Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Salli rautalisän saa alottaa vaikka heti. Kroppa ottaa vain sen minkä tarvitsee ja loput poistuu ulosteena. Et vois siis rautaa liikaa ottaa. :)

Yritetään jaksaa himojemme kanssa. Syksyllä, kun pääsin synnäriltä suunnistin ekana Prismaan hakemaan valkohomejuustoa, jota menikin sit varmaa 3 pakettia ekan viikon aikana :P Porukka varmaa vähän katto, ku keräsin päärynoitä juuston seuraksi ja vollotin samalla keskolaan jätetyn vauvan perään ;)

Mul oli neuvolan pikahemoglobiini kans joku 119. Verestä kun oteltiin kunnon hemppari niin se oli 135. Et en iha hirveesti ite noihin sormenpäästä pikana testeihin luota mitä meidän neuvolas tehdään.

Ja rautalisästä aikoinaan tuli törkee ummetus niin en sitä onneks alotellu nytkään :D

Hei tuli tossa mieleen ku joku puhu painavien juttujen nostelusta?! Koskas sitä pitikään ruveta varomaan? Mä täälä nakkelen harvase viikko 13-15kg:n koiranruokasäkkejä, ja tietty nuota mukuloota joka päivä (vajaa 3v painaa varmaan kans ~15kg ja tuo reilun vuojen ikänen varmaan jtn 11kg)..
Lapsia ny tietty nostelen varmaan loppuun asti, mutta jotten mitää 30kg:n rehusäkkejä mee nakkelee liian myöhäselle asti :D

Saako kysyä, missä hommissa sä oot, ku rehusäkkejä nostelet? Terveisin yks eläintenhoitaja navetasta.

Rehusäkkejä tai muuta painavaa tulee nosteltua lähes päivittäin, ja kotona sitten niitä koiranruokasäkkejä silloin tällöin. Ittekin oon miettinyt, pitääkö alkaa välttelemään/varomaan nosteluita jossain vaiheessa. Vai nostella siihen saakka, kunnes kroppa/maha sanoo ei. Jos se nostettavien tavaroiden painoraja on 1/3 osa omasta painosta, niin hankalaa tulee olemaan työnteko, kun jo 20kg rikkoo painorajan.

Onnea ihanista ultrakuulumisista!!

Äippä ja muut, haukea ei saisi syödä elohopean vuoksi, mutta kyse on juurikin määristä. Kun ei joka päivä tai viikko syö, niin ei sillä ole mitään merkitystä!! Oikeasti.

Epäilen hempan olevan laskenut. Laski viime raskaudessa alle sadan, ja nytkin olen ihan kalpea ja hengästyn aivan mitättömästä.

Mielialakin aivan pohjamudissa. Syvemmälläkin. Ei raskauteen liittyvää.

13+5

Paljon ihania ultrakuulumisia!! Onnea niistä! <3

Itsellä nt-ultra ens maanantaina. Tänään soitin neuvolasta labravastauksia joita pitää sinne mukanani viedä. Ja tietysti kuuklettelin niistä :S Ei olis kannattanu, iski stressi, pelko ja epätoivo vaikka tiedän että niillä luvuilla ei ennen ultraa tee mitään.

ja graaviakin saa periaattees syödä jos on ihan tuore (esim itse pyydetty) lohi (ei elohopeista yms. Itämerestä tai järvestä) ja tietää ettei oo kylmäketju katkennu. Näin luin jostain. Mutta en nyt keksi mistä itse sitä tuoretta kalaa saisin :D

Kohtu tänään about navan korkeudella, neuvolas opasti miten sen tietää. Se alkaa siinä kohtaa kun kämmenen syrjä ei enää uppoo pehmeeseen mahaan kun ylhäältä lähtee paineleen :)

Ihanaa, kun alkaa olo normalisoituun. Väsyttää vähemmän, ruokahimot on poissa ja muut himotkin heräilee ;) Toivottavasti tää "kaikki maistuu superhyvältä" -makuaisti silti säilyy :)

