Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wop paljon onnea ja super hauskaa juhlaa:)

Kiva kuulla että sain jouluherkku himpat tartutettua muihinkin;) ainut että aina huonoja mun sokereita ajatellen... No jos kerran viikkoon:)

Täällä supistelut loppu illalla, veikkaan että koira stressi senkin laukas, ja ehkäpä se että kannoin 20kg+ koiran autoon, ja siitä lääkäriin... No tänään pitäisi kuulua lääkäristä mikä tilanne mun vanhimman vaavin kanssa tilanne, toivottavasti pääsee kotiin! Mun karvavauva<3

Onnea wopwop!

Toivotaan että siellä tänään hieman rauhallisempi päivä, äippä! Kyllähän tulpan irtoaminen varmasti säikäyttää, mutta toivotaan, ettei nyt vielä synnytystä kovin ennakoisi!

Mulla kävi mussukat.fi tilauksen kanssa vielä niin, että pääsin ne itse myymälästä noutamaan. Asiakaspalvelu oli kyllä huippua! Mulle oli tullut s-posti (jota en ollut ehtinyt vielä noteeraamaan) ja sitten vielä tekstiviesti, jossa varmistettiin, että menihän oikein, kun asun ihan eri paikkakunnalla ja toimituksessa lukee nouto. Liikkeestä tarttui vielä tilauksen lisäksi lelu ja pala kangasta mukaan.

Mä kanssa kaupassa glögiä ja pipareita himoiten katsoin... Pitää vaan yrittää malttaa, kun ne varmaan aika mojovasti nostaa sokereita... Oon vaan aina rakastanut joulunodotusaikaa ja siihen kuuluvia glögimukillisia kynttilänvalossa... Huoh.
mites sokeriton glögi? ja paaaljon mantelilastuja sekaan :)
mä ostin piparia ja auraa ja glögiä viime viikonlopuksi, piti saunan jäljeen herkutella, mutta sitten tuli uni... no, säästellään seuraavaan kynttilähetkeen :)

Täytyy katsoa löytyykö sokeritonta. Suunnittelin jo nimittäin itetehtyä: viinimarjamehu/alkoholiton punaviini ja mausteita... Katsotaan. Meinaatko, irmelli, uskaltaa aurajuustoa syödä??

T_87 minulla oli ennen edellistä nla kertaa proteiinia virtsassa. Vein näytteen labraan pissitulehduksen pois sulkemiseksi. Negatiivinen tulos tuli. Sen jälkeen nlatäti arvaili mistä vois johtua. Yks syy oli jota epäili, että vain epäpuhdas näyte (valkovuotoa päässyt näytteeseen). Syytä ei sen tatkemmin tutkittu tai neuvolasta edes seurattu.

Onnea wopwop!

Tänään täytynee saada joulutorttuja, ja voi aaargh että rupeskin tekee mieli auraa....

Tytön kanssa meinaa hermot mennä, eilen kuvasin tabletilla sen itkupotkuraivarit, kun en enää keksinyt miten saan tilanteen poikki.

Viime yö meni taas pyörien, masuapina oli alkuillasta potkimassa häpyluun &virtsarakon suuntaan ja kääntyi sitten tykittämään oikean puolen kylkiluitten välejä. Missä asennossa pitäisi pystyä nukkumaan?! Vasemmalle kyljelle yritän aina itteni kellistää mutta paikat puutuu ja selällään tulee tosi huono olo nopeasti. Oikealle kyljelle ei voi kääntyä kun apina on ihan miltei kokonaan sillä puolella.

Bongasin järkyttävän ruman ja suuren suonikohjun tms oikean sisäreiden yläpäästä, huh että voi olla siis todella pahan näköinen. Voikohan ne olla vaarallisia?

Nannuska täälläkin tullut lisää noita suonikohjuja todella pulleita ja kamalia:/ ei ne vissiin vaarallisia mutta hemmetin rumia... Jos noi alkaa myöhemmin kipuilemaan niin poistoon lähtevät, kamala raskaus vaiva!!

Täällä on yö nukuttu ku tukki, ku en edes kylkee oo kääntäny. Siltiki tuntuu et väsyttää ihan julmeltusti.

Itekki tein joulutorttuja eilen ja oon kyl jo useemmasti niitä tehny. Ja joululauluja kuunnellu ku kutonu samalla :D

Päivällä tää mun maha asukki on niin vilkas et tuntuu et mistähän se yrittää ulos, käy tosi kipeetä välissä ku pyörii ja hyörii, muljuu jne...

Mä oon aurajuustoo syöny ihan kaikissa raskauksissa, ei se vähänen määrä oo vaaraks, oon vaan kattonu et se on pastoroitu. Eli valion aura on ainaki semmonen. Suolapitoisuushan niissä on aika korkee...

