Supistuksia tuntuu täälläkin lenkkeillessä vähän reippaammin tai seksin jälkeen, mutta menee lepäillessä ohi. Vasta kipeistä ja säännöllisistä supistuksista tulisi olla huolissaan.. Tokaa odottaessa sai voimanosto jäädä joskus puolivälin paikkeilla kun supisteli niin kovasti ja lopulta ei voinut kun kävelylenkkejä tehdä. Limatulppa irtos joskus rv26, mutta raskaus meni kuitenkin melkeen laskettuun aikaan asti.
Omat rintsikat ei ole päälle mennyt sitten ihan ekojen viikkojen, käytän semmosia urheilumallisia topattuja liivejä ja lenkkeillessä sitten ihan tukevia urheiluliivejä. Kauhulla odotan, että miltä tuo rintavarustus näyttää taas imetyksen alussa, kyllä viimeistään siinä vaheessa alkoi kaivata niitä omia pikkutissejä :D
Pitäsköhän imetykselle ja synnytykselle muuten tehdä omat ketjut? Nuokin pyörivät jo ainakin omassa mielessä... Eikös täällä myös kestovaippailijoita ollut? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja jos kaikki saman aiheen jutut ois samassa ketjussa niin löytyskin helpommin :)
Onkos mammoilla juhannussuunnitelmia? Me ollaan lähdössä mökkeilemään, mun vanhemmat, mummi ja sisaruksia tulee myös ja tietty tämä oma poppoo. Mukava päästä viettämään aikaa yhdessä ja syömään hyvin, vaikkka vesisadettahan on lupailtu, blaah!
Tuosta sokerirasituksesta ainakin minä mainitsin aikaisemmin, etten kokisi itselleni siitä mitään hyötyä ja en menisi... Raskausdiabeteshän on tavallaan tyypin 2 diabeteksen esiaste, eli soluille on kehittynyt insuliiniresistenssi ja kroppa ei käsittele sokeria enää samalla tavalla kun ennen. Kuten D2, on raskausdiabeteskin hoidettavissa hiilihydraattirajoituksella. Sellaiset ihmiset, jotka syövät terveellisesti normaalistikin, eivät hyödy mitään tiedosta, että mitä tapahtuu jos vetäsee glukoosia 75g kerrallaan. Niin kun joku tuolla aikasemmalla sivulla sanoikin, että normaalilla ruokavaliolla pysynyt arvot kohdillaan, niin sitähän se on rasituksen jälkeen, haetaan se itselle sopiva hiilarimäärä. Toisaalta mun on aivan turha tähän keskusteluun osallistua, koska en syö normaalisti, virallisen linjan mukaan syön aivan päin persettä, mutta sen voin sanoa 100% varmasti, että sokerirasitus olis mun kohdalla vaan pelkkä rasitus ja ei aiheuttaisi mitään toimenpiteitä ruokavalioon. Ei mene päivässä kokonaisuudessa edes tuota 75g hiilaria, joten en missään tapauksessa vetäisi tuommoista määrää glukoosia KERRALLA. Mutta onhan tuo tosiaan monille ensiarvoisen tärkeää, että saadaan sitten ruokavalio kohdalleen, jos ei muuten tulisi siihen aivan niin paljoa kiinnitettyä huomiota :)
En nyt taas muista oliko muuta kommentoitavaa, paljon oli taas tekstiä tullut reissun aikana! Täälllä on kyllä mukava käydä lueskelemassa, kun tuntuu, että kaikki muiden sivustojen joulukuisten ketjut on aivan jäässä ja kukaan ei puhele mitään.. Täällä taas riittää juttua laidasta laitaan :)
Warheart 14+6