Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa merituuli, toivottavasti tämä raskaus menee mutkitta, minulla ollut 2 km tossa rv6 tienoolla. Menetys tuntuu aina pahalle:(
Elinatuuli Espoossa muuttui toi pissin tutkiminen n 3 vuotta sitten kun odotin pikku kakkosta, sitä ennen Th tutki sen. Itsekään en ymmärrä miksi näin, kun olisihan se paljon varmempaa kun ammattilainen homman hoitais... Tehostusta :)

Tajusinpa että huomenna ultraan, vihdoinkin :)
Rv 12+2

CiCaDo aika julmaa pettää raskaana olevaa vielä hyvän ystävän kanssa!

Minua on petetty joka ikisessä suhteessa myös tässä, oltiin oltu yhdessä pari kk niin mies keksi yllättää:( asiasta ylipäästiin, unohtanut en ole, on nämä tilanteet muuttunut siitä ja uskon että se on opikseen ottanut. Toivon niin ainakin!
Vaikka ollaan oltu yhdessä yli 8 vuotta niin käyn mielelläni testeissä, ihan vaan varmistaakseni!
Niin kuin tolle olen sanonut, oman elämäs saat pilata jos et munaas osaa housuissa pitää, mutta minun elämää et pilaa!

Pettäminen on niin helppoa nykyään, tarvii kun nettiin mennä niin seuraa löytyy, ystäväni mies löysi panokaverin sieltä victoria milanista ja huomasin "paremmaksi kuin perheensä" otti ja lähti... Ennen sitä kerkesi tartuttaa ystävääni Klamydian. Olivat olleet yhdessä 12 vuotta:( ei kiva!
Suosittelen kaikille tauti tsekkausta!

Kiitollinen olen ollut että siitä paskasta eroon päässy ja että silmäni avattiin. Olihan se rankkaa aikaa mutta siitä ylipäästiin ja olen sen jälkeen ollut onnellisempi kuin koskaan :) nyt uus ihana mies ja olen hälle sanonu et turha loukkaantuu siitä et käyn testeis vuosittain ja hän ymmärtää täysin.

Minä kyllä luotan mieheeni, mutta en myöskään ole sinisilmäinen, vaan mielelläni sukupuolitautitesteissäkin käyn. Meillä suhdetta 9v takana. Tämä on vähän "sama asia" kuin avioehto. Kukaan ei toivo, että sitä käyttämään joutuisi ja sen laatiminen saattaa kuulostaa epäromanttiselta, mutta ei vara venettä kaada.

Olen samaa mieltä, että testeissä kannattaa käydä edes muutaman vuoden välein, vaikka vakikumppani olisikin. Ja ottaa huomioon, että esim. HIV testin tulos ei ole luotettava ennen kuin viimeisestä mahdollisesta tartuntatilanteesta kulunut 3 kuukautta. Itselläni ei onneksi ole miehet ikinä sukupuolitautitesteissä "kiinni jääneet", mutta varovainen kannattaa olla. Sairastettu klamydia nostaa esim. kohdunulkoisen riskiä! Ja täällä ei ainakaan seulota klamydiaa raskaana olevilta.

Joku kirjoitti, että juo tuoremehua 1-2 purkkia päivässä! Mulle valitettiin neuvolassa, kun kerroin juovani noin 4 lasillista viikossa! On kuulemma liikaa sokeria... ihan normaalipainoinen olen ja ekaan ultraan oli painoa tullut huikeat 800g, josta ei edes vähennetty vaatteita.

Tervetuloa Merituuli mukaan. Minulla myös keskenmenoja kolme takana ja pelot jyllää takaraivossa vaikka ei koko ajan olekkaan niin pinnalla mielessä.

