Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei voi olla totta, minkä tempun sun kaveri teki piiemm! :angry5 Kyllä pitäisi jokaisen ymmärtää pitää omana tietona, jos ystävä on luottamuksellisen asian kertonut. Mulla kävi melkein samoin, että hermostuin yhestä kommentista, jonka miehen sukulainen laittoi, kunnes mies rauhoitteli, ettei se mun kavereille näy kenellekkään. Silti pyydettiin tätä henkilöä poistamaan tämä kommentti ja hän oli ihan kauhuissaan ja pyyteli kovasti anteeksi, kun ei ollut ymmärtänyt, että se on vielä salaisuus. Että sellaista tuon naamakirjan kanssa....nyt mä laitoin toistaiseksi eston, että mun sivuille ei voi jakaa yhtään mitään, kuin vain mä itse. Ihan varmuuden vuoksi.

Täällä on ollut puhetta tuosta sokerirasituksesta. Itse joudun siihen, koska äitiniäidillä on diabetes. Muuten ei olisi tarvinnut kun ei ole ongelmaa painon kanssa tai muuta. Tosin pidän sitä vaan hyvänä asiana, tuleepahan sekin sitten katsottua. Karmeeksi kaikki ovat kyllä sitä litkua sanoneet :depressed:

Ihanaa eka aamu ilman etovaa oloa!! Nyt pääs 5 viikon tauon jälkeen heiluttelemaan peittoja miehen kanssa ;) ja aurinkoki paistaa pilvettömältä taivaalta! Tästä ei voi tulla vaan ku hyvä päivä :)
Ihanaa sunnuntaita mammat :)

P.s piiemm onpas sun kaveris ollu kyllä totaalisen ajattelematon! Ittellä ois kans menny hermot jos josku vihjailis mun sivuille jotain tommosta tai sit mainitsis mut kommentissa! :/

Huomenta mammat! Pari kysymystä ekakertaiselta:

Täällä joku on sanonu et on jo supistuksia välillä. Miltä ne tuntuu?

Ja miltäköhän ekat liikkeet tuntuu? Mulla semmosia pieniä "nipistyksiä" aina välillä tuntuu tuolla kohdun suunnalla. Voisiko ne olla jo niitä vauvan liikkeitä?

Sit joku lupas kysyä lääkäriltä ylävatsakivuista tai siis navan kohdilla olevista kivuista. Mulla ne edelleen jatkuu, mitä se lääkäri sanoi?

Väsymys alkaa voittaa ihan oikeasti, miten helpottavaa! Tästä se lähtee: elinvoimainen toinen kolmannes ja viimeinen kesä ilman lapsia :) pitää ottaa siitä kaikki irti!

Jee ihana mindiS et pääsi vihdoin taas peitot heilumaan!! :D ❤️ Kuulostaa päivä muutenkin hyvältä, joten ei voi tulla kuin hyvä päivä! ;)
Mun mies on reissussa nyt viidettä päivää ja kauhea ikävä! Tuntuu et raskauden takia tunteet on enemmän pinnassa ja saa jatkuvasti itseskellä sen perään :D Onneksi tiistaina saan murun kotiin! Panetuskin on jo ihan mahdoton! Mut eniten kyllä kaipaa vaan sitä hellyyttä ja koskettelua päivittäisessä arjessa :) ❤️

Rv 16+2

Tysty, lääkäri ei oikein osannut sanoa mistä se johtuu, luultavasti mun tapauksessa liian tyhjästä vatsasta. Mutta ei pitänyt vakavana. :)

Nepsu, heh, täällä pakko olla eri syy, kun tuntuu et syön koko ajan :D ja ikävin olo ruoan jälkeen muutenkin. Mut kiitos tiedosta, kyselen omalta neuvolalääkäriltä sit muutaman vkon päästä.

Mulle sanottiin et ensimmäiset vauvan likkeet tuntuu semmoselta et ihan ku perhosen siivet kutittas kohtua hennosti ja kuullemma sillee ettei välttämättä tajua niitä vauvan liikkeiks.

