Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikaista paranemista Tata!

Mullakaan miehellä ole vauvanhoidosta oikein kokemusta, mutta lähisuvussa alkaa olla sen verran pieniä (meidän lapsella syntyessään kuusi serkkua), että on päässyt pienten kanssa leikkimään ja sylissä pitämään. Ja on kyllä hyvä lasten kanssa, uskon, että hänestä tulee huippuisä <3

Ja Nepatti, tiedän tunteen! Mun mies tosi kova ressaamaan, ihme, ettei tätä vielä kovin ressaa. Jossain vaiheessa se iskee, nautin nyt tästä kun se ei VIELÄ oo kovinkaan ressissä! :D

Mun mies taas on tosi rento tyyppi eikä liikoja murehdi. Välillä se itseä jopa ärsyttääkin kun haluaisi asioita suunnitella ja miettiä pidemmälle ja hän on sellainen hetkessä eläjä ja menee päivä kerrallaan, ei huolta huomisesta. Toisaalta sitten täydennetään hyvin toisiamme, itse kun oon vähän enemmän stressaaja tyyppi.

Mies tosi ihanasti kyllä huomioinu mua ja kyselly mun vointia, mutta ei oo mikään sellanen että olis vähän väliä naama kiinni mahassa höpöttelemässä. En sellaisesta itse niin välittäisikään. Ne harvat hetket kun masua huomioi tuntuukin sitten aidolta ja ihanalta, kun ei koko ajan ole höösäämässä. Yksi ilta tuli niin mukava olo, kun hän laitto käden mun mahan päälle ja tuumas että " täällä joku pieni on" :) <3

Heissan! Täällä olisi uusi tulokas tähän ryhmään. Tänään oltiin nt-ultrassa ja kaikki oli siellä hyvin. LA 21.12. Ahkerasti olen lukenut tätä palstaa, mutta nyt uskaltauduin mukaan, kun tietää että masussa on elämää. Keskenmeno helmikuussa ja tämän uskoi vasta kun näki.

Moikka kaikille! :) Minulla on la 26.12 näillä näkymin. Henriikka, kävitkö alku raskauden ultrassa vai oliko ensimmäinen ultra np? Onko muilla tullut kuukautiset vaikka raskaana? Itselläni tuli yhdet ja vaikutti ihan normaalilta. Ultrassa olikin raskaus pidemmällä kuin kk laskettuna :)

Huh mikä väsymys! Odotan vaan että pääsisin nukkumaan. Toivottavasti ei yritä pukata mitään tautia. Korvamittari näytti 36,9. Ei tartte olla kun joku 37,3 niin oon ihan töötti. Tänään olis ollu Vain kaksi kättä- mielenosoitus, mutta en jaksanut lähteä. Lisäksi pelkään tuota mahatautia että jos vielä alkaa. Poitsu oli tänään jo hoidossa kun eilen oireeton päivä. Päikkäreitä nukkui tosin 4,5 tuntia eilen. Tänään oli iltapäivällä maha löysällä.. Mutta se saattaa kestääkin monta päivää ennenkuin kiinteytyy. Mun pitäis huomenna mennä verikokeisiin kun osallistun niihin sikiöseulontoihin. Huomenna tulee täyteen rv 11. Neuvolan täti sanoi että maanantaina on viimeinen päivä kun voin käydä. Toivottavasti ei tarvii jättää viime tippaan. Mun pitää laittaa yöksi kello soimaan kun pääsen vielä pissalle. Sit pitää pidättää aamuun asti. Onneks näytteen saa pissata purkkiin kotona. Neljän tunnin pidätys alkaa olla jo vaikeaa. Lähes joka yö juoksen pissalla 1-3 tunnin välein. Toisinaan tuntuukin ettei rakko pääse oikein kunnolla tyhjentymään.

