Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muumimamma, täytyy nyt sun puolesta sanoo, et en mä ainakaa millään lailla pahalla ottanu sun sanomias! Lähinnä hyvällä. Itse esmes aloin jo miettiin et onko nää mun nipistelyt/kramppailut nyt muka jo niitä supistuksia, kun kaikki niistä jo puhuu, vaiks mulla tod näk vaan kasvukipuja tms.

Huih,tänään olisi nt-ultra. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!
Täällä nykyään vaatekriisi aina pukkaa,kun pitäisi ihmisten ilmoille mennä. Omat housut puristaa ja vielä ei oikein tarkene leggareissa. Jotain keksittävä :P

Rv 12+0

Hyvä et oli Wildis vaan ohimeneviä kipuja :)
Mulla oli myös viime viikon lopulla todella kovia kipuja, viilsi alavatsaan niin pahasti etten pysynyt kävelemään. Meinasin soittaa päivystykseen kun en saanut edes nukuttua kivuilta, mutta onneks soitin eka neuvolaan ja sieltä kyselivät ja rauhoittelivat että monenlaiset kivut kuuluvat raskauteen, varsinkin tässä kohtaa kun pikkuinen kasvaa kovaa kyytiä :) Panadolia sanoivat että voin ottaa, mutta onneks pahin meni ohi parissa päivässä eikä tarvinnut sitä sitten ottaakaan enää. Seuraavana päivänä vaihtu viikot ja olikin hyvin selventävä teksti odotus oppaassa näistä kivuista :D Toki tuossa puhutaan vaan nivusista mutta itse ajattelin et myös mun muut vatsakivut ovat täysin raskaudesta johtuvia, mitä vaan voi odottaa :) ImageUploadedByVau Foorumi1434439650.188040.jpg

Äsken tuli soitto tyksistä. Jos näytettä ei saada ma otettua, ni passittavat Hesaan. Äääh! Kyl mä tuun niin kalliiks täl yhteiskunnal.

12+5

Huomenna nt. Ja ennen sitä sokerirasitus. Voi hemmetti että jännittää. Se ultra siis.

Sain kotidopplerilla äänet kuuluviin 12+2 mut sen jälkeen ei oo kuulunu. On vaan näyttäny/vilauttanu sykkeitä 150-170 välillä. Panikoin jo siitäkin.

Miten jaksaa vielä yli 24h... :(

Nyt siis 13+0

Suvituulia tsemppiä ultraan! Täällä se ois huomen aamuna edessä! :)

Mitenkä muuten sinne nt-ultraan kannattaa varautua? Oon kuullu että ois hyvä olla tunti pissimättä? Vai sekotanko tuon tunti pissimättä käskyn johonki iha muuhun :D

Tunti pissimättä? Höh. Sit mua kusettaa kuitenkin. Aina kun se on "kiellettyä" niin on koko ajan hätä. Sain tietää viel et mut ultraa huomenna lääkäri. Tosi inhottava lääkäri. Voi olla et siis ultraa ei tule vaan kävelen sieltä pois...

Pikku prinsessaa povaa sulle, onnea :)
Pakko toi onnittelikin hommata, kun loppupeleissä mikään kamalan kallis:)
Ei se leluiksi oo mikä kauhe kallis.. Kerran se kirpasee :) mut hauska se oli tehdä :) miehenikin aamul kyseli ett teinkö jo (eli sitäkin kunnosti nää hömpötykset) mut jotenkin olin jo ennen testia varma ett pinkkiä se näyttää ❤️ saa nähdää joulukuussa viimeistään ❤️

Mulle taas sanottiin nt-ultraa varten että pitää olla virtsaa rakossa... ehkä varmempi mennä sillei tunnin pissaamattomuudella ja sit käyä vaikka vessassa ennen ultraa jos kerran niin pitää ollakin. Eka ultra neuvolassa piti olla tyhjällä rakolla, mut se ei ollut siis sama asia kun nt-ultra.

