Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taas Jorvissa sanottiin viikko sitten, että testaa ensin lapsiveden, ja jos sit tihkuu niin sit vasta streptokokin. Ja tää siis koska streptokokkinäyte on voimassa vain kaks viikkoa, ja jos synnytys ei ookkaan käynnissä ja käynnistyy vasta sen kahden viikon jälkeen, niin joutuvat silloin ottamaan uudelleen sen näytteen. Mä ymmärsin et kaikilta kuitenkin testattais?

Mulla on ollut koko päivän pahoinvointia, ja nyt sit närästää. Ärsyttää kun oon ihan poikki, tahon nukkumaan. >:(

Juu ainaki tyksissäki viimeksi eka testas lapsivesijutun ja sit ku oli se positiivinen nii laittoi käyrille ja sit kävi hakee sen streptonäytetestin. Ittellä kun se on jo plussana nii kuulemma ei tartte uudestaan. Negahan voi muuttua plussaksi. Ja kai ny plussakin negaksi (?) voi muuttua... mutta itteltä ei siis enää tartte testata vaan automaattisesti laittavat antibiootin jos ja kun synnytys käynnistyy. Lapsiveden mennessä pitää soittaa samantien synnärille ja mainita tuo strepto nii kertovat lisäohjeet.

Tänään "kivasti" vihlonu kohdunsuulle ja ollu tuntemuksia siellä. Supistuksia vaan sit nii harvasti. Pitää mukavin ässä testata tänään taas ku eilen aiheutti kohdunsuulle "jotain".
Aiemmin synnyttäneille kysymys. Jos ootte aiemmassa synnytyksessä revenneet ja jouduttu tikkaamaan nii onko siin tikkikohdassa seuraavan synnytyksen lähestyessä ollut jotain kireyden tunnetta tai venymisen tunnetta? Itte jäin imukupin väliin esikoista synnyttäessä ja sit repesin ku imukuppi aktivoitiin :( nii toi tikattu kohta on ny tuntu kireältä tai venyvältä samaan aikaan ku kohdunsuulle tullu jotain painetta. Ei joka kerta vaan ihan pari kertaa. Voisko viitata että paikat valmistautuu? Vai onko tää omaa toiveajattelua? :D

Mulla ollu nyt tosi outo olo... Vähän aikaa sitten tuli pistävä kipu vasemmalle alamasuun, luulin ilmaksi. En saanu sitä pois, mutta kipu siirtykin myös selkään. Mutta vaan vasemmalle puolelle. Ja sit se kipu loppu jonkun ajan päästä kokonaan... Alapää tuntuu kanssa oudolta, niinkuin siellä olis jotain ylimääräistä, tampooni tms. Muutenki ihan kumma olo... Ei tällästä ole vielä ollut... Sais nyt vielä muutaman päivän pieni hengata masussa. Miehelle jo kävin läpi, mitä juttuja pitää vielä muistaa sairaalalaukkuun pakata, jos lähtö tulee.

Täälläkin taas outoa oloa havaittavissa ja kolmas kerta tän päivän aikana. Mahassa viiltevä ja kuumottava tunne välillä, joka lisääntyy, jos on supisteluja. Kipu ei kuitenkaan mitään älyttömän kovaa. Välillä ollut muutama tuntikin väliä ilman suurempia tuntemuksia. Nyt supistelut lisääntynyt ja koventunut, joten täytyy varmaan alkaa kohta puolin kellottelemaan niitä.

Pakko muuten kysyä, että onko kellään kokemuksia imukupista/synnytyspihdeistä?

Juttelin tutun kanssa ja hänen lapsensa synnytyksessä käytettiin imukuppia... Siitä "johtuen" lapsella jälkeenpäin havaittu lievää kehityshäiriötä...

Uskaltaako noita k.o välineitä tarvittaessa ottaa käyttöön vai voiko suoraan kieltäytyä?

Onnea tytsy <3

J-R, meillä käytettiin esikoista synnyttäessä imukuppia eikä hänellä ole todettu mitään häiriöitä. Lähinnähän noita käytetään juurikin apuna sen takia että vältyttäis noilta kehityshäiriöiltä hapenpuutteen tms takia. Niistähän voi kieltäytyä jos siltä tuntuu. Mitä itse tutkinu noita apumenetelmiä niin en kyll ole löytäny suoranaista viittausta siihen että imukuppi aiheuttais kehityshäiriöitä kun se mahdollinen kehityshäiriö voi johtua myös siitä minkä takia sen imukupin tms apuvälineen käyttöön ollaan päädytty.

Takaisin