Väsy... Ipana vielä odottaa isiä kun tämä lupasi että pelaavat Nintendoa. Kohta saavat etsiä iltapalaa itse kaapista kun mä en pysy hereillä. Aamulla oli herätys 4.55 ja nukkumaan rupesin illalla 21.30 maissa.

Täällä on ollu ihanaa huomata, miten kaikkien miehetkin on innoissaan ja muutenki ihania (vaikka vähän panikoisikin yms. välillä) Lehdistä kun saa aina vaan lukee kuinka miehet ei haluu lapsia tai sitoutuu jne.

Meilläkin mies on tosi innoissaan ja pitää musta hyvää huolta <3 Mindis, hauska kuulla että täällä on joku muukin, jolla on nuorempi mies :) miten teidän lähipiiri asiaan on siihen suhtautunut? Meillä hyvin, kun näkee et ollaan onnellisia, mut kyllähän ne vähän on kulmiaan kohotelleet, et oho.

Täällä kans väsy päivä. Näköjään tarvii kuntoilun jälkeen edelleen vähintään yhden lepopäivän. Milloin sitä muuttuu takas energiseksi?!

14+3

Tytsy meillä itseasiassa miehen vanhemmat jo joskus reilu 6vuotta sitten tuumas mun miehelle että miks se ei voi ehtiä ittelleen semmosta naista ku minä :D mun mies on siis mun veljen hyvä kaveri ollut jo teinistä asti niin siks mullakin tuli joskus nopeesti pyörähdettyä tuon mun miehen vanhempien pihassa sillon kauan sitten :D että tosi hyvin on ainaki molempien vanhemmat ottanu tän suhteen, mut mun veljellä oli eniten sulattelua asian suhteen :) nyt tosin niittenki välit on taas semmoset ku aiemminkin tai itseasiassa jopa paljon paremmat :)
Minkäslainen ikäero teillä olikaan? Ja ihana kun sielläkin otettu kuitenkin hyvin vastaan teiä suhe :)

Täälläkin ootellaan innolla koska pahoinvointi ja tää järkyttävä väsymys lakkaa! Pääsis taas urheillee ja jaksais muutaki ku vaan käyä töissä ja nukkua :D

Meillä tietää vasta mun paras kaveri, sisko ja tahtomattamme äiti ja isi. Paras kaveri ja sisko tietysti tosi innoissaan ja ihan parhaita vertaistukia (kummallakin lapsia). Äiti haluais varmaan intoilla, mutta en oo vielä antanut siihen lupaa.

Tiedän, että miehen veljen vaimo tulee olemaan ihan innoissaan, koska heille syntyy ens viikolla vauva ja sitten serkuilla vain puoli vuotta ikäeroa. Muutkin sukulaiset varmaan ottaa hyvillä mielin uutisen. Toivon, ettei tulisi keltään mitään "jo oli aikakin", "on tätä odotettukin" -kommentteja (ollaan siis jo 32v ja 33v), niistä pahoittaisin mieleni. Tai ettei kukaan kertoisi omasta hankalasta raskausajastaan.

Mä räjäytin tänään potin ja kerroin Facebookissa raskaudesta! On tehny niin kovasti mieli ja nyt ultran jälkeen uskalsi vihdoin. Kaikki kertoo kelle haluaa ja millä aikataululla tuntuu parhaalta mut mulla nii iso maha jo kun muuten oon tosi hoikka etten enää voi piilotella enkä haluukkaan :) oon muutenki avoin ihminen nii tuntu luontevalta.

Mä ajattelinkans, etten faceen (ainakaan seinälle) laita mitään ennen syntymää. Voihan sitä toki mieli vielä muuttuakin.

