Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Otti ne multakin labrassa 9 tuubia verta ja antamani pissanäytteen lisäksi saan nyt vielä huomenna kiikuttaa terveyskeskukseen koko kanisterillisen pissaa... :'D

Tytysy78 / Kummallista :o Meillä onneks neuvolassa joka kerta varmistetaan jotenkin että tyyppi on elossa pötsissä. Jos ei doblerilla kuulu ni ultralla sit..

Metsäläinen, ymmärrän ton, kun tulee sama viikko eteen millon viimeksi mennyt kesken niin sitä käy läpi niitä vanhoja juttuja, itsekin luin viime viikolla viime vuoden päiväkirjaa. Se on kyllä tosi vaikeeta suhtautua luottavaisesti raskauteen keskenmenon jälkeen. Mulla meni kesken 11+ ja tässä raskaudessa 11+4 kaikki oli ultrassa hyvin, mutta vaikka 12+0 tuli täyteen ei se helpottanut oikeastaan yhtään, kun en tiedä mikä tilanne tuolla on just nyt.

Noista hiusväreistä voisin kertoa oman mielipiteeni, kun jotenkin tärkeä aihe itselle. Suoraväreissä pigmentit on tosi pieniä ja läpäisee ihon todella helposti eli en niillä ihan hirveän usein värjäilisi ja aina hanskat kädessä, että ihoaltistus mahdollisimman pieni. Hapetteellisissa väreissä (joita siis myös kevytvärit ovat jos eivät ole suoravärejä) ongelmana on myös vetyperoksidi, jota käytetään avaamaan hius, vaalentamaan hiusta ja viemään pigmentti hiuksen sisälle. Noissa kaupasta ostetuissa väreissä ei voi olla yhtään varma minkä vahvuinen hapete niihin kuuluu. Vaalennettaessa käytetään jopa 12% hapetetta, jota ei kyllä yksikään kunnon kampaaja laita hiuspohjaan. Kevyt väreissä voi olla miedoimmat hapetteet esim. 1,2% tai 1,5%. Eli mun mielestä kannattaa hieman perehtyä asiaan, jos kuukausittain värjäilee, oli raskaana tai ei, mutta erityisesti raskaana ollessa. Ja joo olen kai nykyään näitä "hippi"ihmisiä, kun en käytä esim dödöä. Entiseltä ammatiltani kuitenkin parturi-kampaaja ja sen ammatin myötä sain hajuste allergian ja ihottumaa.

Hei Biara, täällä toinen "hippi-ihminen"! Käytän kyllä dödöä, mutta itse tekemääni, joten siitä rapsuu varmaan kanssa hippipisteitä. Sisko aina nauraa, kun pikku hiljaa olen lipsunut enemmän ja enemmän hippiyden puolelle.

Noksu nepsu sitä täälläkin jännätään:) olis ollut hienoa jos mies olis mukaan päässyt:( mutta se saa jäädä paimentamaan "laumaa"
Toivottavasti kaikki hyvin!
Jännittää ihan pirusti! Aikaa tapettu tosi tehokkaasti, kaupassa ja leikkipuistossa käyty, päivällinen tehty ja iltapala kanssa (oltiin aika reippaita) :D siti vielä 3 tuntia vielä pitäs tappaa, odottavalla on pitkä aika:)

Multa ei oo vielä kukaan varmistanu mitenkään, että oonko ees oikeesti raskaana. Ehkä tän päiväsistä labroista näkyy sitten sekin...

Pikku_m kiva kuulla, että täällä on joku samanmoinen! :) En ole koskaan tehnyt itse dödöä, voisin kyllä nyt sinun innoittamanasi koittaa.

