Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
zemppejä kaikille kipuilijoille ja huonosti yönsä nukkuville! Täällä kans ilmottautuu yks aamuZombi, jonka yö meni vaa sängyssä pyörien ja supistelujen lomassa. Kauhee alaserän särky ku nousi vihdoin ja viimein luovuttaneena ylös, mutta nyt sekin alkaa jo helpottaa. Mies tullu yön aikana kipeäks, aivastelee koko ajan ja kauhee yskä, ei oo kuitenkaa kuumeessa. Saako mies tuollases "pienehkös" flunssas vielä tulla synnytykseen mukaan? Sit en tiedä kyllä kuinka psykoosiin joudun jos mies ei saa tulla mukaan :O Eli jos on ohjenuora se, ettei yhtään kipeänä synnytykseen mukaan, niin saisi pysyä pikkunen yksiössään sen aikaa vielä, että mies tuosta paranee. :( Huomenna rv 39+0

Rahi marraskuun Vauva-lehdessä oli juttua enterorokosta. Siellä luki näin:"Enterovirustaudit ovat hyvin tavallisia ja raskaana olevat sairastavat niitä samalla tavoin kuin muutkin. Yleensä raskaana olevan enterovirustauti on oireeton tai lieväoireinen, eikä se haittaa raskauden kulkua tai sikiön terveyttä sen enempää kuin tavalliset flunssat."

Mites te muut kellotatte supistuksia?
Mulla nyt ei vielä niitä oo, mutta latasin puhelimeen (iphone) jo valmiiks supistuslaskurin :)
Aiemmin oon vaan laitellu kellonajat ylös paperille, kun on alkanu supistaa ja niistä sitten laskenu sen supistusvälin.

Tiiän vaa, et vatsataudissa ei saa tulla. Tai tietty jos muuten tosi kipeä. Ite varmaa pistäisin miehen niistää salassa, jos ois vaa vähän kipeä :)

Vilijonkka, mulla varattiin ekasta jo käynnistys, mut eivät sit käynnistäneet, kun oli jo niiin tulollansa itsestään. Yöllä sit käynnistykin...

Mut yleensä käynnistystä viivytellään vasta jos äidillä ja lapsella kaikki hyvin. Perussairaus voi suoraan aiheuttaa käynnistyksen varauksen. Pyydä, jos ne jo vähän ronkkis paikkoja ja sais itsestään käynnistymään. Toimi mulla.

Itekki tekisin samoin kun Rahikin. :)

Täällä käyty maksakokeissa. Ihan jumalaton kutitus ollu. Alko lievänä pari päivää sitte, luulin että nuo raskausarvet vaan kutisee. No nyt on kutina jo sitä luokkaa, että yöunia häiritsee ja perhana ku pitää olla koko ajan raapimassa. Iltaa myöten vaan voimistuu. Tuskin siis yksin ainakaan noista arvista johtuu. Rasvannukki oon, mutta eipä oo mitään hyötyä vaan kutina alkaa kohta uudelleen. Alkaa olee iho tuosta kutinakohasta kyllä tooosi herkkä, raapiakki pitää jo kankaan läpi ku ei kärsi suoraan kynsillä rapsuttaa..
Oon yrittäny kokeilla myös, että jos joku kangas on sellanen et kutittaa, mut eih.. Oon ilman paitaa kotona ja kyseinen kohta ihan paljaana ja silti kutisee. Vähän se kohta on myös keltainen..
Onko siinä hepatoosissa kaikilla myös tuota käsien ja jalkojen kutinaa? Mulla kutisee jalat, mutta vaan sillon tällön. Toi maha kutisee koko ajan.
Noh tänään tulee tulokset ja iltapäivästä oon sitten viisaampi.

Onnea joulunyytti :)

Ultrassa käyty. Painoarvio ultralla ja käsikopelolla 3680g. Paikat pehmeet ja kahdelle sormelle ja pää kiinnittynyt. Lääkäri pyöritteli kalvojaki irti että jos saatais edistymään. 14.12. ois sit käynnistykseen aika varattu.

Onnea Joulunyytti :)

Wildis, mulla oli edellisessä raskaudessa hepatoosi ja kutina oli pahin just mahassa.

Air4m taas meillä on samat fiilikset :DD itte kävin keskiviikkona shoppailee ja tuli käveltyä yhteensä se 6tuntia siellä. Yks kahvitauko pidettiin mut se oli ainut kerta ku istahin alas.. loppu hetkillä sit ittellä lirahti kaupassa jotain housuun ja ku vessassa tarkistin tilanteen ni oon melko varma että pieni osa limatulppaa tuli ulos ja sitten olikin koko ilta ja eilinen aamupäivä tosi kipee olo alaselkä, haaraväli jne kipuili niin paljon että mietin jo että nytkö se pieni syntyy :D mut tänään ei enää kipuja ole..

Joulunyytti hurjasti onnea pienestä!! :)

Ennika oonkoha unohtanu sua onnitella pikku nyytistä?!? :O oon pahoillani jos oot jääny huomaamatta eli tosi paljon onnea pienestä!! :) ja ihana kuulla että synnytyksen jälkeen sujuvasti alkaa se äitiys :)

Mulla edellinen raskaus käynnistettiin pari päivää ennen laskettua juuri hepatoosin takia. Kutinat valvotti silloin kaksi yötä, eikä niihin tosiaan mitkään raapimiset tai rasvaukset auttaneet tippaakaan.

Haha, Mindis! Tää on jo ihan käsittämätöntä :D Ollaan varmaan samaan aikaan synnyttämässäkin ;)

Takaisin