Minä luultavimmin en facessa mainitsen mitään ennen syntymää :) Viime raskaudessakin teki mieli kailotella ja laittaa kuvia, mutta maltoin mieleni. Vasta syntymän jälkeen "ilmoitin", että meille on pieni tyttö syntynyt :)

Mulla on rv 15+0 ja tästä tietää äiti, mun pikkusisko ja yks kaveri. Niille oon kertonu viimesen viikon aikana. Maha kyllä näkyy jo ainaki nii et osaavat epäillä.. Mä oon joskus 20-25 viikolla aiemmista vaihtanu facen profiilikuvan sellaseksi et siinä näkyy mahaki.. Kai sit nytki, jos sais jonku söpön kuvan otettuu missä ois lapsetki mut ei suoraa naamoja..
Minkälaisia ajatuksia muilla on lapsen kuvien jakamisesta? Mulla facessa on muutama kuva lapsista mut muualle en jaa kasvokuvia (insta, facen mammaryhmät)..

Hei taas pienosen tauon jälkeen! :)
Tänään oli vihdoin nt-ultra, ja kun näki kuinka toisen sydän sykki ja että oli kaikki kunnossa, niin pääs tältäki nahkatakkiselta tytöltä itku :)
Hal puolelle minut ohjattiin, ja siellä tulen käymään kerran kuussa tai useammin. Huumeseulan ottavat joka kerta myös nyt, mutta iloinen olen vaikka hal puolelle joudun, ultraus on kuitenkin kerran kuussa :)
Ja sittenhän on vielä nämä normi neuvolakäynnit :) 3D kuviakin lupasi lääkäri ottaa sairaalassa raskauden jatkuttua pidemmälle, käski vain muistuttamaan niitä sitten pyytää :))))
Pikkunen oli vanhempi mitä luultiin, 5 päivää siirtyi laskettu aika, 13+4 rv nyt siis :)
En ole koskaan tuntenut mitään vastaavaa kun näin pienen jumppatuokion ultrassa :) siellä se oli, kunnossa ja hengissä, elävä ihmisen alku, joka on minusta ja miehestäni lähtöisin. Minä saatan tämän pikkusen maailmaan :') ensimmäistä kertaa tunsin siis tänään oikein luita ja sydäntä myöten äidin rakkauden <3 :')

Sanniiii, mä kävin varhaisultrassa viikolla 7 ihan vaan nähdäkseni oksennanko syystä. Ja silloin saatiin tietää kahdesta asukkaasta. Tänään oli ensimmäinen virallinen ultra, viikkoja tänään 12+2. Eli oli se nt-ultra tänään. Verikoe seulaa ei voitu hyödyntää kun asukkaita kaksi. Kaksosistahan on tarkemmat seurannat ja nyt vieläkin tarkemmat kun on identtiset kaksoset ja vain yksi istukka yhteisesti. 4vkon kuluttua sitten lääkärin ultra. :)

Huomenta mammat! :) täällä valmistaudutaan taas 9h työpäivään, joita vielä ois tällä viikolla jäljellä kaksi tämän päivän jälkeen :)

Täällä tais olla puhetta facesta, niin ajattelin kyllä itte vasta joulun aikaan ottaa jonkun kuvan jossa massukin näkyy ;) tosin jos syyskuussa jään työttömäksi niin voi olla että facea tulee sit päiviteltyä tylsyyttäni :'D

Meillähän muuten mun mies oli se joka ehotti että pitäiskö meiä alkaa lasta kokeilemaan :) itte en uskaltanu kuvitella että mun mies ois vielä pariin vuoteen siinä vaiheessa että isäksi haluaa, niin en siksi ottanut asiaa ees esille. Erittäin positiivinen ylläri se tosin :)

Huomenia mammat! Ihan mielenkiinnosta: mistäpäin, minkäikäistä ja missä hommissa porukka on?
Itse asun Oulun seudulla (alunperin Etelä-Pohjanmaalta), oon 32v ja luokanope eli just nyt kasvattelen mahaa kesälomalla.

Mulla tänään neuvolalääkäri, kun ollut verenpaineet aika korkeat. Katotaan mitä sanoo. Tänään 13+1.

Takaisin