Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Krissse kyllä täällä tissit kutisee ja kihelmöi. Tänään on myös vaihteeksi ollu huono olo ja mahaan sattuu.
Järkyttävän kokonen maha mulla ja pakko käyttää mammahousuja. Tänään 13+2

Eiköhän toi oo ihan normaalia ettei viel näy masua! Ittee lähinnä kuumottaa jos tyyppejä onki 2 :nailbiting: näin toissayönä untakin jossa selvis ultrassa että kaksoset on tulossa. :D tai sit vaa turvottaa pirusti...

Mä oon pitänyt jo pidemmän aikaa mammahousuja kun ahdistaa niin ja tosiaan ennen raskautta olin kokoa 36 ja sit ykskakas tuo maha tuli esiin enkä ole edes herkutellut.. Joten turvotusta se kai on tai joillekin vaan tulee nopeammin vauvamasu esille kuin toisille.

Itse en uskalla lähetä testailemaan kumpaa sukupuolta tulee pitää jännittää sinne elokuulle asti !
Täälläkin kihelöin rinnat ja vihloo ja ties muuta ja totesin juuri että mitkään rintaliivit ei mene enään päälle ahdistaa niin pirusti joten täytyy mennä ostaa uudet liivit.

Ootteko ajatellut ostaa ihan mammaliivejä vai suoraan imetysliivit tai vain isompaa kokoa ? Mistäköhän sais edulliset ja mukavat?

Meidän äiti on niin innoissaan että kielsi mun ostamasta vaatteita vauvalle että hän ostaa sit kassillisen erilaisia vaatteita kun tiedetään sukupuoli hih :D Onk teidän muiden vanhemmat yhtä innoissaan mummoksi tulemisesta?

Vaimomamma rv 12+4

En kyl malttais ootta et massu alkaa näkyy. :) Millonka teillä muilla on alkanu pullahtelee ja tuleeko se vaan ihan yks kaks? :D

Mun äitee on kans intona, vaikka lapsenlapsia kuus tätä enen. Olen heidän nuorimmaisensa ja äitikin tietää mutkat matkan varrelta ennenkuin tähän asti olen päässy...

Mulla olis torstaina nt ultra. Nyt jo lasketaan päiviä ja öitä siihrn.. :)

Vaimomamma mulla kans jo pidemmän aikaa pitäny olla kuminauha vyötäröisiä löysempiä kangashousuja ja nyt viikko sit siirryin mammafarkkuihin :'D on iltapäivästä jo nii turvonnu olo että en kykene omia 36 koon housuja pitämään :D mullekkaan ei oikei oo ruoka maistunu ni ei tää läskiä ole vaan kunnon turvotusta.
Mun vanhemmille on nyt eka lapsenlapsi tämä meiän eli nehän on onnesta soikeena ja suunnittelee jo kaikkee mitä osaavat vauvvalle jne :) eivät malttais odottaa millään että pieni tulee maailmaan :)
Pitää vaan nyt toivoa että pieni on sitkeästi mukana loppuun asti ja että siellä nyt ois mukana tälläkin hetkellä pieni :)

Meillä myös mun ja miehen vanhemmille ensimmäinen lapsen lapsi ja anoppi oli jo innokkaana kaupassa hiplaamassa vauvan vaatteita, mut ei ennen nt-ultraa uskalla ostaa.
Mun toiselle mummolle myös eka lapsen lapsen lapsi tää. Hän myös kovin innoissaan.
Mulla paljon serkkuja äidin puolelta mut oon vasta kolmas joka lisääntyy. :)

Täällä myös mun äiti ihan höpsönä! ❤️ :D Vaikka on ennestään jo lapsenlapsia niin minä oon aina ollut sen pikkutyttö, niin oli niin yllätys hänelle tää meidän vauva ja on ollut kyllä alusta asti ihan pyörryksissä :D On jo innostunut ostelee muutamat vaatteetkin pikkuiselle :)

Meilläkin on ainakin osa tulevista isovanhemmista turhan innoissaan, ja suunnittelee asioita jo vaikka kuinka pitkälle. Eka lapsenlapsi kaikille neljälle ja lisäksi eka lapsenlapsenlapsi kaikille elossa oleville.