Mulla myös suhde takana jossa on petetty ja silloin olin itsekkin raskaana kyseiselle miehelle. Mun edellinen mies löyti panonsa aina baareista... Onneks raskaus hänen kanssaan meni kesken itsestään vaikka keskenmeno tuntuikin pahalta. Nyt kuitenkin ajattelen että en olisi hänelle halunnut lasta synnyttää... Hän vielä kohteli minua kaltoin muutenkin. Haukku huoraks yms vaikka itse istuin kiltisti kotona maha pystyssä joka ilta odottamassa herraa kotiin... Silloin mulla meni hermot totaalisesti kun keskenmenon jälkeisissä kivuissa olin kotona niin mun piti jätkä käydä hakemassa jonkun eukon luota, jota se oli nussinu veneen alla.. :/ sillon päätin että lähen!! Koskaan jän ei tukenut tms...
Nyt kuitenkin todella onnellisessa suhteessa ja luotan mieheeni, mut silti käyn mielelläni joka vuosi niissä sukupuolitesteissä. Olen miehelle myös selittänyt miksi haluan käydä ja hän ymmärtää täysin. Meillä itseasiassa mieskin käy sännöllisesti, koska olen pyytänyt ja hän kunnioittaa pyyntöäni. Olen sanonut että testeissä käyminen ei ole epäluottamuslause häntä kohtaan..

Voi Rinttis, voimia <3
Täällä on kyllä huomannut kuinka valtavan ja valitettavan yleisiä keskenmenot ovat. Ei tarttis enää kenenkään omaa joulurakasta menettää! :(

Mun mielestä bakteeriviljelyyn pitää olla 4h rakkoaika ja puhtaasti annetaan ja klamydiassa riittää 2h ja se annetaan ekasta tipoista ilman pesua. Syömisellä ei oo merkitystä.

Nyt on kyllä tyhjääkin tyhjenpi maha ku eilinen päivä päättyi oksenteluun ja viel en oo saanu aamupalaa alas. Mekko heikko olo. Onneks on loma!

Tervetuloa mukaan! <3
Täällä kans km koettu viime joulukuussa ja nyt odotellaan esikoista viikoilla 10+ jotain eli LA kans ennen joulua. Samoissa siis mennää Merituuli :)

Huh mitä tarinoita. Järkyttäviä kusipäitä tää maailma kyllä päällään kantaa! Onneksi olette päässeet näistä eroon ja teillä on nyt hyvät miehet! Toivotaan että meidän kaikkien miehet myös pysyvät sellaisina!
Itselläkin edellisissä suhteissa ollut kovasti epäluottamusta ja muiden kanssa vehtailua miehen puolelta, mutta nykyinen on ihan eri sarjaa. Mä en vaan pysty olee luottamatta siihen täysillä, koska kaiken paskan jälkeen on vihdoin tunne ettei tämä mies mua koskaan satuta. Enkä halua lisätä eripuraa sillä, että muiden huonosti menneiden suhteiden takia antaisin niiden vaikuttaa tähänkin. Tietysti mulla ei niin rajuja pettämisjuttuja ole koskaan ollut niinkuin teillä monella, niin ymmärrän kyllä että haluatte pelata varman päälle nyt, luulen että itsekin tekisin noin jos olisin joskus ollut samassa tilanteessa. :)

:hilarious::joyful: Sain just kotidopplerilla ekaa kertaa sykkeen näkyviin! Ihanaa <3 missään ar ultrassa en ole käynyt joten tää tuntuu ihan huikaalta nähdä joku konkreettinen asia pienestä raskausoireiden lisäksi.

Mulla on Unbornheart fetal doppleri johon saa sovelluksen kännykkään josta näkee sykkeen. En siis kuullut vielä mitä näytölle lävähti vaihtelevat lukemat 110-160 välillä ja toisinaan tais sekottua omat sykkeet ku tuli 70-80. Nyt mulla siis viikkoja 10+6 ❤️

Apuaaa...tänään iltapäivällä ultra, nyt siis 12+3!! Hermostuttaa kyllä aivan vietävästi..... :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Jotenkin pelkään pahinta, mutta toisaalta... en kyllä enää ikinä oota näin pitkään, jos tässä vielä jotain käy! Kunnon piinaviikot takana....

Huh, ultra onnellisesti takana. Pikkanen oli siellä missä pitikin ja ihan vastasi viikkojaan päivän parin heitolla. Mikä helpotus :) samalla otettiin istukkanäyte perinnöllisen kromosomihäiriön poissulkemiseksi, viikko siis vielä jännätään sitä tulosta.

Marlau 11+3

Mammuli onnea ultraan ja toivotaan että kaikki hyvin!

