Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kauheesti oli tullu taas viestejä, kaikki en kerennyt ees lukemaan.. Pauliinalle peukkuja pystyssä että jotain tapahtuis! Samaa toivotaan täälä :D
Tänään neuvola, huomenna laskettu. Tänään nippaillut alamassua inhottavasti ja jatkuvaa huonoa oloa... Eipä muuta. Saa nähdä tullaanko neuvolasta yhtään viisaampana takaisin :)

Tsemppiä Mukkis, toivottavasti selviää mikä sulla on.

Samoin Madonnalle paljon tsemppiä!

Täällä käyty neuvolassa, vähän oli protskua pissassa, joten sen, näköhäiriöiden ja oudon huimauksen takia sain jonkun "ei-niin-kiireisen" 1-7-lähetteen äippäpolille. Oon aatellut et näköhäiriöt johtuu mun totaali niskajumista, nimittäin huonossa asennossa alkaa silmissä näkyä tähtiä ja huimata, ja nyt on huono omatunto kun mietin et jos vauvalla onkin hätä enkä oo reagoinu aikasemmin mitenkään. :sad001

madonna86, tsemppiä! Tulipa paha mieli puolestasi. :sad001

Mua kanssa ärsyttää kun tuntuu etteivät kaikki neuvolatädit ym ota tosissaan, kun sanoo ja valittaa ettei nukkumisesta tule yhtään mitään. Minäkin viime viikolla terveydenhoitajalle ja lääkärille valitin että nukkumisesta ei tule mitään, niin siihen suhtauduttiin vain "voi sua, yritä vain saada nukutuksi" - meiningillä.. Onneksi kaikki neuvolatädit ja muut ihmiset keiden kanssa on joutunut raskauden takia asioimaan ovat olleet ihania ja mukavia, mutta heidän suhtautuminen tähän nukkumisongelmaan ärsyttää. Tiedän, eiväthän he paljoa voi asialle tehdä mutta sekin riittäisi jos joku kerrankin ottaisi puheet vähän vakavemmin ja yrittäisi tosissaan tsempata ja auttaa jaksamaan. Välillä tuntuu pitäiskö tässä rysähtää lattialle itkemään ja huutamaan väsymystään ennenkuin joku istuisi alas juttelemaan asiasta.

Saa nähdä mitä tästä päivästä tulee, nukuin 3h jonka jälkeen heräsin ja valvoin 3h, jonka jälkeen taas nukahdin kolmeksi tunniksi..

Tsemppiä muillekin nukkumisongelmien kanssa painiville!

Täällä ollaan menossa neuvolaan mittauttamaan kaikki mahollinen. Pää jo kolmatta päivää kipee ja tänään niin kipee ettei tiiä miten päin olis. 1g panadolkaan ei auttanut yhtään. Pakkasin jo ristikon ym. viimeiset asiat sairaalalaukkuun, jos tuleekin lähtö. Vauvan liikkeet on tänään ollut vähissä. :/

Täällä ollaan nyt päivystyksessä Rovaniemellä, istunut nyt sellaset 4h. Nyt pääsin pitkälleen... Lämpöä 38,6 ja olo sen mukainen... Keskivartalo ihan tulessa ja pulssi sellaset 120. Hemmetti! Myyräkuumetta väläytteli, siis että poissuljetaan. No kuitenkaan ei ekoissa labroissa ollut mitään siihen viittaavaa. Proteiinit +2 pissassa ja tajuton päänsärky.Nyt ottivat myyräkuume-vasta-aineet, veriviljelyt ja muita peruslabroja. Ei mee nyt ihan putkeen mulla, mutta ainakin hoidossa nyt ollaan.... Kiitos tsempeistä! <3

Voi mukkis, toivottavasti saavat pian selville mikä vaivaa! Paljon voimia ja toivottavasti pian helpottaa <3

Täällä on vaimoa lellitty tänään :) peitot heilu aamusta, sitten mies teki ruokaa (ainii ja kävi kaupassa), ja nyt järjestelee paikkoja että on valmiina kaikki kun beebe syntyy <3
Ja minä makaan sohvalla :)

Tsemppiä Mukkikselle ja vilijonk4lle! Toivottavasti saatte pikaista apua oloonne!