Onnea ultriin Äippä ja kenellä muullakin oli tänään! Täällä pidetään peukut pystyssä! :)

Dödöistä tuli mieleen meidän suvussa paljon rintasyöpää ja katsoin jonkii aikaa taakse päin dokkarin noista kauneus tuotteista että dödöissä en alumiinia mikä lisää riskiä sairastua syöpään:O vaihdoin sellaiseen luomu dödöön missä ei ole, ja saman asian ajaa:) kyllä noiden kanssa kannattaa olla varuillaan! Miten muuten tehdään itse dödöä? Enpä tiennyt että sitä itse kokkailla:)

Siinä oli kanssa joistain närästyslääkkeistä että niissäkin olis alumiinia! Tarkastin silloin asian ja renniessä ei ole :) et tarkkana saa olla mitä sitä nippailee tai kropalleen laitaa...
Hiukset meinaan värjäyttää ensiviikolla! Mutta en kyllä ihan joka kuu meinaa värjäyttää. Onhan noi väritkin aikamoisia myrkkyjä!

Hei naiset ihanat! :) mietin että onko raskausaikana ihan ok käyttää käsiin ja jalkoihin itseruskettavaa? Mulla ois semmone doven purkki kaapissa ja himottais vähä laittaa ni ei tarviis lauantaina sukkiksia tunkee juhliin :)

Aiemmin tein deodoranttia sillä tavalla, että laitoin deodoranttikiven (kaliumalunaa) palasia, vettä sekä eteerisiä öljyjä suihkepulloon ja suihkutin sitä kainaloihin. Sitten aloin pohtimaan tätä alumiiniasiaa ja vaihdoin viime vuoden lopulla magnesiumsuoloihin. Nyt ehkä vaihdan taas alunaan kun magnesium ei toimi niin hyvin ja tuntuu vähän tahmaiselta.

Kuulemma tämän kaliumalunan pitäisi olla erilaista kuin synteettisten alumiiniyhdisteiden, koska ne "ovat kemiallisesti inerttejä eli ne eivät reagoi muiden aineiden kanssa. Niistä ei siis vapaudu alumiinia, toisin kuin esimerkiksi mahdollisesti alumiinikloorihydraatista voi vapautua." (Suora lainaus kirjasta Totuus kosmetiikasta.) Mutta kuka näistä tietää... :confused:

Pikku_m tyhmä kysymys mikä on kaliumaluna? Ja mistä sitä saa? Voisipa itsekin kokeilla jos osaisi itsekin tehdä :)

Mulla on tänään synttärit ja pitää mennä "juhlimaan" niitä töihin. Iltavuoroon meno ja sihteerikön hommiin kun ei varsinaisia töitä ole. :)

Äippä, se on semmoinen mineraalisuola"kivi", jota myydään deodoranttikiven/deokristallin tms. nimellä yleensä luontaistuotekaupoissa ja ekokaupoissa.

Näköjään tällaista löytyy myös apteekista:
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=9911817(yabasecatalog)&category=ihojahiukset(yasalescatalog)/hikoilu(yasalescatalog)

Tuota on siis tarkoitus käyttää niin että puhtaaseen kainaloon hierotaan kostutettua kiveä ja se sitten estää hikeä haisemasta. Se ei ole antiperspirantti eli ei estä hien ulostuloa huokosista, joten kainalot voivat silti tuntua ajoittain kosteilta. Itse tein siitä suihketta kun oli kätevämpi käyttää niin. Suihkemuodossa tämä kyllä välillä jumittaa suihkepullon. Normideodoranttiin verrattuna joutuu vähän enemmän "harrastamaan" tämmöisen kanssa.

Itse on ole uskaltanut ekan 3 kk aikana värjätä hiuksia ja nytkin menen kampaajalle, jos se saa värjättyä että mahd vähän koskee nahkaan:)

Pikku_m pakko kyllä kokeilla kun toi mun dödö loppuu!
Itse käytän urtekram roll-on deo crystal dödöö, ainut huono puoli tossa on kun kovemmassa rasituksessa tulee läpi :/ ihan perus olemisessa yhtä hyvä kuin normi dödöt:)

Minä käytän ihan normaalisti dödöä ja muita kemikaaleja. Toki kohtuudella, mutta silti normaalisti. Liian varovainen en ala olee, tuskin sen takia kesken menee. Menee kesken muutenkin jos on mennäkseen.

Takaisin