Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tata, sama hissiongelma täällä ja siks vaunut vielä ostamatta... Mitkä ostit, että tiedän varoa :D ja voihan harmitus teidän kannalta :( ei voi enää palauttaa/vaihtaa vai oliko käytetyt?

Noi on Emmaljungan city cross vaunut. Ei ole käännettävää heittoaisaa niissä. Työntösuuntaa voi vaihtaa vain kääntämällä istuinta/vauvakoppaa.

Kokemuksesta voin nyt sanoa että kannattaa hankkia emmaljungan cerox yhdistelmävaunut käännettävällä heittoaisalla :) Niiden kanssa mahtui tosiaan minihissiin kyytiin. Sellaiset täytyy itsekin vielä kerran ostaa. Halpamerkeillä on kai pieniä vaunuja mut tykkään siitä että vaunuja voi lumessakin lykkiä :D

Ostin tosiaan käytettynä eli ei auta ku myydä huulimutrulla noi pois ja etsin käytetyt ceroxit tilalle.

Itte uskaltauduin esikoisen vaunut silloin ostamaan netistä näkemättä. Olin kyll hissin käynyt silloin mittaamassa ja niiden mukaan pidin peukkuja, että mahtuvat ja ittekin mahtuu vielä kyytiin :D

Enpä oo aiemmin oikein tajunnutkaan mikä onni on, kun muutettiin rivariin, ei tarvi hississä viedä vaunuja.

Tsemppiä kaikille minihissien kanssa tuskaileville <3

Joo mekin ekojen vaunujen kanssa mittojen kera ostettiin :D

Ois pitänyt nytkin mut olin siinä uskossa että on samankokoiset noi vaunut ku nekin xD

...minä sain taas lisää huonoja uutisia. Päivä sen kuin pahenee. Mies lähtee taas ensi viikolla työmatkalle (suomen sisälle kylläkin) mut ensi kuusta alkaen x-ajaksi ameriikanmaahan. Pomo vai sanonut että lähtö on, mitään ei kysytty. Kesällä vasta oli vajaan 2kk yhtäkyytiä ulkomailla työmatkalla ilman että edes yhtenä viikonloppuna oisi kotona päässyt käymään (teki ympäripyöreitä viikkoja).

Tuskinpa pääsee sieltä esikoisen synttäreillekään ja taitaa olla paras alkaa miettiä sekä sitä että kenelle jätän murun hoitoon kun synnytyksen aika koittaa ja kenet otan kättä pitelemään sinne synnytyssaliin kun pahimmassa tapauksessa mieheni se ei tällä kertaa ole =( Ei erään pomon päässä näköjään liiku mitään kun minusta yksinhuoltajaa pakolla vääntää...

Ei niin ku pienintäkään järjen häivää pomolla :( Eikö joku muu ny ois voinu sinne ulkomaille lähteä?

Voi ei:( tosihuono juttu..en osais kuvitellakkaa että miu mies ei ois näkemässä loppuraskautta ja synnytystä :(

Jemina, meille myös tytön tyllerö tulossa. Mies on pohtinut, että tyttö perii äitinsä luonteen kun on jo kohdussa noin ilkeilevä

Tata Itsekin ihmettelen että jos pomolle ilmoittaa että laskettu aika on sillon että olisi hyvä olla kotona? Pitääkö miehesi isi vapaita?

Meillä naurattanu ku vintiö ei näyttäny sukupuoltaan ultrassa ja viime neuvolakäynnillä meni sydänääni anturia karkuun, mies ja tuleva isomummo sano ainakin että ei oo voinu muulta periä luonnetta ku miulta :D näinköhä sieltäkin tyttö tulossa kun niin vintiö :))

Hirveästi onnea Ninnulle prinsessan johdosta! Hieno kuulla, että vauvan paino on jo noussut. Ja toivottavasti saat itsekin levättyä ja toivuttua nopeasti.

Me ei haluttu tietää vauvan sukupuolta etukäteen ja molempien sukupuolten nimet on ihan vielä hakusessa. Nyt tuntuu siltä, että haluan tutustua vauvaan livenä ennen kuin nimestä päätetään.

Mulla on vähän samanlainen stressi kuin Tatalla: mies on joka viikko 2-3 päivää ulkomailla työreissulla. Tosin lasketusta ajasta eteenpäin reissuihin ei enää tarvitse lähteä. Toivon siis kovasti, ettei meidän Pieni synny ennenaikaisesti sellaisena päivänä, kun mies on matkoilla.. Yhtä läheistä ystävää oon harkinnut doulaksi, hän itsekin on tehtävästä ollut kiinnostunut. Täytyy miettiä sitä vielä.