Meillä täällä uniongelmat on hieman toisenlaiset... Mä nukun yön yleensä kuin tukki, mitä nyt herään pari kertaa yössä kääntämään kylkeä... Mutta mutta, mä olenkin sitten ainut joka tässä talossa nukkuu. Mä olen tässä loppuraskaudessa alkanut kuorsaamaan niin kovaa, että mies ei nuku sitten olleskaan :bag::oops: Aamulla varovaisesti just ja just uskallan kysyä, miten hän on nukkunut ja yleensä saan semmoisen murhaavan katseen takaisin :grin Monena öinä mies on herännyt kolmen ja viiden välillä ja siitä sitten valvonut yhtä mittaa iltaan asti kun ei oikein päiväuniakaan osaa nukkua. Ja sitten on aivan rättiväsynyt koko päivän. Hirveen huono omatunto itsellä, kun en oikein mitään asialle voi tehdä :sad001 Nyt on mies pari yötä nukkunut sohvalla... kuulemma kuorsaus kuuluu sinnekin, mutta ei sentään herätä... Että Hehkein tyttöystävä -palkintoa tuskin tässä loppuvuonna saan :grin

Voimia kaikille univaikeuksista kärsiville! Jotain unilääkkeitähän on, mitkä ovat turvallisia ja sopivat raskaana oleville, mutta näitä ei ole teille tarjottu?

Mukkis toivottavasti selviää, mikä vialla. Jaksamista sinne!

Vilijonkka4, toivottavasti saavat myös siellä selvyyden mistä johtuu. Täällä on kans ollu liikkeet vähissä, mutta neuvolassa vauvan sykkeet kuitenkin hyvät ja sf-mitta kasvanut niin ei ollut huolissaan.

Neuvolasta sain torstaille uuden ajan missä katsotaan verenpaine ja proteiinit, kun verenpaine taas noussut. Pissa kuitenkin puhdas niin toivotaan, ettei nyt mitään tulis ja pysähtyis toi verenpaineen nousu. 138/81 oli tänään.
Pää oli kuulemma jo tosi alhaalla ja vihdoin kiinnittynyt, mutta neuvolatäti epäili, että menee vielä viikko kuitenkin.

Ihana päivä sulla Mir77! :)

Mukkis voimia ja tsemppiä!

Kaikki ei ny taas päähän jääny mitä luin :(

Neuvolaan ehditty ajallaan. Painoa ei oo lisää tullu ja pissa puhdas. Hemppa oli 124. Sykkeet hyvät. Sf-mitta huiteli yläkäyrällä edelleen 36cm. Terkan mukaan pää ois jo kiinnittyny ku ei saanu kovin liikkeelle sitä.
Ihan avutonta toi oma kävely :D en ehtiny edes puoleen väliin ku mies tuli autolla jo vastaan :D no ehdin ajoissa neuvolaan kuitenki. Verenpaineet ny ylärajalla mutta eivät ne niille mitään ala tekemään vaikka niissä mitä ois. Sais jo syntyä.

Neuvola oli mullakin tänään, päätin ottaa influenssa piikin vauvan takia. Meidän rimppakinttu tulee olee niin mahottoman pieni ja kun ei yhtää voi sit sanoa että miten vastustuskyky sit kestää nii jospa tuota kautta saisi edes vähän lisävastusta. Mies lähtee ensiviikolla neuvolaan mukaan ja saa oman piikkinsä sillon.

Ja tuosta SF mitasta, tänään se otettiin pitkästä aikaa nii se huitelee siellä korkealla yläkäyrällä mennä, mikä sinänsä on hassua kun itse vauva sitten taas menee niin puhtaasti just ja just alakäyrällä.. Eli jos uskois pelkkää SF mittaa nii meille ois tulossa jättiläinen, mut sit tosiaan ultran mukaan jos laskettuun päivään mennään niin 2,5kg vauveli on jo hyvä saavutus.

