Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans sellainen fiilis kuin olisin kymmenen kiloa lihonut! On kyllä tullut ihan läskiäkin, mutta turvotusta on tosi paljon.

Minä kans käytän noita h&m:n leggareita, hyviä ovat. Ja muuten äitiysvaatteita sain ystävältäni. Ja yhdet shortsit tilasin kesäksi :)
Tänään menen katsomaan yhdistelmävaunuja, ja varmaan samalla reissulla ne sitten myös ostan :)
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä ultriin!
Timbe 14+1

Mulla on huomenna ultra ja alko taas tää olo et onkohan siellä enää ketään.. Pelottaa ja hirvittää, koska viimeks ku pääsin nt-ultraan niin sain huonoja uutisia ja se tapa millä se kerrottiin: "hupsista, nyt on käyny vähän hassusti täällä".. Odotin silloin ekaani ikinä ja osasin kyllä varautua et kaikki ei ole hyvin, koska fiilis oli semmonen mut tuli se silti yllätyksenä ja järkytyksenä.. Ja suutuin sille ihmiselle, joka ultras. Mitähän hassua oman esikoisen kuolemassa on?!! Ei kauheen ammattitaitosta töksäyttää vaan tolleen. Muistan sen varmasti ikuisesti, se tilanne tuntuu kuin se ois tapahtunu eilen.. Ja varsinkin nyt kun se nt-ultra on uudestaan edessä. Onneks ei kuitenkaan ole samalle ihmiselle..
En oikein viitsi kallistua minnekkään suuntaan, jotten pety..

Tsemppiä ultraan meneville ja tervetuloa uusille! Pari päivää sivulta poissa ja tekstiä oli tullut melkein 10 sivua. :) Nyt taas menossa mukana. Meillä oli mun äiti ja anoppi viikonloppuna yökylässä kun oltiin lauantaina reissussa. Isäntä ja koira lähti mökille evakkoon. Mukava viikonloppu takana ja tämä aamu alkoi pojan oksentamisella. Tosi kiva... Mutta eihän tuolle mitään voi. Viime viikon ma ja ti olin poissa töistä ja nyt pitää olla taas... Mies oli toissa viikolla itse kipeenä niin oli melkein koko viikon pois töistä.sen on nyt hankalampi olla töistä pois. Mutta niinpä minunkin kun päiväkodissa aika minimi- miehitys. Voi voi...

Niistä testeistä. Minua kiinnostaisi tehdä sellainen testi että kumpi tulossa. En siihen ihan usko mutta oman huvituksen vuoksi. Kiinalainen sukupuoli testi näytti että tyttö olisi tulossa. Ja nämä raskausoireetkin on olleet niin erilaiset kuin poikaa odottaessa. :)

Minä sitten kuitenkin tilasin sen testin ja juurikin tuon oman huvituksen vuoksi. Itekkää en oikein usko siihen, mut kiva arvuutella :)

Mäkin tein soodatestin, eikä tapahtunu mitään eli sen mukaan tyttö, kiinalaisen kalenterin mukaan poika :)

Mulla meinaa mennä järki noihin muksuihin ku mikään ei oo hyvin eikä mikään kelpaa.. No, kohta kunhan pyykkikone on pessy nii marssin niiden kans mummulaan..

Minun pitäis se soodatesti tehdä ihan oman huvin vuoksi :) kiinalaisen mukaan tais lupailla poikaa, mutta itsellä vahvempi olo tytöstä.

Täytyy vielä lisätä, että ekan lapsen olis pitänyt kiinalaisen kalenterin mukaan olla tyttö. Tuli poika. Toisessa piti paikkansa tytöstä. Vähän on siis uskoakko vai ei :)

Mä kans koitin vetästä farkkushortsit leggareiden päälle viikonloppuna, mutta kappas, jäi kymmenen senttiä auki napista! Puntarin mukaan ei oo tullu kiloakaan plussaamisesta joten turvotusta täälläkin ihan kiitettävästi..

Hei tuli tossa mieleen ku joku puhu painavien juttujen nostelusta?! Koskas sitä pitikään ruveta varomaan? Mä täälä nakkelen harvase viikko 13-15kg:n koiranruokasäkkejä, ja tietty nuota mukuloota joka päivä (vajaa 3v painaa varmaan kans ~15kg ja tuo reilun vuojen ikänen varmaan jtn 11kg)..
Lapsia ny tietty nostelen varmaan loppuun asti, mutta jotten mitää 30kg:n rehusäkkejä mee nakkelee liian myöhäselle asti :D

Viikonloppuna tuli kerrottua hyvälle toverille, joka asuu vähä kauempana. Seki oli et "MITÄH?! TAASKO!?" :p no mut ei se sitä pahalla.. ku pääs shokin yli ni kyl se onnitteliki :D ja nyt ens viikonloppuna pitäs mun mummulle kertoo.

Mua niin itkettää ku luen teidän kertomuksia kuinka omat äitinne höösää vauvajutuista. Oma äiti kerkis kuolemaan ennenku esikoinenkaan synty. Sentään sai kuulla silloset plussa uutiset, mutta kyllä sitä äitin tukea on ikävä joka raskaudessa ja vielä lasten kasvatuksessakin tuki olis tarpeen. Ei oikee kelle tahansa voi mennä sanoo, että nyt mua väsyttää, voitko auttaa. Ottaa luonnon päälle tuollaane ;)

RV 11+3 näköjänsä. Tickeri laahaa päivää jäles.

Postissa tuli aika np- ultraan. Kahden viikon päästä tiistaina. :) Huomenna tarkoitus käydä verikokeissa ja viedä pissanäyte. Saa nyt nähdä miten tuo poitsu jaksaa että pääseekö hoitoon. Kohta pitäis lähtee tk reissulle. Mulla ei oo autoa eikä ajokorttia, mies töissä, pojan pyöräilykypärä unohtunut päiväkotiin ja ulkona sataa kaatamalla. Onneksi bussilla pääsee ilmaiseksi rattaiden kanssa alle 4vee.

Kuljen linja-autolla pitkästä aikaa ja en muistanukkaa miten iholle ihmiset voikaan tunkee.. Hyh ku mummot haisee pahalle ku ovat lätränneet kaiken maailman hajuvesiä! Ja heti ollaan puhumassa nuoresta ihmisestä pahaa, jos ei anna istuma paikkaa. Kyllä olen kohtelias vanhempia kohtaan, mutta kyllä minäki perhana vie saan joskus istua ja varsinki nyt ku on raskaana. Ei oo kauheen helppo seisoo pitkiä aikoja ku kusettaa ja sattuu selkään.

Se nosteluhan on ihan omakohtaista. Nostelen itsekki lapsia, mut pikkasen oon rajottanu tota nosteluu, mulla myös selkä tulee aika kipeeks, ja töissä joutuu 10-20kg laatikoita nostelee. Otan vaan siks varoen tän alun ku pitäs pystyy hoitaa työtki viel ainaki heinäkuun.... Ja ainaki edellisessä raskaudessa n.3 vuotta sit viel yksin nostelin lipastot jne rv 38+ ja siltiki käynnistettiin :D

Jonku ohjeen oon kuullu että puolivälin jälkeen nostella sais 1/3 omasta painosta ja hyvällä tekniikalla tietty eli ei selällä vaan jalkavoimalla :) tietty yksilöllistä ja varmaan sen tuntee jos tulee nostettuu liikaa

Takaisin