Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä, olen kantajana yhdelle perinnölliselle kromosomihäiriölle, joka siis saattaa periytyä lapselle ja aiheuttaa kehityshäiriöitä. Tämä kun oli tiedossa niin näytteenotto ja ultra laitettiin samalle päivälle.

Nii joo 10+6 ei välttis vielä kuulu mutmut. Riippuu neuvolatädistä ottaako. Saatika sit jos ei kuulu nii laittaako ultraan kuitenkaan..

Sydän äänistä meillä suostui kuuntelemaan rv 10+4 kun pienintä käytin avolla, sanoi kyllä että 90% tod.näkösyys että ei mitään kuule, mutta kuulupa kuitenkin:)
Muutoin kuuntelevat vasta rv 12 jälkeen.

Marlau toivottavasti kaikki tutkimuksessa hyvin :) hyvä että ottavat senkin samalla nii tarvii pomppia monessa paikkaa!

Täällä istuskellaan isomman likan neuvolassa, tyttö hoitajan kanssa kahdestaan, pitkä aika odotella yksin:) kai tätä voi kutsua "omaksi ajaksi" :D tylsyys!!!!

Selailin keskustelua kun esikoinen päätti liittyä seuraan :D Sori Metsäläinen sen avioehtoviestin tyhmäksi rankkaaminen. Poistin heti arvion :) Joka paikkaan se pikkuinen sormi kerkeääkin xD

Tänään olis ollut neuvolakäynti, mutta työntekijä kipeänä joten peruuntui (tavallaan hyvä sain samalla vaihdettua neuvolatätiä) uusi aika perjantaina. Mitäs tuossa toisessa neuvolassa tehdään?

Ja tänään 14+1! Esikoista odotan (2010v keskeytys), mutta tosiaan mun masu on oikeesti tullut jo esiin, aika varhaisessa vaiheessa? Kääk

Muilla kerroilla ei taideta kuin perusjutut tehdä (hempat, pissit, verenpaineet jne.). Minulla seuraava neuvola on lääkärineuvola 15.6 ja sitä seuraava neuvola onkin vasta rakenneultran jälkeen.

Oi voi.. Tämä tästä nyt vielä puuttui, selkä ihan romuna. Töissä meni n. 4-5 vkoa sitten ja oon odotellu jos menis itsekseen ohi (vasta pää kainalossa lääkäriin). Nostin vanhusta työkaverin kanssa istumaan ptuoliin ja jäi käsivarsille roikkumaan.. Nyt joka työpäivän aikana kivut pahentuneet vaikka vapailla helpottunut.. Säteilee kumpaankin lonkkaan niin ettei saa astuttua ja eilen ja tänään kun tulin töistä en pystynyt seistä yhdellä jalalla ja pukea kenkää! Huomenna työterveyteen :/ saa nähdä mikä sairasloma pätkähtää ku pääsee oikeen lääkärille.. Joskus viitisen vuottasitten ekan kerran kaupassa töissä meni ensimmäisen kerran ja vanha vaiva palasi nyt.. Kamalaa kipua ja särkylääkkeitä ei voi ottaa :(

Voi ei hunajameloni :( noi selkäjutut on pahoja. Toivottavasti saat saikkua tarpeeksi ja selän paranneltua. Kokeile käyttää jotain kylmägeeliä panadolin ohella jos auttais yhtää.

Kokeiltiin taas kuunnella äsken miehen kanssa kun hänkin kotona ja saatiin muutaman min etsintöjen jälkeen näkyviin sykkeet ja sit pieni tuli varmaa lähemmäs ku kuulu noin 1min verran oikee selvä nopea jumputus ❤️ Suosittelen kyllä doppleria, tulee niin rauhallinen ja hyvä mieli kuulla että pienellä kaikki hyvin. Varsinkin ku en oo missään ultrassa viel ollu :) nyt viikkoja 10+6

Voi hunajameloni jos kokeilisin panadolia, sitä saa ottaa, jos vaikka veis edes pahimman terän pois!
Itse odottelen että koska noi kiinnari kivut yltyy sietämättömiksi, viimeksi vika kk meni kepeillä :/ ei helppoa kun on noita halittavia <3
Hitsi kun väsyttää ihan älyttömästi, mutta uni ei vaan tule... Ajatukset vaan huomisessa, toivottavasti mahassa kaikki hyvin! Sellainen olo että on mutta kun koskaan ei voi olla varma....

