Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teresa ihana kuulla, että hoidot tuottivat teillä tulosta, eikä vuosien odottelu ollut turhaa. :) Paljon onnea plussasta ja hirmuisesti tarrasukkia matkaan. <3

Täällä myös oli eilen vaaleanpunaista vuotoa, mutta tänään ei mitään. Toivottavasti on tosiaan vaaratonta. :)

Äyriäinen, mulla tuli kans "muutama" tikku tehtyä.. :D

Täällä pahoinvointi nostaa kans päätään, mulla auttaa parhaiten kylmät hedelmät ja kasvikset sekä vesi. Ja semmoinen parin tunnin välein syöminen/juominen auttaa. :)

Nyt on vasta rv 5+4 <3

Ja tervetuloa uusille ja onnea plussasta ! <3

Last edited by a moderator:
Moikka kaikki! Näinköhän sitä uskaltaisi jo tähän ryhmään liittyä? Yritystä takana yli vuosi, Teroluteilla viimeiset kolme kiertoa. Nyt menkat poikkeuksellisesti myöhässä jo muutaman päivän. Aamulla testiin tuli tämmöinen. Onko tuo nyt viiva vai ei? ImageUploadedByVau Foorumi1428169592.370889.jpg

Aina jos toiseen viivaankin tulee vähääkään väriä niin se tarkoittaa sitä että virtsassa on raskaushormoonia ja sitä ei ole ilman raskautta :) Onnea

Näinpä, itselläkin nuo haaleat viivat ovat olleet vain vahvistumaan päin, joten onnea vielä plussasta Nessulle! :)

Minua on jäänyt vaivaamaan tuo raskausviikkojen laskeminen, sillä laskurit ilmoittavat hieman eriä, kuin mitä edellisistä kuukautisistani on oikeasti aikaa. Voisiko joku selventää tuota laskutavan logiikkaa? Luotan kyllä enemmän vau.fi:n ilmoittamiin raskausviikkoihin kuin omaan hataraan päähäni, mutta olisipa silti hyödyllistä tietää, miten tuo oikein menee :)

No katsotaan, huomenna uutta testiä kehiin :) Äyriäinen, miten sä sitten olet laskenut viikot?

Helpompi laskee hedelmöitys ajankohdan mukaan jos ovulaatiopäivä on vaan tiedossa. Digit on siitä hyvii ku näyttää viikot :) antaa yleensä 1-2 viikkoa raskaana ennen kuin 4+0 menee rikki, kun se menee rikki antaa digi 2-3 viikkoa ja kun 5+0 menee rikki ni sitten digi näyttäs +3 viikkoa :) tai näin ainakin mulla :)

Nessu, luulin, että normaalimittaisessa kierrossa viikot lasketaan ihan yksinkertaisesti edellisistä kuukautisista! Minulla niistä on 5vk 2vrk, mutta laskuri antaa tosiaan raskausviikoiksi 5+0. No, kyllähän se sitten tarkentuu ultrassa, joten näillä mennään :)

Kiitos vinkistä, CiCaDo. Oviksen ajankohdalle on kaksi mahdollisuutta, joten digi antaisi varmasti hyvin suuntaa siihen, kumpi noista nyt oli se kohtalonpäivä :D

Tein tänään (viikko ensimmäisen testin jälkeen) Clearbluen digitestin, joka antoi tulokseksi 2-3 vkoa. Eli kyllä ne viikot on kasvanut :) Teen vielä yhden viikon päästä, mutta pakko kai se on alkaa uskoa, että oikeasti olen raskaana :D

Lokakuisista huutelen... Neuvolassa laskevat aina alustavan la:n 28päivän kierron mukaan. La:ta muutetaan tarvittaessa (nt-)ultrassa määrittyvän raskauden keston mukaan. Tässä taitaa olla paikkakuntakohtaisia eroja; jossain la:ta muutetaan vaikka eroa sikiön koossa laskennallisiin viikkoihin vain päivä, jossain vasta kun eroa on +/-5 päivää. Hedelmöittymisajankohdan taitavat hyväksyä laskennan pohjaksi, jos kyseessä ollut alkionsiirto.

Onnittelut kaikille plussista ja antoisaa odotusta! :)

Mulla olo et on menny kesken ku kaikki oireet hävinny :( no teen tiistaina uuden digin jonka pitäis jo sillon näyttää +3, toivottavasti näyttääkin..

Kiitos Pauveli, tuohan selvensi nyt asiaa! Mulla on aina vähän pidempi kierto, 30-35 pv, joten siitähän tuo ero johtuukin :)

Enpä ehtinyt tehdä uutta testiä lainkaan, kun yöllä alkoi vuoto. Eli se oli sitten varmaankin kemiallinen tai varhainen km. :( Voi kura.

Voi Nessu :( toivotaan, että kyytiläisellä on tarrasukat ja vauvaliimaa ja vuoto ois harmitonta <3

Mulla digi näytti 2-3 rv 4+0, jotenka ovis oli aiemmin mitä luultiin.

Cicado, mulla vaihtelee oireet päivittäin. Kyllä oli 5+1 niin oireeton päivä, että olin satavarma keskenmenosta. Sieltä ne vaan tuli takas, eilen ois taas voinu halailla pönttöä. :D

Äyriäinen, ne tosiaan laskee neuvolassa tolla 28 kierrolla, kunnes ultra antaa oikeat rv:t :) siinä toinen syy, miks käyn ar-ultrassa.

Sylikinkku, ihanaa, jos sulla on sujunut odotus hyvin. Mulla siis ilmeisesti tää loppui ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan :(

Nessu, onko sulla kipuja yleensä menkkojen aikaan?

Toki voit tehdä sen toisen testin. Mikäli ei tule viivaa, on kyseessä ollut kemiallinen tai varhainen km, mutta jos viiva tulee niin kyytiläinen on matkassa. Varhaisessa ja kemiallisessa viiva häviää siis alle parissa vuorokaudessa jos menkat on ollu vaan muutaman pv:n myöhässä. Anteeksi hieman tympeä teksti :/

Mä niin pidän peukkuja että vuoto ois täysin harmitonta!!

Takaisin