Olen kanssa tuota asiaa pohtinut, Mammuli. Olen hakenut moneen paikkaan, mutta ei ole kuulunut haastatteluihin kutsua (olen edelleen opiskelija, joten pätevyys puuttuu). Mutta jos olisin saanut paikan olisin ehdottomasti kertonut raskaudesta, koska hakemani paikat olisivat olleet vuoden sijaisuuksia, joista olisin voinut olla töissä 3kk. En olisi halunnut polttaa siltoja takanani sen takia, etten kertonut. Eri asia sinänsä jos kyseessä pitkäaikainen työsuhde. Silloinhan asialla ei pitäisi olla väliä. Saattaisin silti rehellisesti kertoa tilanteesta ja ehkä jopa kysyä, että näkeekö haastattelija tämän esteenä palkkaamiselleni. Vastauksenhan pitää tietenkin olla, että ei haittaa :) Mun mielestä hommaan pitää palkata paras tyyppi vaikka olisi kuinka pitkällä raskaana. Ikinä ei voi tietää mitä eteen tulee, täysin terve hakija voikin olla työn saatuaan vuoden pois syövän tai minkä tahansa takia, eikä sille voi mitään. Ei sillon kuulu raskaudenkaan vaikuttaa työnsaantiin. Mutta menet ihan oman fiiliksen mukaan. Ikinä ei tiedä, miten haastattelu kääntyy ja saattaa mieli muuttua vielä kesken haastattelunkin. Tärkeintä on, ettet asian vatvomisen vuoksi pysty tuomaan omaa persoonaa ja osaamista esiin.