vapaat jne.

Nyt perehdytyksessä koko ajan ahistaa kun tiedän että pian ne joutuu taas uudelleen selittään jollekin muulle...

Mut siis ehdottomasti työhaastatteluun! Suurin osa ihmisistä on jossain vaiheessa elämästään äityis/isyysvapailla, meillä se vaan on edessä nyt. Hyvää työntekijää ootetaan innolla takaisin :)

Mulla viikkoja nyt siis 14+0. Kohtu sekä istukka eteenpäin kallellaan, esikoista odottaessa just toisin päin ja maha ei näkyny vasta kun joskus 21-22+ viikoilla. Nyt ollu kans esillä jo jonkun aikaa, alussa toki turvotusta, mutta enään ei oo edes sitä.

Ite oon ainakin huomannu ja terveydenhoitaja sano kans että eteenpäin kallellaan oleva on huomattavasti kipeempi koska tekee tilaa itelleen paljon nopeempaa. Venymiset, liitoskivut ja muut kasvukivut on omalla kohalla ainakin ihan yhtä helvet**ä. Ei mitenkään kauheen kiva. Halut olis kovat muutenki, mutta voimat on kipujen takia pois ja sit kun tosiaan hävyssä asti tuntuu kaikki kivut ni ennemmin tekee mieli nyrkillä huitasta ku toinen vähän sormella koittaa kun ruveta sitä peittoa heiluttelemaan. :mad::hilarious:

Takaisin