Tsemppejä unettomille! Itselläkin viimeyö taas vaikeempi kun on flunssan poikastakin ni oli sit maha kipeenä, nenä tukossa, mies kuorsas ja kädet puutu. Mut jollai ihmeenkaupal onnistun aina nukahtamaa aika nopeesti heräämisestä uudestaan niin en nyt ihan liikaa asiasta lähtis valittamaan ja kun esikoinen tulossa niin ei oo aamusta tarvetta nousta aikaseen. Neuvolassa käyty, Sf-mitta huimat 39, menee hurjasti yläkäyrän yläpuolella, viikkoja siis nyt 38+2.. Eipä se neuvolatäti silti asiaa ihmetellyt tai huolissaan ollut, totes vaan et voi johtua vauvan asennosta ja et kun perjantaina on aika äitiyspolille niin siellä varmaan sit katellaan taas lapsen kokoa. Sf-mitta ollut kyllä koko ajan yläkäyrällä mut aika hurjalta näyttää ku pompannut viel yläkäyrältäki ylöspäin. Istukka toki eessä ja mie en taida omistaa lantioo mihin lapsi vois millää tavoin upota, maha on vaa suoraa tosi eessä :rolleyes: Toivottavasti ei nyt ois jättevauvaa tulossa kuiteskaa.. Kaikki muuten hyvin, turvotusta vähän mut ei ongelmia pissan tai paineiden kanssa, hempatki lähteny viimein nousee vähäsen ku tipahti tossa alas välillä ja olin väsymyshermoraunio..
Mun päivän hemmottelut oli pitkästä aikaa kampaajalla käynti, viimekerrasta on aikaa puoltoista vuotta, kampaaja oli hyvin hämmentyny ku niin pitkä aika edellisestä käynnistä :hilarious: Taidan olla vähä huono sijottaa rahaa itteeni.. Nyt kehtas ku oli puolee hintaa! Ja luotettava hyvä kampaaja, ulkomaalanen mies kellä oon käyny aikasemminki ja sille ei tarvi sanoo ku et jotai järkevää näille vissii pitäs tehä ni saa kivan näköseks :happy:
Lapsi alkanu nappailee kyljestä siitä kalvosta vissiin vähän välii, tais sen eilen keksii, tuntuu superhäijyltä ja ajatus kuvottaa.. Siitä en osaa nauttia, mut tylsää varmaa hälläki tulee ku ei pysty enää liikkumaaka paljoa.. pitää sit jotai räveltää.. :rolleyes: Mut vois silti jotain muuta keksiä, hirveen tuntusta.. :oops:

Ja vielä piti sanoa et toivottavasti mukkiksella siellä selviää mikä ongelmana!

Voi ei mukkis, toivottavasti ei oo mitään kauheen vakavaa vaikka siltä kyllä kuulostaa. Voimia.

Vilionkk4, sinne myös tsemppiä, toivottavasti ei sielläkään ole kovin vakavaa.

Toivottavasti mukkis ja vilijonkk4 saavat selvyyden ja apua noihin oireisiin!

Inhottavaa jos noi neuvolan terkkarit ei osaa suhtatua noihin uniongelmiin vakavasti.. Käy aika paljon psyykkeelle pidemmän päälle jos ja kun joutuu valvomaan. Ymmärrän että ylimääräsiä lääkkeitä ei halua syödä mut kuten joku sanoikin niin sellasiakin lääkkeitä on mitä voi raskausaikana lääkärin luvalla käyttää. Ja oon kyllä sen kannalla et mieluummin sit ees välillä hyvin nukuttu yö lääkkeen voimalla, kun jatkuva unettomuus. Jokainen tietty tekee niin kun hyvältä tuntuu mut mua kaduttaa etten vaa pyytänyt jotain lääkettä nukkumiseen. Ens yöksikin vois olla ihan paikallaan joku unilääke, jää varmaan unet aika vähälle kun huomenna olis sit se käynnistys!

Ennika onnea huomiselle! :happy: Tuuhan kertoon meille, miten etenee ja kun oot saamut pienen syliin. Saako kysyä miksi käynnistetään?

Voi Mukkis, toivottavasti selviää pian mikä on!

Omanapailen nyt vielä, eli kätilö soitti mulle polilta ja oli sitä mieltä ettei oireet kuulosta pahoilta, joten jos nyt tilanne ei muutu niin ei tarvitse lähteä käymään. Kuulemma voi ihan hyvin johtua näköhäiriöt niskajumista. :) Huh et on helpottunut olo!

Takaisin