Olen ottanut pari kertaa mutta ei ole ollut apua :( toivottavasti ei ole mikään pullistuma tai tulehdus.. Millä sellaisia uskaltaa raskausaikana hoitaa.. Enkä millään haluaisi ottaa läälkeitä muutakun vain jos on aivan pakko.. Pahinta on nuo lonkat kun ei voi kävellä kunnolla.. Oudon näköistä kun 24 vuotias linkkaa niinku olisin tehny hoitotyötä viimeiset 48 vuotta.. Toivottavasti ei oo mitään pahempaa vahinkoa tullu selkään kun en ennemmin ole menny lääkäriin :(

Mulla taas on täs pari päivää ollu sellanen olo et ei tää pieni tuu pääseen syliin asti :( En tiiä mistä se oikee johtuu mut ikävä fiilis kyllä.. Toivotaan et poistuu jossai vaiheessa ja saan mun raskausluottamuksen takas❤ Ei niinku pelota sinänsä kun jos jotain tapahtuu niin se on tarkoitettu mut toi fiilis on tosi inhottava :/ Aamulla ainaki kaikki oli pienellä hyvin..

Zemppiä kaikille ! Sellanen kysymys että onko haitallista värjätä hiuksia sävytteillä/sävyteshamppoilla? On tuossa sävyttävä tehohoito ja shampoo, Biozell professional color mask. Saa cittarist ja s-marketista. Ku ei niis oo noita myrkkyjä ku kestoväreis

Ite käytän tuota color maskia ihan normaalisti ja meinasin kyl värjätä hiuksetkin kun on omat valmitujaiset tulossa.

Itse en oo niitäkään uskaltanut käyttää sillä niissäkin on suoraväriä... Huomenna oon menossa värjäämään hiukset niin, ettei värit osu päänahkaan, se ainakin on turvallista :)

Mä ole viime öinä nähnyt painajaisia tai semipainajaisia melko kirjavista aiheista. En suoranaisesti raskaudestani kuitenkaan. Omalla kohdallani tavallaan ymmärrän tään alintajunnassa vellovan ahdiistuksen, kun juuri nyt on menossa rama rv, jolla vuosi sitten tuli keskenmeno... En olisi uskonut, että elän näin voimakkaasti tavallaan uudellaan näitä tunteita. Eilen illalla nukkumaan mennessä luin vielä vuoden takaista päiväkirjaa, jossa päivä päivältä tilanne näytti käyvän huolestuttavammaksi, mutta yritin poistaa huolia kauemmas ja olla positiivinen... Edellinen raskaus oli mitä ilmeisemmin tuulimunaraskaus. Perustuu omaan "diagnoosini", sillä km tapahtui itsestään kotona ollessani (olin yksin kotona, mies töissä ja päivystys sanoi 2krt, että ei sun tarvi tänne tulla, vaikka kivut ja vuoto vain pahenivat... Lopulta en olis enää pystynyt ajamaankaan) ja sikiöpussi näytti olevan tyhjä... Nyt minulla on kuitenkin lohtuna reilun viikon takainen ultra, jossa kohdussani selvästi möllötti pieni rakas, jonka sydän löi!

Mutta siis mitä yritän tällä sanoa, niin kyllä näitä pelkoja ja ahdistuksia tosiaan on, ja niiden käsittely kaiketi kuuluu tähän raskaana oloon... Että elä Darkmintkään liikaa murehdi etukäteen. <3

Takaisin