Marlau mahtavaa että pikkuisella kaikki hyvin! Kuin sinulta samalla otettiin istukka näyte? Itseltä se otettiin 2 kohdalla kun eka havaittiin niskaturvotus ja siitä viikko päälle niin pääsin Naistenklinikalla jatkotutkimuksiin.

Täällä tänään meidän vanhimman neidon 4-v neuvola! Mitäköhän ne siellä mahtaa tehdä:) tiedän ainakin että ovat tytön kanssa kahden ja että saa piikit. Meillä nää ensimmäiset jännittävät kokemukset jatkuu vanhimman likan kanssa, kaikki ekat jännittävät hetket raskaus, vauva ja taaperoaikaan nähty jo monta kertaa:D
Huomenna ultra, onneksi on taas kiire päivä jo puoliksi takana, iltakin menee varmasti tosi nopeaan, hyvä niin on huominen nopeasti käsillä:)
Mulla sellainen fiilis että masussa kaikki hyvin, niin ainakin haluan uskoa, luotan mun mamma vaistoon täysillä! Kunnes toisin todistetaan:)

Tytsy monelta sulla on huomenna ultra? Saadaanko jännittää koko päivä yhdessä kun tosiaan mulla se on vasta klo 2 :)

Elinatuuli, Helsingissä myös tutkitaan nuo liuskat itse, mutta jos niissä on jotain normaalista poikkeavaa, pissa pitää jättää vessaan odottamaan ja terkkari käy vielä testaamassa uudestaan.

Ihania ultrakuulumisia! :)

Ite ostin ton dopplerin tori.fi stä 20€, oikee hinta taitaa olla noin 50€ :) hyvin tuntuu toimivan ja tykkään tosta että saa liitettyä puhelimeen ja näytöltä näkee sykkeet. Vielä ne ei siis mulla 10+ kuulu mutta näkyy. Niiden kuulumiseen voi mennä viel useampi viikko. Olen tykännyt tosta vekottimesta :)

Krisse, todellakin. Mietin ihan samaa, että täällä huomaa miten yleisiä km:t on. Kurjaa että niistä ei julkisesti puhuta, kun kaikki joutuu sitten yksin suremaan ja voisi auttaa jos tietäisi, että se on suht "normaalia" ja silti voi hyvin saada seuraavalla kerralla terveen lapsen. Samoin kuin kehitysvammoiset jotenkin piilotetaan...

Tolla dopplerilla kannattaa ekaks etsii suht keskeltä ihan häpyluun yläpuolelta semmonen viuh-viuh-ääni (=istukka)ja jossain sen lähistöllä (mulla ainakin aika syvällä ja usein aika ahtaalla on sitten vauva ❤️ ) Hitaat liikkeet laitteella,painellen ja kallistellen löytyy ainakin mulla joka kerta (joskus heti, joskus kestää).

Jännä miten noi labrakäytännöt vaihtelee. Täällä neuvolasta ja Huslabista sai ainakin hyvin selkeet ohjeet miten toimia. Optimi ajankohta seulonta/alkuraskaus verikoelabroille 10+ vko (paras tsäänssi osua rv 9-11) ja pissa otettiin kotona pesun jälkeen keskipissa purkkiin ja siitä itse kahteen putkiloon. 4h edellisestä. Vein ne samalla ku kävin labrassa. Täällä kans klamydia, hiv ja kuppa perussetissä, koska raskauden kannalta riskejä. Vaikka ollaan miehen kanssa molemmat käyty testeissä alle vuos sitten.

Hu ultra, ja äippä pari tuntia sua ennen Jännittää ja oon jo valmiiks onnellinen, et nähdään vihdoin meidän vauva, joka on jo yli 5cm pitkä ❤️ Luotan, että kaatuminen ei aiheuttanu mitään haittaa, kun doppler kertoo et syön lyö :)

Lilith_Mist soitat vaa neuvolaan et haluat kuunnella nii onnistuu. Mää ainaki sain aamulla ajan ku soitin kymmeneltä (puh. tunti 10-11) nii se sano et tuu puhelintunnin aikana nii kuunnellaan.. Hyvin kuului Just tänään kävin..

Täällä ei neuvolas suostuta kuunteleen sydänääniä ennenku vk 12. Yritin, mut käännyttivät pois... :/

Takaisin