Moikka vaan! En todellakaan ole jaksanu lukee teidän kaikkia viestejä tässä keskustelussa :D mutta nii oon ollu tossa tammikuu 2016 ryhmässä kirjottelemassa koska laskettu aika piti olla 1.1.2016 mutta siirtyikin 27.12.2015. Aattelin nyt siirtyy tänne ihmettelemään ja lukemaan teidän juttuja :p

Mulla oli eilen nt-ultra. Ohjeissa käskettiin nimenomaan mennä tyhjällä rakolla. Tutkimus tehdään pääsääntöisesti emättimen kautta, ja niin mullekin on ennen tehty mut tää tehtiin nyt vatsan päältä. Hyvin löytyi sieltä pikkuinen, viikot 11+6 ja niskaturvotus normaali :)

Heipä hei! Täältä yks mamma ilmoittautuu porukkaan mukaan. LA on 1.12. mutta nyt vasta uskaltaa pikku hiljaa olemaan innoissaan tästä raskaudesta. Meillä on 4-vuotias tyttö ja hänen jälkeen olen saanut kolme keskenmenoa, joten on ollut tosi vaikeaa uskoa, että nyt ollaan jo melko turvallisilla vesillä tämän raskauden kanssa. Mutta siis nyt viikkoja 16+0 <3 Tänään kävin avoimessa neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä, kun ei millään malta uskoa että kaikki on hyvin. Mutta sieltähän ne oikein hyvät ja tasaiset sydänäänet kuului! Ai että, oli se kyllä niin ihanaa! Miehellekin lähetin ääniviestillä jumpsutusta :) Mutta enpä nyt tässä kohtaa enempiä hölise, kiva olla mukana täällä ja lueskella muidenkin kuulumisia.

Loistava juttu Wildis, että kaikki hyvin! :)

Suvituulialle ja Ninnulle paljon tsemppiä ultraan. Tiiän hyvin tuon jännityksen, kun on enää muutama päivä tai tunti ultraan. Tuntuu, että aika ei mee sitten millään eteenpäin.

Tervetuloa WopWop ja Flover mukaan höpöttelemään! :)

Tuossakin nt-ultrassa taitaa paikkakunnittain ohjeet vaihdella. Mindis mulla kun oli kysillä se ultra niin en kyllä saanu ohjeita et pitäis olla pissi rakossa. Aattelin et menen tyhjällä koska se tuntuu ilkeeltä koko kahtelu kun pissittää. Ja erikoislääkäri siellä sitten sanoikin että ei haittaa jos on rakko tyhjä, et ultrataan mahan päältä. Jos siitä ei saa turvotusta mitattua, niin sit tehdään sisäkautta. Mulla saatiin mahan päältä. Tässäkin tutkimuksessa tietysti helpottaa jos ei ole ylipainoa.
Eilinen ultra tehtiin molempia kautta ja kyllä se pikkunen näky selvemmin sisäkautta. Elimet saatiin sitä kautta paremmin esille. :) Eli jos et oo saanu ohjeita niin itse menisin tyhjällä rakolla. Se tosiaan tuntuu ällöltä kun anturin laittaa massun päälle ja alkaa painaa jos pissittää. Pitää olla hyvät lantionpojalihakset ettei pissi luraha housuun :D Ja jos sulla on se ultra siel keskustassa, niin siellä ultraavat kyllä ekana mahan päältä. Mulla näky mahan päältä hyvin jo rv 8+1. Ja jos sattuu sama ultraaja kun mulla niin se kyllä painaa niin kovasti että anturi painuu lantion sisään..

Ihanaa Marabella, tyttöä teille povataan! Hauska testi kyllä. itsekkin noita katselin, mutten ole vielä raaskinut tilata. Voi olla että vielä sorrun :) Onkos sulla tyttö tai poika oloa ollut? Mietin, jos testi sulla vielä vahvisti tuntemuksia. Mulla jotenkin ollut hyvin vahva poikaolo. En osaa selittää sitä, se on vaan vahva tunne. Vielä kun näin ultrassa vaavin ekan kerran niin virnuilin miehelle että joo, poika se on :D Ei mulla kyllä mitään väliä ole, kumpikin on ihan yhtä tervetullut :Heartred

Mullekii toi testi lupas tyttöö, mut erikoislääkärin mielestä näytti pojalta. Itelläni oli alkuraskaudessa tooooodella vahva poika olo, mut sittemmin laantunut. Ehkä kuitenkin vielä kallistun hiukan pojan puolelle. :)

Kiitos vastauksesista :)

Wildis joo varmistin neuvolatätiltä tosissaan sen paikan missä mulla nt ultra ni pahoitteli sitä että oli vahingossa kirjotanu kysin mun papereihin ku piti olla iha tuo keskustan neuvola :D yööök, jospa tulis joku mukava ultraaja kun jännittää nii pirusti että mitä siellä massussa näkyy vai näkyykö mittää... :O
Painoindeksin mukaan oon normipainonen mut omasta mielestä on pari kiloo liikaa, saas nähä että mistä ne sit ultraa huomenna :)

Takaisin