Aah just kun pääsin sanomasta että mullei oo pahoinvointia ollu ollenkaan ni eiköhän sitten eilen iskeny ja pahemman kerran.. Illalla alko pääkivulla ja etomisella. Menin aikasi nukkumaan mutta yöllä heräsin oksettavaan oloon ja juosten vessaan, siitä sitten koko yö meni nukkumatta ja vessanpönnttö seurana. Nyt ollu koko päivän voimaton olo eikä mikään maistu. Alaselkää särkee ku mitäki ja kuumeen mittasin äsken ja oli vähän lämpöä. :( olikohan jotain pahoinvointia vai sainko sitte jostai itelleni mahataudin. Ruokaaki mietin oisko siitä tullu mutta ei ainakaan miehelle tullut mitään.. Nyt rv 13.

Onnea ultrakuulumisista! :)

Mulla oli tänään aamulla sokerirasitus, ja enhän mä siitä selvinnyt kunnialla. Arvatkaa harmittaako!! Mulla edelleen oksentelua ja pahoinvointia, mut pakko se oli mennä yrittämään. Eka ja toka verikoe saatiin otettua mut melkeen heti tokan jälkeen kaikki tuli vatsahappoineen pihalle sellasella paineella et en pystynyt pidätellä yhtään ja onneks kerkesin just ja just vessaan. Kysyin vuodepaikkaakin vähän ennen kun olo alko olla niin epämiellyttävä, mut meilläpäin ei kuulemma sellasia ole vaikka olin ihan sairaalalla!? Tosi perseestä ja nyt varmaan neuvola yrittää pakottaa mua uudestaan.

Pyydä jos saisit kotona mitata verensokereita. Mä en olis voinu kuvitellakkaan meneväni siihen rasitukseen pahoinvoinnin aikaan :(

Täällä vähän tyhjää jääkaapissa, onneksi huomenna saan rahaa ja ruokaa nii jaksaa taas pienikin masussa temppuilla!

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1433866722.257499.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1433866722.257499.jpg
    92.4 KB · Katsottu: 57
Kiitti vastauksesta Wildside, täytyy hakea ne rautatabletit. Ihan kammottavaa oli työntää esikoista rattaissa puistoon, sai oikein tsempata että jaksaa jaksaa. Mutta joo, turhaan ei viitti ees kuvitella syövänsä, on senverta kivat sivuoireet. :wacky:

Lumikatariina, voi kurjuus. Toivottavasti saisit mieltä jollainkeinoin vähän paremmaksi. :(
Sarina1, oot kyllä aika tsemppari kun sait sen litkun alas pahoinvoinnista huolimatta! Siitä kylä tulee tosi huono olo, toivottavasti et nyt ainakaan heti joudu uudestaan testiin.

Salli 12+3

Neppppsu, apua! Hyvä jos saat huomenna kaappiin täytettä. Onhan sulla jotain iltapalaks kelpaavaa, ettet joudu nälässä olemaan?

Joo hapankorppua löytyy! Ja vähän vajaa 2€ tilillä, täytyy käydä katsomassa mitä sillä kaupasta saisi. Aikaisemmin ei oo ollu niin väliä vaikka ollut viikon ilman kunnollista ruokaa, mutta nyt sillä on suurikin merkitys että saa murusia rinnan alle. Pistää raskaus onneksi ne omat tottumukset ja välinpitämättömyyden uusiksi. Säästössä olisi rahaa, mutta se on eri pankissa joten ei kerkeä siirtymään :D

Niiku ihan navan pari cm yläpuolella ei siis vatsalaukussa kai? Tosi inhottavan tuntunen.. Ja kivulias. Toisaalta vähän huimausta, että näinköhän olisi ruoasta.. Jos jatkuu pitkään kannattaa varmaan soittaa päivystykseen? Oon ollu näköjään tänää aika marmattamis tuulella.. Pelottaa vaan onko pikkasella kaikki hyvin

Takaisin