Onnea wopwopille! Mullaki rupesi tekeen mieli joulutorttuja, sillä omena-kaneli-hillolla :3 En niistä luumutortuista nii välitä, mut ompputortut on ihania :P

Täällä vähä väsyneesti päivä lähteny käyntiin. Onneks flunssa näyttäis häipyvän ja tyttöki pääs tänää taas hoitoon, saa ite vähä levätä. Kohta pitäis suunnata neuvolaan :)

Parhaimmat synttärionnittelut WopWop!! :) Vietähän oikein mukava synttäripäivä!!
Voi millainen päivä sulla eilen oli Äippä!! :o Tsemppiä sinne kovasti ja pidetään peukkuja et karvavauva pääsee tänään kotiin :) ❤️ On ne vaan niin tärkeitä ja tuntuu että jotain puuttuu jos jostain syystä ei koira jaloissa pyörikään!
Me käytiin eilen äitin kanssa vielä Kuopion Ikeassa pyörähtämässä ja hommaamassa loput kamppeet vauvalle! :) Nyt on vihdoin kaikki kasassa ja isyyspakkauksenkin kaikki tavarat hommattu! :) Vielä se Kela kirje jostain keksittävä :o

Nois tuoreis/pehmeis juustoissa on pieni listeriariski, vaikka onkin pastöroitu, kun se pöp voi iskee siihen hyvään kasvualustaan vielä sen pastöroinnin jälkeenkin. Ihan vain tiedoksi, jos kaikki ei tienny. Riski on toki tosi pieni, mut mä en itse oo halunnu ottaa riskiä, mikä voi johtaa keskenmenoon. Uunin / paistinpannun kautta kun laittaa, niin sit ne pöpöt taas kuolee.

Voimia kaikille ongelmien kanssa painiville!

Onnea wopwop! Mulla 24w synttärit 8 päivän päästä hii ^^ tänään päivällä hammaslääkäri, se ihan oikee, johon varattiin aika ku oli käynyt tällä "ilmaisella" suuhygienistillä". En pelkää poraamista enkä kipua, pelkään hammaslääkärin toruvia sanoja :D

mulla ollut yks keskenmeno joka ei siitä johtunu, et oisin jotain väärää syöny, oli siis tuulimuna. Ja oon syöny jokaisessa raskaudessa noita ns. kiellettyjäki, mut jokainen omalla tavallaan. Eli kaikki kalat jota oon saanu/ostanu ni jotenki syöny, ja esmes mätiä jos juhlissa ollu tarjolla sitä. Monissa valmis salaateissa on juustoo joka on jostain muusta ku suomesta, mut en oo nähny sitä mitenkään riskinä. Toinenhan on et jos taloudessa on kissa ni siitäki voi saada, eli raskaana ollessa ei kissanhiekkoja sais vaihdella. Mutta nää on taas näitä..... :D

Paljon onnea, WopWop! :) Mä täytän 24 ens kuun 15. päivä. :D

Kävin siellä maksakokeissa ja arvot ainakin vielä normaalit.. En vaan tajua mistä tää inha kutina sit johtuu :|

Mäkin olen syönyt aurajuustoa, on kuitenkin melko luotettavaa tavaraa suomessa.

Eilen oli viimenen arviointi opinnoissa, jes! Pääsen valmistumaan, tuntuu uskomattoman hyvältä. Kiitettävin arvosanoin vielä, mitä en rehellisesti uskonut jaksavani näiden vaivojen kanssa. Mut nyt voi alkaa odottaa vauvan tuloa ihan rauhallisin mielin. :)

Ostin kanssa kauden ekan glögipullon, sokerittomana. Ah, illalla pääsee nautiskelemaan. :)

Tääll ei ihan viel näytä jouluhenki iskevän. Kattoo kuukauden päästä :) mieshän tosin keksi että ny etitään se isompi kämppä ennen ku tää tulokas syntyy :D no edellisenki muuton kantamiset hoiti mies yksin.
Tääll kans syöty kyll kiellettyjen listalta. Nehän kieltää jos vähänkään on jotain bakteeririskiä tai jos ei oo tarpeeksi tutkittu.

Hitto kävin kaupassa ja ku tekee kauheesti mieli glögiä ja torttua niin ostin kumpaaki. Mut sitte ei löytyny helvetti kaupungin mistään kaupasta luumuhilloo.. Joten äääh jäi tortut pakkaseen oottamaan ku hillot tulee kauppoihin.. Mutta löysin kipparinpiippuja ja niitä meinaan nyt mussuttaa :P

Onnea valmistumisesta Catherine! Mulla toivottavasti toi sama fiilis kahden viikon päästä! Vaikka arvioinnit sun muut tulee vasta myöhemmin, mutta sillon siis pitää tutkielma palauttaa. Kyllä sitten hermo lepää, kun saan nää opinnot vihdoin pakettiin!

Takaisin