Tytsy täällä kans tarkotus nauttia nyt koko kesä toisistamme ja huomioida meiä pientä karvakaveria, koska syystalvella pakko alkaa koiruuden suhteen vähentämään tuota huomion antamista niin ehtii sitten pienen tullessa tottua ettei ole yksin se huomion keskipiste :) mutta tästä kesästä otetaan kyllä kaikki irti :)

Pauliina olikos se miehes ihan reissutyössä vai minnekkäs se olikaan livistänyt? Hih, voin vaan kuvitella kun miehes tulee kotiin että siellä on kunnon kyydit luvassa ;)

Ei se luojan kiitos mindiS tee reissutyötä, tekee järjestyksenvalvojan hommia. :) Mut viime viikolla tosiaan lähti miesten kanssa ulkomailla pyörähtää voimailukisoissa, itse ei kisaa tällä kertaa mutta on huoltajana.
Hahah ihana! Joo toivon mukaan on kyytiä luvassa :D Kyllä pieni ikävä tekee aina hyvää suhteessa, ihan erilailla taas sitten arvostaa yhdessäoloa ja sitä kun saa mennä nukkumaan sekä herätä toisen vierestä :) ❤️

Hei minkälainen se RaDi- ruokavalio on?

Täällä viikonloppu mennyt siivotessa. Pitihän sitä vähän herkutellakin (ei meinannut suklaa maistua, outoa!) ja illalla katsoa Twilight- leffaa. Oon katsonut sen eka osan varmaan 10 kertaa, mutta aina yksin kotona ollessa tekee mieli katsoa. :)

Hui kun jännittää huominen. Olen pyytänyt mielenterveys diagnoosien tsekkausta ja purkamista kun päässyt eroon kaikista päihteistä. Nyt kuukauden ravannut tutkimuksissa ja huomenna olisi lääkärin tapaaminen joka tekee viralliset päätökset. Viime kerralla sanottiin, että osa varmasti tippuu pois, mutta kaksisuuntaista he eivät usko saavansa millään pois diagnooseista kun viimeisestä mangasta ei ole kuin muutama kuukausi. Huomenna selviää miten tämän neidin käy!

Paljon saanut negatiivista palautetta raskaudestani mielialahäiriön takia.. Ja joo onhan mullakin pelot siitä miten tullaan pärjäämään, mutta olen oppinut ennakoimaan milloin jaksot tulevat ennakko-oireista ja väliin mahtuu paljon oireetonta jaksoa.

Tervetuloa joukkoon puheliaaseen möhömaha:)

Muumimamma lyhykäisyydessään Radi ruokavalio on todella terveellinen ruokavalio, paljon kasviksia, pienet/järkevät annoskoot. Syödään usein pieniä aterioita, karsitaan höttö pois, viljat tummaksi. Kaikki karkit, herkut pois, sokeri makeutusaineisiin ( itse en vaan ymmärrä miksi, en halua syödä e-koodeja) hedelmiä itse en voi syödä ollenkaan kun tulee aivan järkyttävä piikki verissä. Tuoremehut minimiin, mutta tuoremehua kyllä juon 1 lasin päivässä aamupalalla, siitä ei mulle piikiä tule:)
Terveellistä, terveellistä!
Itse syön 1 välipalan iltapäivällä että jaksan olla iltapalaan asti joka mulla vasta kun lapset nukkumassa:)

Tässä mun "raamattu" mitä yritän seurata jos kiinnostaa :)

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01029

Kiitos kovasti! Eiköhän täällä mukaan pääse ihan tuota pikaa! :) :Heartred Mitenkäs te muut odottavat olette jaksaneet raskauden aikana? Itselläni on järkyttävä väsymys koko ajan päällä sekä nyt jo onneksi helpottanut pahoinvointi piinasi alkuraskautta. Ensimmäisessä ultrassakin käyty ja kaikki oli oikein hienosti. Hiukan naurattaa itseä tuo LA kun esikoinen tosiaan on syntynyt tismalleen tuona päivänä :D tarkka tuo isäntä! ;)

Heippa!Onko kellään kokemusta Emmaljungan Scooter S-vaunuista?Oon ihan vihreä näissä vaunujutuissa,kun esikoista odotan.Kertokaa muutenkin,millaisia asioita kannattaa vaunuja hankkiessa ottaa huomioon?Tulen liikkumaan julkisilla välineillä,joten sujuvasti liikuteltavat mutta kuitenkin tukevat vaunut olis hyvät.Lumessa ja jäässä tarttis vaunuilla pärjätä.Olen kiitollinen vinkeistä

Huoh, pikkuhiljaa alkaa tämä vatsatauti helpottaa. Toivottavasti, koska sokerirasitus olisi huomenna.
En muista milloin olisi ollut näin raju vatsatauti. Onneksi tappelin työterkkarin kanssa, jotta kirjoitti koko viikonlopun saikkua. Ei olisi tänään pystynyt menemään lääkäriin.

Tervetuloa möhömaha! Täällä kanssa vaivaa mieletön väsymys. Pahoinvointi helpotti jo välillä, mutta nyt on taas pientä ällöttävää oloa. Niin ja rautatabletteja olen syönyt nyt pari viikkoa.

Takaisin