Täällä siirrytty äitiysfarkkuihin, kun ei mennyt omista nappi kiinni.. Iltapäivästä varsinkin maha isompi kuin aamulla. Ei tuo maha kuitenkaan vauvamahalta näytä, niin siks hassulta tuntuu jo näillä viikolla käyttää erilaisia farkkuja :D

Minulla wildside ekassa tais omat housut mennä lähemmäs puoliväliä. Tokassa jo aiemmin, mutta en muistaakseni näin aikaisin :o

Aattelinki, että tuskin tarvii ennen puoliväliä alkaa käyttää mammahousuja. :)

Hei kaikille!
Täällä uusi tulokas ketjuun :) Esikoista odotellaan ja laskettu aika 16.12. Alkuraskaus meni jännittäessä kovasti, kun lähipiirissä niin paljon keskenmenoja ja lapsettomuutta, ettei oikein osannut uskoa, että tulin niin helposti raskaaksi ja että kaikki menis kerralla hyvin.
Eilen käytiin nt-ultrassa, siellä pikkuinen potkiskeli ja kaikki oli hyvin. Nyt uskaltaa alkaa olla jo iloinen tulokkaasta <3

Pahoinvointia on edelleen, ei ole onneksi tarvinnut kuitenkaan oksentaa. Aamuisin alkaa olla jo parempi olo, mutta iltaisin viimeistään ysiltä iskee kuvotus. Toivottavasti pian helpottaa, tänään 12+5. Väsymys on huomattava ja nälkä koko ajan! Onneksi kuitenkin lievä masentuneisuus on helpottanut ja huvittaa taas tehdä kotonakin jotain, toukokuu meni töiden jälkeen kotona vain maatessa.

Mä jouduin kertomaan äidille ja isälle jo viikolla 10, kun menin niille kylään ja tarjolla oli graavilohta. En olisi halunnut kertoa ja sanoin, että en halua jutella asiasta -> äiti alkoi silti hössöttää. Ja nyt se varmaan kuumeisesti odottaa, että koska soitan ja kerron, että saa onnitella! Ajateltiin vasta parin viikon päästä ilmoitella mummoille, paapoille, tädeille, enolle ja sedille.

Mulla ensimmäisestä lapsesta ei mahaa huomannut kuin vasta puolivälin jälkeen, toisesta jo pullahdus n. rv12 ja nyt tämä kolmas on saanut mahan pömpöttämään jo monta viikkoa sitten, tuntuu että nestettä on ihan kamalasti ja iltaa kohden maha turpoaa vielä lisää. Mammahousut otin jo kuukausi sitten käyttöön kun omat ahdisti. Normaalisti käytän koon 36-38 housuja. Tissit kihelmöi, välillä pistelee ja säteilee, mutta alun särky/turvotus on helpottanut. Olen ostanut muutamat isommat liivit joilla ajattelin pärjätä ennen imetysliivien ostamista. Pahoinvointi on kadonnut kokonaan ja mitään kummallisia mielitekoja ei enää ole, väsymys painaa, mutta olo siis oikein mukava *koputan puuta* ;) rakenne ultra on 30.7 ja ajattelimme olla ottamatta selvää kumpainen siellä on. Vaatteita ostellessa pysymme siis neutraaleissa väreissä. Tämä pikkutyyppi on kummankin vanhemmille jo mones lapsenlapsi, ettei kukaan juurikaan hössötä :)
Rv 12+5

Meijän pieni on ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille ja eka lapselapsenlapsi elossa oleville isovanhemmille. Kaikki siis aivan tohkeissaan :) oon kieltäny tekemästä hankintoja ennen ekaa ultraa mut sen jälkeen homma tulee varmaa karkaa ihan käsistä. Heh :D

Ite jo ostelin kassillisen vauvan vaatteita kun oli myynnissä monella sillon siivouspäivänä pari viikkoa sitten. Koko iso muovikassillinen makso 19€ ja nyt on paljon vaatteita koissa 50-68 neutraaleissa sävyissä. Oli vaan pakko kun halvalla sain. Laskettiin että toi kassi ois maksanu helposti n. 500€ :o

Seuraavat vaatehankinnat teemme vasta kun tietää kumpi siellä masussa majailee.

