Mihinkään virtsatestiin ei tarvitse olla 8h virtsaamatta :) bakteeriviljelyyn sekä klamydiaan tulisi olla virtsan rakossa 4tuntia. Klamydia näyte annetaan pesemättömästä alapäästä ja bakt.näyte pestystä. Nämä voi myös antaa samalla kertaa, eri purkkeihin. Ensin klamydia näyte, sitten stoppi pissaukselle--> alapesu ja toiseen purkkiin puhdas näyte :)
Mulle tuli ohjeena että bakteeriviljelmään piti olla 4h pissi rakossa ja se tehtiin kotona. Sit mentiin labraan antamaan klamydia näyte ja riitti ku pissi oli tunnin rakossa eikä sitä kusta saanu siihen purkkiin mielettömästi antaa, vain sentti alkupissiä purkin pohjalle. Muuten kuullemna pissistä tulee liian laimeaa tutkittavaks. :O
Eikun on se niin, että LA mukaan tänään tasan 14 viikkoa täynnä, niin neuvolakortinkin mukaan, mutta yksityisellä kävin silloin ihan ar niin oisi niiden tietojen mukaan olla nyt se joku 13, ei prkl ihan sama, sekoitan tässä teidän sekä oman pään:D:D
Eri kunnilla voi olla eri ohjeistukset, mutta yleensä se on tuo 4tuntia virtsa rakossa ennen näytteen antoja. Ja ei niistä kannata sellaista stressiä ottaa, jos näyte on liian laimeaa niin voi antaa uuden. Ei se maailma siihen kaadu :)
Mä kaaduin tänään! :/ Liukastuin liukkaalla lattialla. Ja nyt tietenki arveluttaa, et mistä tietää, et oliko se vaaratonta vai ei vauvan kannalta. Jos olis menny joku rikki, niin tuntuiskohan se jotenki? En muista kenen se kauhea edellisen raskauden loppupuolella ollut kaatuminen johti pahimpaan mahd. lopputulokseen... Onkohan näin alkuvaiheessa vauva ja istukka jotenkin turvemmassa?
Joo varmaan vaihtelee noi ohjeet aikaslailla. Mulla riitti se tunnin pidätys ja mikäs siinä jos saavat siitä tutkittuu. :) Ei nuista stressiä kannata ottaa. Tekee niinku ohje annetaan.
Minustakin siihen toiseen pissitestiin (kotona) oli 4h, mutta ei puhuttu ettei sais aamupalaa syödä :O miksi ei saisi? toiseen pissitestiin puhuttiin noin 2 tunnista pidättelyä, joka annettiin labrassa.
Hei mitäs kun mulle ei olla puhuttu mistään klamydiatestistä mitään? Milloin sellainen pitäisi tehdä? En muista ekasta raskaudesta, että oliko sellainen vai ei, mutta nyt eikä edelliselläkään kerralla ollut kuin se missä pesun jälkeen pissataan purkkiin.
Meillä se täällä kuopiossa otetaan rutiinina kyl jokaisessa raskaudessa.
Minä kans mietin, että miks ei sais olla syömättä pissitestiin. En oo kyl koskaan kuullukkaan semmosesta! :O
Mää kans ihmettelin kun joku kirjotti, että annettava virtsatesti aamulla ennen syöntiä ni siks kanssa asiaa tuossa tuumasin kun en oo ikinä kuullu moisesta :) tai sit vaan ymmärsin koko asian väärin!
Klamydia testiä ei välttis joka kunnassa otetta mutta aivan niin kuin wildside sano niin Kuopiossa kaikilta. Ei ole väliä onko ensi vai monesko synnyttäjä.
No kyllä luulis et otettas joka ikiseltä joka kunnassa klamydia testi. Se kuitenkin on todella paha juttu raskaana ollessa ja vaikka kuinka olis pitkä parisuhde takana ni ei voida olettaa ettei klamydia riskiä olis (7vuotta suhteessa ennen kun selvisi että mies pettänyt koko ajan). Plus et klamydia on oireeton useinmiten. Otan kyllä puheeks neuvolassa ens kerralla.