Metsäläinen, ymmärrän ton, kun tulee sama viikko eteen millon viimeksi mennyt kesken niin sitä käy läpi niitä vanhoja juttuja, itsekin luin viime viikolla viime vuoden päiväkirjaa. Se on kyllä tosi vaikeeta suhtautua luottavaisesti raskauteen keskenmenon jälkeen. Mulla meni kesken 11+ ja tässä raskaudessa 11+4 kaikki oli ultrassa hyvin, mutta vaikka 12+0 tuli täyteen ei se helpottanut oikeastaan yhtään, kun en tiedä mikä tilanne tuolla on just nyt.
Noista hiusväreistä voisin kertoa oman mielipiteeni, kun jotenkin tärkeä aihe itselle. Suoraväreissä pigmentit on tosi pieniä ja läpäisee ihon todella helposti eli en niillä ihan hirveän usein värjäilisi ja aina hanskat kädessä, että ihoaltistus mahdollisimman pieni. Hapetteellisissa väreissä (joita siis myös kevytvärit ovat jos eivät ole suoravärejä) ongelmana on myös vetyperoksidi, jota käytetään avaamaan hius, vaalentamaan hiusta ja viemään pigmentti hiuksen sisälle. Noissa kaupasta ostetuissa väreissä ei voi olla yhtään varma minkä vahvuinen hapete niihin kuuluu. Vaalennettaessa käytetään jopa 12% hapetetta, jota ei kyllä yksikään kunnon kampaaja laita hiuspohjaan. Kevyt väreissä voi olla miedoimmat hapetteet esim. 1,2% tai 1,5%. Eli mun mielestä kannattaa hieman perehtyä asiaan, jos kuukausittain värjäilee, oli raskaana tai ei, mutta erityisesti raskaana ollessa. Ja joo olen kai nykyään näitä "hippi"ihmisiä, kun en käytä esim dödöä. Entiseltä ammatiltani kuitenkin parturi-kampaaja ja sen ammatin myötä sain hajuste allergian ja ihottumaa.