Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin mietin tuota, ettei kroppanikaan kestä loputtomiin. Nytkin on jo vaikka minkämoista kremppaa. Ja tosiaan meilläkin alkaa pesueella olla jo ihan kokoa, kun nelonen tännekin tulossa :happy:.

Metsäläinen, ymmärrän kokemuksesi, mutta toisaalta ajattelen, että on Fb:ssä aina sellaista, mikä voi muita satuttaa. Toiset hehkuttavat uutta työtänsä, vaikka on pitkäaikaisesta työttömyydestä kärsivää. Toiset ostavat ihanan talon, mutta toiset kituttavat pienillä tuloilla päivästä toiseen. Itseeni sattuvat päivitykset, joissa viitataan onnellisiin lapsuusmuistoihin, koska itsellä sellaisia ei ole.

Itse en nyt vain omista syistäni jostain syystä halua jakaa raskautta julkisesti. En salailekaan, vaan jos jollain on raskauteen liittyvää juttua, voin kommentoida enkä aio piilotella mahaani, jos joku muutenkin postattava kuva ollaan laittamassa. Mieheni ei vielä tiedä, haluaako erillisellä päivityksellä kertoa asiasta. Jos haluaa, niin hän saa tehdä sen. Ei mulla ole tosiaan mitään salattavaa :happy:.

Minä olen siis 33-vuotias, mies kolme vuotta vanhempi. Koulutukseltani olen FM (pääaine suomen kieli) ja olen ammatiltani toimittaja. Lisäksi mulla on ollut taidenäyttelyitä ja yksi taas tulossa.

Kohta lähden labraan. Epäilen, että hemppa on saattant laskea, sillä olen tosi kalpea, olo nuutunut ja hengästyn aivan mitättömästä. Edellisessä raskaudessa hb laski alle sadan. Tosin vasta puolivälin tuntumassa.

13+5

En myöskään ole facessa tästä vauvasta kertonut osittain myös senkin takia että mies ei ole kertonut perheelleen, hän on siis Meksikosta kotoisin, haluan että hänen perhe kuulee uutisen meiltä eikä facen kautta.

Asutaan Helsingissä, tulossa nro3, kaksi poikaa joista pienempi odottaa pikku veljeä ja vanhempi siskoa:D
Valmistuin toukokuussa kosmetologiksi ja nyt olen työtön, eivät ole kovin halukkaita palkkaamaan kohta mammalomalle jäävää.
Nii ja ikääkin on jo kertyny 37 samoin miehelle.

Supisteleeko kellään muulla välillä? Ei mitenkään kipeitä, mutta epämukavia, vähän pelottaa että kuinka tässä käy :(

Facebookissa on julkaistu lasten kuvia ihan sen takia että miehen perhekin saa osallistua ja muutenkin on paljon ystäviä eri puolilla maailmaa.

Mir77 ei ole mulla supistuksia tuntunut ainakaan vielä.
Meilläkin sukulaiset kainuussa ja helsingissä ja sitten läheisiä kavereita löytyy ympäri maailmaa joten olen kokenut että helpoin tapa jaksaa kuulumiset (taatusti myös sitten lapsen tultua) on juurikin facessa. Minulla ei siellä olekkaan kuin ihan vain kourallinen kavereita/sukulaisia ja profiilinikin on salattu :) ja juuri siksi jaan siellä elämäni tärkeimmät hetket ja ihanat asiat :)

Mirr joo on ollut pari viikkoa sitten just noita harkkareita, mulla ne on joka päivästä tossa 20-25 viikoista eteenpäin, en olis hirveen huolissaan! Mutta kannattaa soitella neuvolaan kun jotkut tulehdus tilat alapäässä saattaa laukaista supparit, onko sulla mitään epämääräistä vuotoa?

Äippä ei oo vuotoa, onneks! Joo täytyy soitella neuvolaan jos jatkuu.

Toivottavasti ei tulekaan, mutta tosiaan jos ei ole kivuliaita, säännöllisiä ja ei ole vuotoa niin en kamalasti huolestuisi. Voithan sä soittaa neuvolaan mitä ne mieltä tai käydä lääkärissä että katsoo mikä tilanne kohdunkaulan kanssa :)

Tulipa mieleen että mulla aikaistunut harkkarit joka lapsen jälkeen...
Voisiko olla uudelleen synnyttävien kirous? Toisaalta mulla tää 6 raskaus 5 vuoden sisään :)

Mulla tuntuu joskus pienoista kipua alavatsassa tai sivuilla, jos oon liikkunut. Pyöräilin ylämäen ja kun pysähdyin, niin vähän aikaa juili. Sama, kun meen kävelylle, niin jossain vaiheessa voi alkaa viiltelemään tuolta alavatsan sivusta (liitos/venymiskipuja kaiketi). Jos ei koviksi muutu kivut, niin eivät kai haittaa.

Air4M mulla on kanssa semmosta viiltävää kipua välillä alavatsan sivuilla. Välillä ollut tosi pahojakin, tänään soittelin neuvolaan kun oli koko eilisen päivän ja viime yön, niin terkkari sitten myöhemmin soitti ja sanoi et ovat varmaan vaan kohdun venymisestä johtuvia kipuja.. Ja kun ei oo vuotoja eikä mitään niin ei pitäis olla hätää. Sanoi kuitenki et jos pahenee niin voi mennä päivystykseen ja ottaa panadolia. Sain myös labraan lähetteen niin käyn pissaamassa purkkiin kun sanoi et alavatsakivut voi johtua myös virtsatietulehduksesta.

Joo mulla oli kanssa pissitulehdus oireettomana, söin siihen antibioottikuurin. Parin viikon päästä tarkistetaan, onko tulehdus lähtenyt.

Aijaa! No sitten voi kyllä olla et mullakin on oireettomana, toisaalta olis 'hyvä' jos olis niin tulis selkeä syy näihin kipuihin.

Jep, selvisi noissa neuvolan ja äitiyspolin labroissa. On mulla kyllä viillelly tässä vielä viime päivinäkin, joten ei välttämättä johdu kivut siitä vaan just noista venymisistä yms.

Mulla oli tosiaan neuvola pari päivää sitten ja siellä ei ollut mitään pissinäytteessä, mutta terkka sanoi et se ei oo niin tarkka niin voi olla ettei siinä näy.
Mutta onhan se just et tässä vaiheessa vauva kasvaa kovaa vauhtia niin ei ole ihme vaikka kohtu venyy ja paukkuu :)

Kuinka pian teillä muuten oli toinen neuvola ekan jälkeen? Entä neuvolalääkäri? Mulla kun homma on ihan sekaisin, kun kukaan ei tiedä minne ja millon mun pitäis mennä, ku käyn nyt sitten tästä eteenpäin siellä äippäpolilla tulevat käyntini... Seulonnat ja niihin liittyvä lääkärikäynti menee vielä neuvolan kautta, mutta muista neuvolakäynneistä ei ole kukaan minua infonnut :confused:

Mulla oli toinen neuvola 2 viikkoa sitten eli viikolla 14+ ja ensimmäinen neuvolalääkäri huomenna 16+2 :) ja kolmas neuvola heinäkuun alussa heti rakenneultran jälkeen

Takaisin