Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En usko että ylävatsakipu liittyy vauvan hyvinvointiin.. Mulla jotkut ruoat/syömättömyys aiheuttaa ns. kramppeja, jotka ovat kyllä tosi kivuliaita mutta menee ohi.

Okei, no kiitos kuitenkin tästä "helpotuksesta". Kai tässä nälän tunteessa tulee vainoharhaiseksi :D pakastepizzan sain rahalla - ei niin terveellistä, mutta ruokaa.

Anteeksi anteeksi kaikille tää marmatus koko tän päivän aikana, tää mamma siirtyy taas hetkeks takavasemmalle niin säilyy teidän mielenterveys :D olette ihanuuksia.

Meidän pienen yhteistyökyky on olematonta luokkaa. Yritettiin saada mittoja mutta hän näytti ennemmin kaikki temput ja pyörähdykset mitä osaa. Sydänääniä yritettiin kuunnella ja saatiin kuuluviin hetkeks aikaa, mutta sitten hän päätti jotta anturin potkiminen on kivempaa :D

Haha ninnu, meijänki pikkunen heitti häränpyllyä ympäriinsä ja sit ku jäi köllimään nii oli niin sikkurassa ettei saanu mitää mittoja :D kyl se siitä suttaantu mut piti yskiä ja häiritä anturilla et tottelee :D voi niitä pieniä ihanuuksia<3

Nepsu, mulla ollu samaa kipua, hyvä et löytyy joku kohtalotoveri, olin jo menos lääkärille ku toi on aika jatkuvaa ja välillä tosi kipee just navan kohdilta tai vähän yläpuolella. Pahenee, jos joutuu istuun pitkään. Mikälie mahasyöpä :o

Jopas teillä on vilkkaat kaverit, mulla niin tyytyväisenä vaan kölli, että oli työn takana että saatiin se kääntyyn. Näytti tosi närkästyneelle, kun silleen häirittiin :D

Toivottavasti Nepppsu rahatilanteesi muuttuu parempaan päin =)

Minä sain aikoinaan opiskelijana ollessa lahjaksi jonkin pienen kirjan missä oli opiskelibudjektiruokien ohjeita. Niillä ohjeilla sai tehtyä terveellistä ja hyvää ruokaa jolle ei jäänyt kovaa annoshintaa :) Kannattaa tutkia netistä sellaisia ohjeita ja käydä kaupasta hakemassa ruoka-aineita sen mukaan, mahdollisuuksien mukaan jo pidemmäksikin aikaa ja jemmaankin (pakastimeen yms) jos joskus tarviikin kitsailla.. ei pääse massu murisemaan silloinkaan :) Muutama vinkki mitä jäänyt mieleen niiltä ajoilta kun piti laskea jokainen kolikko ^^

Muillekin ruokavinkkinä kun ei maistu tavaruoka eikä jaksa kauaa ruokaa valmistaa, niin kokeilkaapa vaihteeksi katkarapukeittoa... ihan vaikka pakastevihannessekoitus (peruna-keittojuurespussi )+katkarapu+ ruokakerma kattilaan ja siinäpä se oikeastaan onkin. Mausteita mielen mukaan :) Todella hyvää. Ainekset vain kattilaan ja keitetään kunnes kypsiä/sulaneita. Ruokakerma sekaan ja nauttimaan =)

Hitto tää on ihan kamalaa tää Radi! Mun tekee mieli kaikkia herkkuja minkä tiedän että vetää sokerit taivaisiin, suklaamuru-kaurakeksit olis tän hetken juttu, kaikki epäterveellinen uppoais mutta joku salaatti sitten ällöttää yli kaiken!
Toivottavasti te muut vältytty tältä tuomiolta, ensi viikolla olis diabetes hoitajalla käynti, "pääsee" mittailee sokereita, hurraa :/

Mut eihän äyriäisiä saa raskaana ollessa syödä? :O

Mulle salaatti on just sitä herkkua, tomaatti ja kurkku. Ruisleipää ja sen päällä tomaatti ja kurkku, se on ollu in tässä pari päivää nyt. En pysty syömään mitään kauheen raskasta ollenkaan ja vissiin kuitenki poika tulossa :P

Oon minä pakaste katkarapuja syönyt kuumennettuna ja kiinalaisessa oli paneroitua. Yritin googletella ennen kuin söin, mutta en löytänyt kieltoa. Enkä tosiaan mitään listoja edes neuvolasta saanut.