Jännä miten tuo Ninnun vauvauutinen ja kuva pikkuruisesta jalasta teki omastakin synnytyksestä jotenkin todellisemman!

Ilmeisesti kukaan muu tolvana ei osaa tehdä niitä hommia joten joutuu reissulla sitten kouluttamaan jotain toista tyyppiä. Ei oikein siis pysty kieltäytymään menemästä tai jos kieltäytyy niin mikähän on seuraus sitten :o ..Hankala tilanne mutta jospa tästäkin selvitään...

Meillä mies aikoo pitää vain isävapaata vain sen 18 pv minkä saa olla äidin kanssa yhtäaikaa. Ei esikoisestakaan pitänyt sen enempää (eli loput isäpäivät jätti esikoisesta pitämättä ja jää tästäkin lapsosesta mitä luultavammin) :/

Toivottavasti nyt jotenkin Tata tuon työhomman kanssa menis siten että mies vois olla synnytyksen lähestyessä kotosalla.

Itsekin nyt alkanu miettii tuota synnytystä. Ja nyt Tatan tilanteesta tuli mieleen, että itselläkin varmaan tilanne että mies ei pääse synnytykseen mukaan. Kun ei oikein ole hoitajaa esikoiselle. Mietittiin että äitini olisi voinut olla joko kaverina synnytyksessä tai sitten esikoiselle hoitajana, mutta hänelläkin on tälle syksyä melko iso käsioperaatio tulossa niin tiiä onko käsi siin kunnossa että pystyy hoitamaan. Ja kun en haluaisi olla synnärillä yksin, ja ainakin 2-4tuntia joutuisin yksin olemaan ennen kuin äiti pääsisi edes ylipäätään samalle paikkakunnalle. Miettiny tuosta yhtä kaveria, mutta se laittais heidänkin perheen kuviot hankalaksi sit :/ Hankalaa. Toisaalta hyvä että nyt muistui mieleen niin osaa esim neuvolassakin kysellä asiasta ja miettiä ittekin asiaa.

Eiköhän ole kiellettyä irtisanoa ketään vain sen vuoksi, että kieltäytyy työmatkasta/haluaa palata mahdollisimman nopeasti. Luulisi miehelläsi olevan jonkinlainen oikeus olla lähellä kotia tai ainakin kotimaassa synnytyksen lähestyessä. Ihan naurettavaa, ettei tällaista asiaa oteta huomioon tai kysytä suostumusta! Voisikohan asiaa tiedustella luottamusmieheltä tms?

Minäkin "varasin" miehen äidin tulemaan meille pikkasen ennen laskettua aikaa. Hän asuu 600km päässä. Oma äitini olkoon varalapsenvahti (on vielä työelämässä toisin kuin miehen äiti) joten ei niin helposti varmaan pääsisi hoitamaan vaikka suht. lähellä asuukin.

Yksin en tahtoisi synnyttää joten täytyy tosissaan miettiä kenet hätätapauksessa mukaani pyydän/saan. Oma äiti ja sisko on kyllä laskuista pois, mieluummin yksin :D Yhden kaverin voisin pyytää mutta hänelläkin pieni lapsi niin hankala ois varmaan hänellä päästä.

Jos mies estyy reissun vuoksi niin annan siitä hyvästä pomolleen ei niin ystävällissanaisen joulutervehdyksen x)

Esikoista synnyttäessä mukana oli mies ja sit oli äitini. Ja jostain syystä nyt ei oikein innostais äitiä ottaa yksinään mukaan ainakaan :D Hän on vähän höseltäjä luonne ja tekee päätöksiä välillä muittenkin puolesta niin viimeksi oli hyvä ku miehelle kerroin mitä haluan niin hän tiesi sit jos jotain ehdotettiin niin hän kysyi aina minulta vaikka kuinka tuskissaan olin :)

No siinä tilanteessa ei se työnantaja kyll mitään ystävällistä joulutervehdystä ansaitse :D

Meidän äiti on kätilö ja en kyllä sitä mun kanssa synnärille haluaisi, niin ihana kun se onkaan niin mieluummin saa katsoa muksuja ja miehen kanssa kaksin "hommissa". Olen kyllä jo valmistautunut siihen että yksin menen ja hoidan hommat ja isukki tulee sitten katsomaan osastolle tyttöjen kanssa... Toivon kyllä että sekin pääsee mukaan synnärille mutta sen näkee sit:) oli miten oli mä olen valmis siihen koitokseen yksin jos tilanne sen vaatii! Olis vaan kiva jos alkais oleen marraskuun loppu/joulukuun alku:)

Takaisin