Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut kaikille synnyttäneille :) Täällä vielä 2vkoa ja 2pvää laskettuun aikaan.Vauveli on pää alaspäin, möyryää ja potkii kovasti,treenaa varmaan voimia synnytystä varten :) Neuvolassa tänään kaikki hyvin.Masu kasvanut vaikkei paino viime aikoina ole enää noussut.

Onnea anders ja äityli! <3

Mua ihmetyttää kun yhessä välissä tuli tosi herkästi noita supistuksia ja nyt taas ei edes lenkkeily aiheuta kummempaa actionia o.O Ihmiset vaan tuijottaa ihan kiitettävästi tätä jättimahaa... Tänäänkin meinas itteä nolottaa ku puskin jyrkkään ylämäkeen iha minipienillä tipuaskelilla :D Meni puoleentoista kilsaan varmaa lähemmäs puol tuntia :P

Onnittelut anders, äityli ja kaikki muutkin synnyttäneet <3 toivotaan että mitä lähemmäs mennään joulua niin sitä useampi saanut jo oman murunsa maailmaan! Ja kaikille joita tuleva vauva yms jännittää niin voin sanoa, että se fiilis ja kaikki mahdolliset epäilykset helpottaa heti kun vauva on syntynyt. Itse olin aika stressaantunut siinä viime metreillä mutta nyt ei oo epäilyksen häivääkään siitä ettei tää olis maailman paras asia ikinä (ehkä itsestään selvä asia jollekin mutta ei mulle). Se totaalinen rakastuminen iski kyllä vasta osastolla, heti synnytyksen jälkeen olin aika kuutamolla tilanteesta ja enemmän vaan onnellinen siitä miten iloinen tuore isä oli :D

Täällä mennyt päivät vauvaa ihmetellessä ja huomenna päästään kai kotiin. Syöminen tuottanut vähän harmaita hiuksia, mutta ehkäpä se tästä lähtee vielä sujumaan!

Olipas taas yö... yhden maissa nukahdin ja kahden jälkeen heräsin :( hiukan ehdin torkahtaa kuuden maissa ja ny pitäis herätä. Äippäpoliläynti ois ysiltä ja täältä kuitenki menee sinne ajellessa se tunti. No jos yrittäis autossa nukkua.
Ilmeisesti yöllä supisteli urakalla ku heräsin hikisenä ja sit ylös noustessaki. Mutta nehän loppui kesken.

Saini, kuulostaa enemmän kuin tutulta :( Oon niin kypsä tähän valvomiseen, ei enää kauaa kyllä pää kestä :(

Ei kyll pitkään pää kestä tätä valvomista :( onhan sitä heräilyä ja valvomista sit synnytyksen jälkeenkin mutta kun se on erilaista sit.

Ei tullu täällä lähtöö. Nuita "työntö" suppareita tuntu kyllä kolmeen asti yöllä ja oli välillä kipeitä. Painetta tuntuu tällä hetkellä lantiossa ja tässä sohvalla istuessa meinaa alkaa uudestaan supistelee. Yöllä kun kävin kusella, niin tuntu ihan yhtäkkiä tunne ku rakko ois vapautunut ja kusi vaan valu ilman ponnistuksia. Siis ihan ku mitään vauvaa ei oliskaan enää ollu. Empä oo sit varma menikö vedet, sekun sekottu sinne pönttöön kusen mukaan jos meni. Mut tuskimpa meni ku ei oo ainakaan vielä kovia suppareita tms. Eikä tuonne housuun valu ainakaan mitään, tuskin ne kaikki kuitenkaan ihan kerralla meni.. :O

En oo kyll kuullu että ois kerralla holahtanu kaikki vedet. Mutta kuulostais että lähtö ei välttämättä kaukana ole.

Aamun jurppimiskohtaus. Mies herää ja ilmoittaa että puolen tunnin päästä pitäis olla menossa. Ja tiedän että mun homma on pukea itteni ja sit samalla laittaa esikoinen valmiiksi. Aamupuuro menee pullosta vellinä. Mutta yritä nukkuvalle melkein 2v likalle saada vaippa vaihdettua ja vaatteet päälle :/ hyvällä tuurilla ei edes herää ku puen mutta toi äijä ku ei osallistu mitenkään. Ittensä hoitaa lähtövalmiiksi ja sit odottaa että mie teen saman. Ihana ku vähäiset yöunet takana nii oon varmaan yks sunshine tänään ku samantien alkaa mies jurppia ku suunsa avaa.