Wildside mun mielestä äyriäisiä saa syödä, kunhan kypsiä:)
Pakko sanoa että toi sun ruoka-valio kuulostaa mun tyttö raskaus himpalta, ekan kanssa himoitsin tomaattia, siis kilo kaupalla! Tokan kanssa porkkanaa ja kolmannen kanssa kaikkea vihreää ja pähkinöitä:) ja nyt yllämainitut ällöttää, kaikki mättö on hyvää, enskuussa olis rakenne ultra jos vaikka viittis vilauttaa. Mikään sen kummempi poika/tyttö olo ei ole, jää nähtäväksi :)

Tytsy, mahasyöpä :D mulla on perjantaina neuvolalääkäri niin mä kysyn siltä sitten mistä se vois johtua, tuun sitten infoamaan sulle!!

Tata, joo rahatilanne ihan ok tälläkin hetkellä, mutta rahat on väärissä paikoissa juuri tänään.. Tällä hetkellä tukitoimet muutenkin hyvät (päihde- ja mielenterveys tausta ja hoidot takana niin sitä kautta saanut myös siviiliin tukea) niin juuri tuota budjetointia ollaan tehty ja velkoja päässyt kanssa maksamaan. Ja hyvältä tuntuu kaikin puolin.

Tänään vaan tositosi huono päivä kun annan peloille vallan; tulee huono äiti, en pysty siihen, rahat vähissä ymym. Toisaalta kuinka monella "taviksella" on aikaa istahtaa alas puoleksi vuodeksi ja tutustua itseensä ja työskennellä vain oman hyvinvoinnin parissa - aika harvalla. Mulle tämmönen mahdollisuus on tullut ja sen myötä menneisyyden saan käännettyä voimavaraksi pelkojen ja vähättelyn sijaan.

Eli musta tulee hyvä äiti niinkuin kaikista ketä täällä on niin parhaita juuri sille omalle pienelle <3

Me saatiin neuvolasta se lappu ja siinä luki ettei saa, mut empä muista nyt et saako kummennettuna. Uskoisin aikakin että saa, siinähän kaikki pöpöt kuolee!
Joo munkin mielestä tää vaikuttaa oireiltaan enemmän tyttöraskaudelta, mut lääkäri vinkkaili tänään siellä pojan olevan. Toki ei mitenkään vielä varmaa ja lääkärikin korosti ettei tuon perusteella pidä mitään vaatteita alkaa ostaa :D mut itelläni ollu Alkuraskaudesta asti fiilis että on poika.

Wildis pääsitkö kurkkaa niitä kysin tiloja? Oliko mimmoset? Ultraaja ainakin on tainnu olla tosi mukava? :)
Meillä vielä 7päivää nt-ultraan!!! Iiik :) onneks mulla onki 9h työpäiviä tällä viikolla ke-la ni ei menee aika nopeesti :)

Onko muuten kukaan kokeilu tällaista gender maker testiä aiemmissa raskauksissa, että pitääkö paikkaansa? Mua himottaisi ostaa, mutta ehkä vasta rak.ultran jälkeen!

Joo pääsin kurkkaa ja oli kyl hulppeet tilat, kyllä sielläkelpas synnyttää. Siellä on itseilmoittautuminen valoaulassa. Kela kortilla ilmottaudutaan ja sit tulee vuoronumerot jne.. :) Joo mä tilasin ton genderin mut ei oo viel tullu, pitäis vissiin viimeistään huomenna saapua :)

Takaisin