Äitiysvaatteita vielä: ite oon kyl varmaa vähän lihonnukki kun on tullu nyt reilu 2 viikon lomalla herkuteltua aika rankasti ka syöty paljon ulkona :D kerrankos sitä. Nyt huomisesta lähtien paluu arkeen ja terveellisempiin pöperöihin.

Mä en oo vielä ostanut mitään vaatteita tai tarvikkeita plussaamisen jälkeen, mutta ennen kuin edes alettiin tosissaan yrittää, ompelin pieniä bodeja, housuja ja pari jumpsuittia. Nyt viime viikolla ompelin huppupyyhkeen, josta tuli tosi söpö :) Parhaan ystäväni ja siskoni lapsille olen vuosien varrella ommellut tosi paljon vaatteita ja ainakin osa niistä on tulossa takaisin omaan käyttöön.

Meille on kulkeutunut jo turvakaukalo ja joitain vaatteita, mut nää hankinnat tehtiin jo edellisissä raskauksissa. Tän aikana ei oo nyt vielä uskallettu ostaa mitään. Mut ehkä nt-ultran jälkeen jotain uskaltaa hankkia ja anoppi ainaki ostaa :D

Täällä poksuu nyt 10+0 täyteen. Ja ei oikeen millään voi tota mahaa peitellä, Mulla on kyl jo muissaki raskauksissa näkyny melko pian maha. Omia housuja olen käyttäny lähes loppuun asti, silleen farkkujaki et vaan ponnari siihen napin kohalle ja pitkä toppi päälle. Ei taida edes yhtiäkkään äitiys housuja ollakkaan jemmassa. Meilläki äiti sano mulle et ostetaan uusia kamppeita vauvalle ku tietää kumpi tulee et laita vaan noiden edellisten lasten vaatteet kierrtoon. Se tosiaan osti sillo ku esikko synty ni melkosen kassin kaikkee ja samoin tokalle, kolmas oli myös poika ja tokalta oli tallessa lähes kaikki, ni sille ei oikeen mitään uutta hankittu. Nyt pitää ostaa toi turvakaukalo ku möin viime kesänä sen pois. Vaunut himottas uudet, mut kaippa noilla vanhoilla sen minkä tarvii ni lykkii. Ku kumminki kaksosten rattaat joutuu käyttää, jos jossain käydään ehkä ku toi nuorin on jo sit 3 vee... Mulla vasta nt-ultra juhannuksen jälkeen, mut onhan tässä ollu hommaa ku muutettu tässä kohta kaks viikkoo ja sit pitäs vähäks aikaa asettua vuokralle omakotitalo asumisen jälkeen. Onneks ei ehkä kovinkaan pitkäksi aikaa vaan kk tai 2kk. Ku sit muutetaanki takas omakotitaloon... Mulla ei oikeen mitään raskausoireita enää oo, mut nyt parina päivänä tissit olleet kyl kipeet, ja tänään ku Juniori kävi potalla kakalla ni meinas yrjö lentää.... Eli pahaa teki... Vaikee vaan olla nostelematta mitään huonekaluja ja raskaita pahvilaatikoita ku mieli niin tekis, mut nyt muistan ottaa iisisti, ku edellinen meni kesken...

Ite harvemmin ees käytän farkkuja ja nekin on aina strechejä. Yleensä kuljen vuoden ympäri legginsseissä ja mekoissa, joten mamma-ajalle riittää hyvin vaatteita. Välillä kyllä leggarit ja sukkikset painaa ylävatsaan ikävästi, et siinä mielessä vois kohta yrittää etsiä sellasen mallin, joka nousee koko mahan yli. Noita ainoita farkkuja (siis farkkulegginssejä) en oo kyllä kummemmin käyttänyt, ahdistaisivat kyllä varmasti! Siskoltani sain hänen vanhat äitiysvaatteensa, mutta ne ovat kooltaan aivan liian isoja...

Mulla maha kanssa turvoksissa, mutta näytän lähinnä siltä ku olisin lihonu ainakin viitisen kiloa... Jos antaisin mahan kunnolla pömpöttää, ni porukka rupeis jo kyselemään, että koska synnytän ;)

Takaisin