Täällä myös huonosti nukuttu yö takana (taas). Aamu neljältä taisin vasta saada unen päästä kiinni, ja sitä unta riitti klo 6 asti, eli taas parin tunnin yöunilla mennään..

Klo 10.00 on äippäpolille aika, vähän jännittää minkä kokoarvion poitsu sieltä saa, ja sen myötä mietitään onko käynnistykselle tarvetta. Kiva myös tietää onko alhaalla tapahtunut mitään muutoksia viime viikkoisen lääkärikäynnin jälkeen.. :)

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja huonosti nukkuneille!

Eikös sitä lapsivettä valu vähän väliä, jos kalvoihin on tullu reikä?
Kyllä se kai huomata pitäis, jos sitä vuotaa..

Miten toi tee on teillä jo sitä kokeilleilla vaikuttanut? Haluisin kohdun palautumisen takia sitä juoda, mut pelkään et aiheuttaa suppareita... No viikon päästä helpottaa yliopistolla, ni jos sit uskaltais...

Muistaako kukaan miten oli enterorokon ja raskauden kanssa? Kuuluko niihin vaarallisiin rokkoihin? Tarhassa liikkeellä :/

Minäki oon ymmärtäny, että sitä valuu vähän väliä tai jos tulee isompi määrä niin sitä kuitenki tulee lisää.

Täälä nukuttu vaihteeksi ihan hyvin. Olin kymmenen aikaan jo petissä ja nousin vasta hetki sitten. Vessareissuja yölle tosin kertyi ainakin viisi, mutta sen nyt on ihan normaalia täällä:)

Hiuksista, musta tuntuu, että mulla ei ole hiukset kasvaneet raskauden aikana juuri ollenkaan. Ei kyllä tosin sitten muutkaan karvat. Kun on pitkät hiukset, niin ne kyllä kuluu latvoista, mutta kun eivät kasva, niin tuntuu, että lyhenevät vaan vauhdilla, kun viime viikolla kampaajalla just kävin huonokuntoisia latvoja tasoittelemassa. Tuuheudessa, killossa tai ravoittumisessa en juurikaan myös ole huomannut muutoksia.

Täällä kans nukkuzombie ☺ zzz olisko yhteenlasketut unenrippeet 5-6 tuntia zzz Eilen oli tän raskauden viides migreenikohtaus ja koko päivä melkein meni siitä toipuessa. Neuvolassa ko. asiaa ei juurikaan ole otettu mitään kantaa, vaikka muuten migreenejä mulla harvoin. Inhottavia kun juurikin noita näköhäiriöitä onko muilla lisääntyneitä päänsärkyjä?

Onnea Äityli tytöstä!

Täällä oli eilen taas jännää, kun oltiin kavereilla "pikkujouluissa" ja lähtiessä lorahti housuun jotain. Koko illan oli tullu tosi napakoita, mutta kivuttomia supistuksia. Lorahduksen jälkeen myös viilteli ja sattui tuonne alas. Saattoi olla pieni määrä tulppaa, en tiedä varmaksi. Kotonakin tuntui, että jotain valuu ja yritin selvittää tuleeko vettä, mutta jos tuli niin tuli vain vähän ja loppui. Masukaverilla oli myös järjettömät kairauspuuhat menossa. Panadolin nappasin suppareihin ja nukuin koko yön. Nyt aamulla ei taas ihmeempiä oloja. Kyllä rupeaa jo aika lailla jännittämään.

Tsemppiä kipuileville ja huonosti nukkuneille! Ei mene enää kauaa ;)

Mä oon lähdössä äitiyspolille vielä käynnille. Tosi vähillä yöunilla mennään, mutta ei onneksi nyt väsytä. Matkaa kuitenkin reilun tunnin verran suuntaan ja yksin menen.

Pistääköhän ne aina jonkun yliaikaiskontrollin vai voinkohan sopia suoraan käynnistysajan. Nyt kuitenkin 39+5, niin ei kiinnostais siellä jatkuvasti rampata. Aion kyllä pyytää tuota järjestelyä. Käynti on mun kroonisen sairauden takia, vaikka olen oireeton eli käynti periaatteess turha. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin meen, haluan tietää alakerran tilanteen :D

Takaisin